Πρόκειται για ερμηνευτική ΚΥΑ, η υπογραφή της οποίας εκκρεμούσε από τον περασμένο Απρίλιο οπότε και τέθηκε σε ισχύ ο σχετικός νόμος (4146/2013) για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων. Η αγορά περιμένει εναγωνίως τις λεπτομέρειες προκειμένου οι ενδιαφερόμενες εταιρείες να εκπονήσουν επιχειρησιακά σχέδια, καθώς μέχρι πρότινος δεν διέθεταν ούτε καν τα στοιχεία τιμολόγησης ώστε να μπορούν να συντάξουν προϋπολογισμούς λειτουργίας.
Με τη χθεσινή ΚΥΑ καθορίζεται ένα τέλος λειτουργίας υδατοδρομίου, ποσοστό 5% επί του καθαρού ναύλου ανά επιβάτη, υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, που επιβάλλεται στα εισιτήρια των επιβατών που προσθαλασσώνονται σε ή αποθαλασσώνονται από υδατοδρόμιο και εισπράττεται με ευθύνη των εκδοτών εισιτηρίων. Παράλληλα προβλέπεται ότι απαλλάσσονται από την καταβολή του τέλους παιδιά έως πέντε ετών, ασθενείς και συνοδοί τους, καθώς και επιβάτες υδροπλάνου που προσθαλασσώνεται λόγω έκτακτης ανάγκης.
Έχουν ήδη καθυστερήσει οι πρώτες πτήσεις λόγω γραφειοκρατίας
Οι εταιρείες που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο έχουν έρθει αντιμέτωπες με αρκετές καθυστερήσεις καθώς έχουν περάσει δέκα μήνες από την ψήφιση του σχετικού νόμου και μόλις χθες υπεγράφησαν οι τελευταίες ερμηνευτικές ΚΥΑ, απαραίτητες για την έκδοση των αδειών λειτουργίας των υδατοδρομίων.
Ο αρχικός προγραμματισμός ήθελε τις πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα να εκτελούνται στις αρχές του 2014, ωστόσο οι εκκρεμότητες του νομικού πλαισίου και ο επιχειρησιακός επανασχεδιασμός των εταιρειών, οδήγησαν σε μετάθεση της έναρξης των πρώτων πτήσεων. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν στο "Reporter" ότι, εκτός εξαιρετικού απροόπτου, οι πρώτες πτήσεις θα πραγματοποιηθούν την άνοιξη του 2014, ενώ το πρώτο αεροσκάφος αναμένεται να φτάσει στην Ελλάδα εντός του Μαρτίου.
Πριν από μόλις λίγες εβδομάδες ανακοινώθηκε η τιμολόγηση
Στα μέσα Ιανουαρίου οριστικοποιήθηκε από τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας, Μεταφορών και Οικονομικών η τιμολόγηση των υπηρεσιών υδατοδρομίων και καθορίστηκαν τα όρια των τιμών που θα μπορούν να επιβάλλουν οι φορείς λειτουργίας τους.
Συγκεκριμένα, προβλέπονται:
- Τέλος Προσθαλάσσωσης. Υπολογίζεται σύμφωνα με το μέγιστο βάρος αποθαλάσσωσης (M.T.O.W. - maximum take-off weight) του υδροπλάνου όπως αυτό καθορίζεται στα σχετικά εγχειρίδια του κατασκευαστή και κυμαίνεται από 5 έως 15 ευρώ ανά προσθαλάσσωση. Από την 1η Οκτωβρίου έως την 31η Μαρτίου κάθε έτους υπάρχει δυνατότητα έκπτωσης 50% στα τέλη προσθαλάσσωσης.
- Τέλος Παραμονής (Ελλιμενισμού). Υπολογίζεται ανάλογα με το μέγιστο βάρος αποθαλάσσωσης (M.T.O.W. - maximum take-off weight) του υδροπλάνου και με τον αριθμό των ωρών παραμονής του υδροπλάνου στο υδατοδρόμιο και κυμαίνεται από 0,2 έως 0,6 ευρώ/ώρα παραμονής.
- Τέλος Υπηρεσιών Εξυπηρέτησης Πτήσεων. Το τέλος αυτό αντιστοιχεί σε παροχή βασικών υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πτήσεων (π.χ. καθοδήγηση από σκάφος, πρόσδεση, μέσα επιβίβασης/αποβίβασης επιβατών, φορτοεκφόρτωση αποσκευών, έλεγχος εισιτηρίων, αποσκευών, επιβατών, καθαρισμός υδροπλάνου κ.λπ.) και τα ανώτατα/κατώτατα όριά του καθορίζονται από 20 ευρώ έως 100 ευρώ για την πρώτη πτήση, ενώ για τις επόμενες πτήσεις ο φορέας διατηρεί την δυνατότητα παροχής έκπτωσης ανάλογα με τον συνολικό αριθμό των πτήσεων.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr