Πάντως, πρόσκληση για κατάθεση προτάσεων γα προμήθεια γιαουρτιού Ελληνικού τύπου σε σχολεία σε 12 πολιτείες αναμένεται να κάνει στις 20 Μαΐου το ομοσπονδιακό υπουργείο Γεωργίας (USDA) των ΗΠΑ . Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την προώθηση του ελληνικού τύπου γιαουρτιού σε όλη τη χώρα. Μάλιστα ο γερουσιαστής Τσάρλς Σούμερ, πριν την κατάθεση της πρόσκλησης ενδιαφέροντος από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο, ήδη από τον περασμένο Μάρτιο, έχει προτρέψει τις εταιρίες που παράγουν ελληνικού τύπου γιαούρτι στη Νέας Υόρκης (Alpina , ΦΑΓΕ , Chobani, Muller Quaker κλπ), να υποβάλουν σχετικές αιτήσεις ένταξης στο πρόγραμμα.
Το πιλοτικό πρόγραμμα, το οποίο ο κ. Σούμερ ανακοίνωσε στις αρχές Μαρτίου ότι αναμένεται να επεκταθεί σε οκτώ νέες πολιτείες (Νέα Υόρκη, Αριζόνα, Αϊντάχο, Tennessee, Καλιφόρνια, Αϊόβα, Κοννέκτικατ, Ιλλινόις, Βόρεια Καρολίνα, Βερμόντ, Ουάσιγκτον και Μισισιπή), ενώ αναμένεται να διαρκέσει από το Σεπτέμβριο του 2014 έως τον Ιούνιο του 2015. Σημειώνεται ότι το υπουργείο αναμένεται, μέσα από διαγωνισμό, αναμένεται να επιλέξει έναν ή πολλαπλούς προμηθευτές για να παρέχουν ελληνικό γιαούρτι .
Ήδη, από τον Ιανουάριο, οπότε τα σχολεία που συμμετείχαν στο αρχικό πιλοτικό πρόγραμμα 3 μηνών, είχαν καταναλώσει περίπου 90 τόνους γιαουρτιού αξίας $ 300.000, ο αμερικανός γερουσιαστής κάλεσε το υπουργείο Γεωργίας να επεκτείνει το πρόγραμμα, ώστε να μπει στις διατροφικές συνήθειες των Αμερικάνων μέσω και προγραμμάτων στα σχολεία, το γιαούρτι, που είναι τροφή υψηλής διατροφικής αξίας και πλούσια σε πρωτεΐνες.
"Φέρνοντας το ελληνικό γιαούρτι, που παράγεται στη Νέα Υόρκη, στο σχολείο, στην τραπεζαρία και σε όλη τη χώρα στηρίζουμε μια της ανθούσα βιομηχανία γαλακτοκομικών προϊόντων και εδραιώνουμε τη φήμη της Νέας Υόρκης, ως "πρωτεύουσας" του Ελληνικού τύπου γιαουρτιού στις ΗΠΑ. Καλώ όλους τους παραγωγούς ελληνικού γιαουρτιού να υποβάλουν αίτηση για τον επόμενο γύρο του πιλοτικού προγράμματος. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τις βιομηχανίες της Νέας Υόρκης, να στείλουν τα προϊόντα τους σε όλη τη χώρα", δήλωσε χαρακτηριστικά ο Τσαρλς Σούμερ. " Έτσι μπορεί να διασφαλιστεί η ενίσχυση της απασχόλησης, στα αγροκτήματα από το Finger Lakes έως στην κοιλάδα Hudson, να στηριχθεί η οικονομία μας, αλλά και προσφερθεί στους πολίτες μια υψηλή σε πρωτεΐνη τροφή", είπε χαρακτηριστικά.
Καλπάζει η αγορά γιαουρτιού στις ΗΠΑ
Η αγορά γιαουρτιού των ΗΠΑ αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Οι λιανικές πωλήσεις έχουν αυξηθεί από περίπου 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2008 σε 7,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2013, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 6,7 %. Όσον αφορά τον όγκο, οι πωλήσεις γιαουρτιού στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει αυξηθεί από κατ 'εκτίμηση από 1.569.000 μετρικούς τόνους το 2008 σε 2.102.800 μετρικούς τόνους το 2013, σε ένα σύνθετο ετήσιο ρυθμό αύξησης 6%.
Η κατά κεφαλήν κατανάλωση γιαουρτιού στις Ηνωμένες Πολιτείες εξακολουθεί να είναι σχετικά χαμηλή σε 6,2 kg / έτος, σε σύγκριση με 9.8kg/year στην Ελλάδα και 15.4kg/year στη Δυτική Ευρώπη συνολικά .
Δυναμικά η ΦΑΓΕ
Ο όγκος της αγοράς γιαουρτιού των ΗΠΑ μπορεί να διαχωριστεί σε τρεις σχετικά διακριτές κατηγορίες: γιαούρτι με σύμμικτα γεύσης, που αντιπροσωπεύει περίπου το 27% της κατηγορίας, τα γιαούρτια με φρούτα που αντιπροσωπεύουν το 63% , και το απλό που αντιπροσωπεύει το υπόλοιπο 10%. Ανάμεσα σε αυτές τις κατηγορίες, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη είναι η κατηγορία του "καθαρού" γιαουρτιού, για την οποία οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ έχουν αυξηθεί από το εκτιμώμενο ποσό των 362 εκατομμυρίων δολαρίων το 2008 σε $ 757 εκατομμύρια το 2013, με ένα σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 16,0 % . Leader στην κατηγορία αυτή είναι το γιαούρτι, ελληνικού τύπου και δη, το στραγγιστό, καθώς κατεχει το ένα της αγοράς "καθαρού"- χωρίς γεύσεις- γιαουρτιού .
Κύριοι ανταγωνιστές της ΦΑΓΕ στην αγορά γιαουρτιού των ΗΠΑ είναι οι εταιρείες General Mills, με τα προϊόντα της Yoplait, Groupe Danone με το Dannon, Stonyfield Oikos και τα προϊόντα της και Chobani. H Groupe Danone έχει μερίδιο αγοράς σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που υπερβαίνει το 50,0 % όσον αφορά την αξία των πωλήσεων. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιπροσωπεύουν περίπου το 11% της αγοράς σε αξία πωλήσεων. Η ΦΑΓΕ πάντως, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen είναι η τέταρτη μεγαλύτερη με ένα μερίδιο 5,3% της αγοράς γιαουρτιού, με τις μάρκες Total και Fruyo. Πάντως η εταιρία εκτιμά ότι, λόγω ορισμένων περιορισμών όσον αφορά τη διαθεσιμότητα των δεδομένων από ορισμένους εμπόρους λιανικής πώλησης τροφίμων και με βάση την πραγματικό του όγκου των πωλήσεων, το μερίδιο αγοράς, που κατέχει είναι πολύ υποτιμημένο .
Γ.Α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr