Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Εμπορίου Στέφανο Κομνηνό, όπως σημειώνει η εφημερίδα «Εθνος της Κυριακής», η δράση αυτή είναι πιλοτική και αφορά πέντε εμπορικούς συλλόγους:
- της Αθήνας
- της Θεσσαλονίκης
- του Πειραιά
- της Πάτρας
- της Λάρισας
Οπως σημειώνει το «Εθνος», τα open malls είναι η απάντηση των εμπορικών συλλόγων στους μεγάλους του εμπορίου. Το κόστος για την κατασκευή τους δεν είναι τεράστιο, ενώ για τη δημιουργία τους απαιτούνται λίγα πράγματα όπως πεζοδρομήσεις, ειδικές σημάνσεις, χώροι στάθμευσης, χώροι φύλαξης και ψυχαγωγίας παιδιών, φυτεύσεις δέντρων και άλλων φυτών, συντονισμένες προωθητικές ενέργειες (π.χ. κάρτες πιστότητας)αλλά και τουλάχιστον 50 καταστήματα που να επιθυμούν να έχουν... κοινή βιτρίνα σε ένα χώρο 1 τετραγωνικού χιλιομέτρου (1.000 στρεμμάτων).
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον οδηγό που έχει ετοιμάσει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου προϋπόθεση για την ένταξη του επενδυτικού σχεδίου αποτελούν τα εξής:
- Οι επιχειρήσεις οι οποίες θα συμβληθούν με τους εμπορικούς και επαγγελματικούς συλλόγους να είναι τουλάχιστον 50.
- Ο οριοθετημένος χώρος του «Ανοικτού Εμπορικού Κέντρου» θα πρέπει να έχει συγκεκριμένες διαστάσεις. Ενδεικτικά (και όχι περιοριστικά) η συνολική επιφάνεια δεν πρέπει να υπερβαίνει το 1Km2.
Τα πλεονεκτήματα
Η υλοποίηση και συντονισμός των ενεργειών θα γίνεται από τους οικείους εμπορικούς και επαγγελματικούς συλλόγους με την ενεργή συμμετοχή των επιχειρήσεων.
Η δημιουργία open malls αναμένεται να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και την ποιοτική εξυπηρέτησή τους, να αυξήσει της ανταγωνιστικότητα αλλά και την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων που συμμετέχουν και να τονώσει την αγορά στα εμπορικά κέντρα των πόλεων.
Ωφελημένοι, στην περίπτωση που προχωρήσει η δράση αυτή η οποία θα συντονιστεί από τους κατά τόπους εμπορικούς και επαγγελματικούς συλλόγους, θα είναι τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι καταναλωτές.
Ποιες δαπάνες θα χρηματοδοτηθούν από τα κοινοτικά κονδύλια
Από τα κοινοτικά κονδύλια μπορούν να χρηματοδοτηθούν οι εξής ενέργειες:
Μελέτες
- Υποστηρικτικές μελέτες (μελέτες χαρτογράφησης, οριοθέτησης κλπ.)
- Προκαταρκτικές έρευνες αγοράς.
Υποδομές
- Δαπάνες οριοθέτησης και σήμανσης
- Δαπάνες ανάδειξης (φωτισμού, καλλωπισμού κ.λπ.).
Ηλεκτρονικός εξοπλισμός
- Συστήματα Point of Sales με σύνδεσή τους στην πλατφόρμα δικτύωσης για την ενιαία χρήση της κάρτας πιστότητας (loyalty card) του καταναλωτή
- Σύστημα ηλεκτρονικού υπολογιστή
- Επαγγελματικό εκτυπωτή για την εκτύπωση φυλλαδίων, διαφημιστικών εντύπων, φωτοτυπικό μηχάνημα κλπ.
- Οθόνη προβολής και ηχητικές εγκαταστάσεις
- Δημιουργία διαδραστικών σταθμών πληροφόρησης, με ειδική οθόνη αφής συνδεμένο με το Internet
- Υποδομή ασύρματης πρόσβασης στο Διαδίκτυο (wi-fi hotspots).
Software
- Ανάπτυξη ηλεκτρονικής πλατφόρμας δικτύωσης των επιχειρήσεων (π.χ. ηλεκτρονική εφαρμογή για τη διαχείριση των ενιαίων καρτών καταναλωτή) αλλά και του συνόλου των Εμπορικών Συλλόγων που θα συμμετέχουν στη δράση.
Προωθητικές ενέργειες
- Ενημέρωση επιχειρήσεων σε θέματα που αφορούν τον θεσμό «Ανοικτό Κεντρο Εμπορίου»
- Δημοσιότητα, προβολή του θεσμού, λογότυπο, εκτύπωση ενημερωτικών φυλλαδίων κ.λπ.
Λειτουργικές δαπάνες
- Δαπάνες προσωπικού ενός έτους
- Αναλώσιμα γραφείου
- Δαπάνες γραμμών dsl.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr