Σε συνολικό επίπεδο τα αποτελέσματα της έρευνας, κάνουν λόγο για "ικανοποιητική γνώμη των επιβατών" όσον αφορά στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, ενώ το σημαντικότερο κριτήριο για τους επιβάτες αξιολογήθηκε ως η σχέση ποιότητας - κόστους. Πρακτικά αυτό που υποστήριξαν όσοι συμμετείχαν στην έρευνα είναι ότι είναι απαραίτητη μεγαλύτερη αξιοπιστία υπηρεσιών, ακρίβεια και αυξημένη συχνότητα δρομολογίων.
Ελλιπή χαρακτήρισαν την ενημέρωση οι επιβάτες, όσον αφορά έκτακτα περιστατικά και αλλαγές δρομολογίων, ενώ ανέφεραν περιπτώσεις ζημιών σε εξοπλισμό των συγκοινωνιακών εταιρειών (στάσεις, οχήματα κτλ) αλλά και ελλείψεις υπηρεσιών σε ορισμένες περιοχές (π.χ. περιορισμένα εκδοτήρια εισιτηρίων κτλ).
Παρεμβάσεις ΟΑΣΑ με βάση τα ευρήματα της έρευνας
Η έρευνα διενεργήθηκε από τον Φεβρουάριο του 2012 έως και το τέλος του 2013 και καθ' όλη αυτή την διάρκεια το ΚΑΠΕ ενημέρωνε τον ΟΑΣΑ για τα ευρήματά της, ώστε ο Οργανισμός με τη σειρά του να προχωρά σε παρεμβάσεις όπου αυτό ήταν εφικτό. Από τα πρώτα ευρήματα της έρευνας, στα οποία ανταποκρίθηκε ο ΟΑΣΑ, τον Νοέμβριο του 2012 ήταν η εισαγωγή νέων προϊόντων τιμολόγησης.
Καθιερώθηκε το εβδομαδιαίο εισιτήριο αεροδρομίου, ενώ παρέχεται πλέον έκπτωση 50% στα πρόστιμα των λαθρεπιβατών σε περίπτωση που αποπληρωθούν εντός 10 ημερών από την ημέρα καταλογισμού τους. Παράλληλα ενεργοποιήθηκαν οι ιστοσελίδες της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) και της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), οι οποίες μαζί με αυτήν του ΟΑΣΑ ενημερώνονται συχνότερα για προσωρινές αλλαγές δρομολογίων, απεργίες, έκτακτα περιστατικά κτλ.
Παράλληλα, κατόπιν υποδείξεων των επιβατών που συμμετείχαν στην έρευνα, ο ΟΑΣΑ προχώρησε στην επισκευή ζημιών, σε στάσεις, σταθμούς και οχήματα, ενώ τροποποίησε και λεωφορειακές γραμμές ώστε να παρέχεται τακτικότερη σύνδεση με σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς. Στο πλαίσιο των δράσεων που έλαβε ο ΟΑΣΑ μετά τις παρατηρήσεις των επιβατών, εντάσσεται και η άρση απαγόρευσης εισόδου ποδηλάτων στους συρμούς του μετρό και του τραμ.
Τι αλλαγές ακολουθούν;
Στις μελλοντικές ενέργειες βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών περιλαμβάνονται ο σχεδιασμός διαφορετικού τρόπου τιμολόγησης για τα ημερήσια εισιτήρια (π.χ. ανά απόσταση), η εισαγωγή "έξυπνης κάρτας" και η σταδιακή αντικατάσταση εισιτηρίων.
Προϋπόθεση βέβαια για όλα αυτά είναι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου, το λεγόμενο "έξυπνο εισιτήριο" που δεν προβλέπεται να εγκατασταθεί πριν το τέλος του 2015. Παράλληλα πρόκειται να λειτουργήσει η τηλεματική, η οποία θα ενημερώνει μέσω φωτεινών πινάκων στις στάσεις (1.000 στάσεις) των λεωφορείων και τρόλεϊ για την ακριβή ώρα διέλευσης του οχήματος, τυχόν καθυστερήσεις κτλ ενώ θα παρέχει συνολικά πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.
Προγραμματίζεται, επίσης, η συνέχιση της επέκτασης του μετρό και του τραμ, ενώ ο ΟΑΣΑ έχει ήδη αναθέσει την εκπόνηση μελέτης για την αναδιοργάνωση των γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών και ενδεχομένως την δρομολόγηση επιπλέον οχημάτων στους δρόμους, μετά και την ολοκλήρωση του 450 προσλήψεων στην ΟΣΥ που έχουν προγραμματιστεί.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr