Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Με αφορμή εκδήλωση η οποία πραγματοποιήθηκε με επιτυχία τη Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014, στο Ναυτικό Όμιλο της Ελλάδος, ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων Χ. Σημαντώνης επεσήμανε ότι λόγω περικοπών στις κοινοτικές χρηματοδοτήσεις (πρόγραμμα Marco Polo) ο κλάδος φυτοζωεί. Ωστόσο επεσήμανε ότι τόσο για την επίτευξη των σκοπών του SHORT SEA, όσο και για την ισχυρή παρουσία της ελληνικής ναυτιλίας χρειάζεται ενιαία εκπροσώπηση του χώρου, υπό την ομπρέλα της Ένωσης Ελλήνω Εφοπλιστών.
«Ο ρόλος του SHORTSEA είναι καθοριστικής σημασίας πλέον, και πρέπει να συμμετάσχουμε ενεργά στην χάραξη της πολιτικής του έτσι ώστε όλες οι αποφάσεις της Ευρώπης να συνάδουν με τον παγκόσμιο χαρακτήρα της Ναυτιλίας, γεγονός που βλέπουμε σε αρκετές περιπτώσεις να καταστρατηγείται. Εμείς ήδη το επιδιώκουμε, έχοντας ως κλειδί σε αυτή την διαδικασία μία λέξη, τη λέξη «ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ» δήλωσε χαρακτηριστικά και προσέθεσε:
«Βέβαια πλέον δεν αναφερόμαστε στην Μεσογειακή Ναυτιλία, αλλά στο Ευρωπαϊκό SHORTSEA, στο σύνολο των υδάτινων δηλαδή μεταφορών της Ευρώπης. Της ναυτιλίας των 600 εκατομμυρίων πολιτών, των 10.000 πλοίων - και εννοώ αυτών που κινούνται μονίμως μέσα στην Ευρώπη – αλλά και των πολλαπλάσιων αριθμητικά πλοίων που φορτοεκφορτώνουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια και εντάσσονται και αυτά, με χρονικό προσδιορισμό βέβαια, στο Ευρωπαϊκό shortsea trade (με την έννοια ότι διέπονται και από τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς).
Προτεραιότητες ΕΕΝΜΑ
Πιο συγκεκριμένα έθεσε τις βασικές προτεραιότητες του κλάδου:
“1η. Εξωστρέφεια : Η μακρά περίοδος εσωστρέφειας έχει αποδείξει ότι έφερε τα λάθος αποτελέσματα. Οδηγεί στην απομάκρυνση και σε πολλές περιπτώσεις σε λάθος νομοθετήματα , και μάλιστα ερήμην μας.
2η. Αύξηση του μεριδίου αγοράς της Ελληνικής ΝΜΑ στην ΕΕ με παρουσία ελληνικών πλοίων στα Ευρωπαϊκά ύδατα και εκσυγχρονισμό της ελληνικής σημαίας ώστε να ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες.
Αυτό ουσιαστικά έχει να κάνει με την ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού shortsea πλοίου, όπου πρέπει πλέον άμεσα να δρομολογηθούν μέτρα από το Υπουργείο Ναυτιλίας σε συμφωνία ε συμφωνία και με την ναυτεργασία, για την εξεύρεση λύσης, έτσι ώστε να σταματήσει η φυγή από το ελληνικό νηολόγιο, ο αποδεκατισμός του.
Σύνδεση της ΝΜΑ με ποτάμιες μεταφορές εντός και εκτός ΕΕ. Ήδη έχει προωθηθεί από την Ευρωπαϊκή επιτροπή νέο πρόγραμμα δράσης για την ενίσχυση της εσωτερικής ναυσιπλοΐας με την επωνυμία ΝΑΙΑΔΕΣ ΙΙ, με στόχο την βελτίωση τόσο του πλαισίου λειτουργίας όσο και των οικονομικών και περιβαλλοντολογικών επιδόσεων του κλάδου. Στόχος μας είναι η μελέτη υλοποίησης της σύνδεσης του Αξιού με τον Δούναβη μέσω του ποταμού Μοράβα, η οποία θα καταστήσει τη Θεσσαλονίκη διεθνές λιμάνι και θα μειώσει την απόσταση Βελιγράδι/Θεσσαλονίκη κατά 1200 μίλια εν σχέση με τη διαδρομή που ακολουθείται σήμερα μέσω Ρουμανίας και Ελλησπόντου. Αυτό αντιλαμβάνεστε θα έχει ως αποτέλεσμα, την δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφοράς. Για την σύνδεση δε, θα πρέπει να σας πω ότι υπάρχει ήδη μεγάλο ενδιαφέρον από κινεζικές εταιρείες.
Η προσπάθεια Δημιουργίας ενός παγκοσμίου δικτύου ΝΜΑ με συμμετοχές από ΕΕ, Αμερική και Ασία. Όπως δήλωσε “είμαστε σε συνομιλίες με τα αντίστοιχα γραφεία Shortsea του Καναδά, και των ΗΠΑ, και ευελπιστούμε έως το τέλος της θητείας μας να έχουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα”.
Σύνδεση της ΝΜΑ με ποτάμιες μεταφορές εντός και εκτός ΕΕ. Ήδη έχει προωθηθεί από την Ευρωπαϊκή επιτροπή νέο πρόγραμμα δράσης για την ενίσχυση της εσωτερικής ναυσιπλοΐας με την επωνυμία ΝΑΙΑΔΕΣ ΙΙ, με στόχο την βελτίωση τόσο του πλαισίου λειτουργίας όσο και των οικονομικών και περιβαλλοντολογικών επιδόσεων του κλάδου. Στόχος μας είναι η μελέτη υλοποίησης της σύνδεσης του Αξιού με τον Δούναβη μέσω του ποταμού Μοράβα, η οποία θα καταστήσει τη Θεσσαλονίκη διεθνές λιμάνι και θα μειώσει την απόσταση Βελιγράδι/Θεσσαλονίκη κατά 1200 μίλια εν σχέση με τη διαδρομή που ακολουθείται σήμερα μέσω Ρουμανίας και Ελλησπόντου. Αυτό αντιλαμβάνεστε θα έχει ως αποτέλεσμα, την δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφοράς. Για την σύνδεση δε, θα πρέπει να σας πω ότι υπάρχει ήδη μεγάλο ενδιαφέρον από κινεζικές εταιρείες.
Η προσπάθεια Δημιουργίας ενός παγκοσμίου δικτύου ΝΜΑ με συμμετοχές από ΕΕ, Αμερική και Ασία. Όπως δήλωσε “είμαστε σε συνομιλίες με τα αντίστοιχα γραφεία Shortsea του Καναδά, και των ΗΠΑ, και ευελπιστούμε έως το τέλος της θητείας μας να έχουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα”.