Τα έσοδα που χάνει το κράτος λόγω της μαζικής κατάθεσης πινακίδων στο τέλος κάθε χρονιάς, έλαβε σοβαρά υπόψιν του ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης, ο οποίος και πρόκειται να προχωρήσει στο επόμενο διάστημα σε σημαντικές αλλαγές σχετικά με την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας αλλά και τον τρόπο υπολογισμού των τεκμηρίων των αυτοκινήτων.
Το σχέδιο βελτίωσης της φορολόγησης των οχημάτων, που θα συμπεριληφθεί σε νομοσχέδιο, σε πρώτη φάση θα επιτρέψει στους ιδιοκτήτες Ι.Χ. να μπορούν υπό προϋποθέσεις να πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για διάστημα λιγότερο των 12 μηνών, με άναλογο επιμερισμό του κόστους. Έτσι, αν κάποιος επιθυμεί να κυκλοφορήσει το όχημά του για κάποιους μήνες, αλλά όχι ολόκληρο το χρόνο θα μπορεί πλέον να το κάνει, χωρίς να επιβαρύνεται με το σύνολο των τελών κυκλοφορίας και τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου.
Από την άλλη, στα άμεσα σχέδια, είναι και η μείωση του κόστους των τεκμηρίων, ενέργεια που οπωσδήποτε θα διευκολύνει όσους έχουν οχήματα άνω των 2.000 κυβικών και συγκαταλέγονται στο φόρο πολυτελείας.
Τι προβλέπει το πολυνομοσχέδιο για τα μεταχειρισμένα
Στην 4η παράγραφο του πολυνομοσχεδίου υπάρχει πρόβλεψη για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ για τα οποία η εφορία θα λαμβάνει υπόψη την πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην ΕΕ και όχι την αντίστοιχη της Ελλάδας. Έτσι, αν, για παράδειγμα, ένα αμάξι εισήχθη στην Ελλάδα το 2009 και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος το 2003, τότε ο ιδιοκτήτης τους θα έχει έκπτωση τεκμηρίου 50%, ενώ αν κινείται με κινητήρα από 2 λίτρα και άνω δεν θα του επιβληθεί Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης. Μέχρι πρότινος, οι συγκεκριμένοι πολίτες επιβαρύνονταν με φόρο πολυτελούς διαβίωσης, επειδή η παλαιότητα των αυτοκινήτων τους υπολογιζόταν, όχι με βάση την πραγματική ημερομηνία της πρώτης κυκλοφορίας τους, αλλά με βάση το έτος της πρώτης κυκλοφορίας στην Ελλάδα, ή το έτος μεταβίβασής τους από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού (ΟΔΔΥ).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr