Αντικείμενο των συνομιλιών ήταν τα θέματα του κλάδου των μεταφορών που περιλαμβάνονται στην εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ και θα περιληφθούν στο νομοσχέδιο που πρόκειται να κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή.
Όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, στη συνάντηση αποσαφηνίστηκε πως οι αλλαγές οι οποίες προωθούνται με το νομοσχέδιο είναι δύο και αφορούν την κατάργηση του ελάχιστου ορίου κυβισμού των υπό μίσθωση αυτοκινήτων με οδηγό (μέχρι σήμερα επιτρέπεται η ενοικίαση οχημάτων άνω των 1.500 κυβικών) και τη μείωση της ελάχιστης διάρκειας μίσθωσής τους από τις 12 στις έξι ώρες.
Στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης, ανέφερε για τα ταξί ότι οι εντυπώσεις δεν στηρίζονταν στην πραγματικότητα, σημειώνοντας ότι ο νόμος 4070 είναι πρόσφατος και πουθενά τα ταξί δεν είναι πλήρως απελευθερωμένα. Η διάταξη θα είναι τροποποιητική του Νόμου 4093 προβλέποντας ότι:
- Θα επιτρέπονται αυτοκίνητα με οδηγό και κάτω των 1.500 κ.ε.
- Θα μειώνει τη μίσθωση το λιγότερο σε 6 ώρες (από 12 σήμερα).
- Θα επιτρέπεται το limo-service και στα δευτερεύοντα ξενοδοχειακά καταλύματα.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μ. Χρυσοχοΐδης, αρνήθηκε να απαντήσει σε ερώτηση για το θέμα των διατάξεων που αφορούν τα ταξί και τα φορτηγά και περιλαμβάνονται αρχικά στην «εργαλειοθήκη» του ΟΟΣΑ και στη συνέχεια στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή. Ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι θα πρέπει να έχει πρώτα μια ολοκληρωτική ενημέρωση από τον υπουργό Ανάπτυξης για το αποτέλεσμα της τελικής διαπραγμάτευσης που κάνει με τους εκπροσώπους της τρόικας και του ΟΟΣΑ και μετά να προβεί σε δήλωση.
"Υπάρχουν ορισμένες προτάσεις από την πλευρά του ΟΟΣΑ, τις έχει καταθέσει ο ΟΟΣΑ στο πλαίσιο αυτής της "εργαλειοθήκης", η οποία έχει μια σειρά από προτάσεις και ρυθμίσεις για τις μεταφορές. Αυτές οι προτάσεις έχουν κατατεθεί στην ελληνική κυβέρνηση, η κυβέρνηση τις εξετάζει και στο τέλος θα υπάρξει μια θέση-τοποθέτηση ποιες απ' αυτές θα γίνουν δεκτές, ποιες δεν θα γίνουν δεκτές, ποιες θα γίνουν δεκτές ενδεχομένως σε κάποιο σχετικό χρονικό διάστημα σύντομο ή πιο πέρα τα επόμενα χρόνια ή τους επόμενους μήνες", δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών.
Σε αναμονή η Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Ταξί
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), με ανακοίνωσή της μετά και τη δέσμευση του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη ότι «θα αποσυρθούν οι διατάξεις που αποτελούσαν αιτία πολέμου», δηλώνει «αναμονή μέχρι την κατάθεση του τελικού κειμένου, όπου θα είναι ξεκάθαρες οι οριστικές προτάσεις της κυβέρνησης και του υπουργείου Ανάπτυξης».
«Οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας περί πλήρους εξίσωσης του ΕΙΧ με το ΕΔΧ αποδείχτηκαν ανακριβείς κάτι που παραδέχτηκε και ο υπουργός Ανάπτυξης σε ραδιοφωνική συνέντευξή του. Επιμένουμε στον διακριτό ρόλο και την αποστολή του κάθε μέσου με όρους και προϋποθέσεις και δεν πρόκειται να δεχθούμε την ασυδοσία και την ισοπέδωση των πάντων από τους λίγους που έχουν συμφέρον. Σε κάθε περίπτωση ο κλάδος είναι έτοιμος να δώσει οποιαδήποτε μάχη χρειαστεί για να υπερασπιστεί τα δίκαια αιτήματά του», καταλήγει η ανακοίνωση της ΠΟΕΙΑΤΑ.
Τα τουριστικά
Ενστάσεις υπάρχουν και για το δικαίωμα της χρήσης μισθωμένων οχημάτων από το σύνολο των τουριστικών επιχειρήσεων. Τα μισθωμένα οχήματα με οδηγό θα έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν επίσης δρομολόγια για τη μεταφορά μαθητών κ.ά.
Οι αυτοκινητιστές ταξί θεωρούν ότι οι αλλαγές αυτές θα πλήξουν ιδιαίτερα τον κλάδο τους, ο οποίος πάντως από την απελευθέρωση που επιχειρήθηκε πριν από τρία χρόνια δεν παρουσιάζει καθόλου διαφορές.
Με τις ρυθμίσεις που υιοθετήθηκαν δεν δόθηκαν νέες άδειες και η μόνη κατηγορία στην οποία υπήρξαν αλλαγές ήταν αυτή των μισθωμένων οχημάτων.
Να σημειώσουμε τέλος ότι για τον κλάδο των φορτηγών η αλλαγή που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου αφορά κυρίως την απελευθέρωση του αριθμού των αδειών για τα οχήματα κάτω των 4 τόνων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr