Εξαγωγές που δεν απευθύνονται μόνο σε καταστήματα délicatessen αλλά και σε μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες, όπως η Spar, η Μaxima. «Αναμφίβολα», επισημαίνει, «τα εξειδικευμένα καταστήματα που εμπορεύονται κατά βάση είδη υψηλής προστιθέμενης αξίας έχουν εξελιχθεί σε βασικό κανάλι διανομής καταναλωτικών αγαθών για ανθρώπους με σημαντική οικονομική επιφάνεια.
Ωστόσο», συνεχίζει, «ευρεία αναγνωρισιμότητα και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα, μπορείς να αποκτήσεις μέσω των οργανωμένων αλυσίδων σούπερ μάρκετ». Τα προϊόντα διακινούνται με την επωνυμία της εταιρείας SIOURAS SA ή με το εμπορικό σήμα Selia (Siouras-elia) όπως και με private label. Ο ετήσιος κύκλος εργασιών της ανέρχεται σε 17,5 εκατ. ευρώ με σταθερή ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια.
Η εταιρεία ΣΙΟΥΡΑΣ Α.Γ.Β.Ε. (Ανώνυμη Γεωργική Βιομηχανική Εταιρεία) ιδρύθηκε το 1926 με απόλυτο σκοπό την επεξεργασία, τυποποίηση και εμπορία της ελληνικής επιτραπέζιας ελιάς.
Ο ιδρυτής της, Νικόλαος Σιούρας του Αθανασίου, μεσίτης και έμπορος της περιοχής του Πηλίου, διαβλέποντας τη θετική πορεία της ελιάς και την αυξανόμενη ζήτηση, τόσο από την ελληνική Αγορά όσο και από τις Αγορές του εξωτερικού, ίδρυσε το 1926 ατομική επιχείρηση και το 1965, μαζί με τα παιδιά του Αθανάσιο, Δημήτριο και Αντώνιο, ιδρύει την εταιρεία ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΙΟΥΡΑΣ & ΥΙΟΙ Ε.Π.Ε. με έδρα στην Αγριά Βόλου, περιοχή με μεγάλη ελαιοκομική δραστηριότητα, αφού στις ελαιαποθήκες της περιοχής επεξεργάζονταν σχεδόν όλη η ποσότητα της φημισμένης ελιάς του Πηλίου.
Το 1977 η εταιρεία μετατρέπεται σε Α.Ε. με την επωνυμία ΣΙΟΥΡΑΣ Α.Γ.Β.Ε. η οποία είναι και η σημερινή της μορφή, παραμένει καθαρά οικογενειακή και από το 1982 αρχίζουν να εισέρχονται τα νέα μέλη, η τρίτη γενιά, η οποία σήμερα διοικεί την εταιρεία μαζί με τον Αντώνιο Σιούρα, στη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου.
Το 1996 η εταιρεία αγοράζει οικόπεδο 15 στρεμμάτων στην Α΄ Βιομηχανική Περιοχή Βόλου, όπου ξεκινά την ανέγερση νέας βιομηχανικής μονάδας 8.000 τ.μ., η οποία αρχίζει να λειτουργεί το 1999 και το 2001 γίνεται η μεταφορά της έδρας εκεί, όπου πλέον γίνεται αποκλειστικά όλη η δραστηριότητα..
Συνεχείς επενδύσεις
Η μετεγκατάσταση της εταιρείας έγινε με συνολική επένδυση περίπου 8 εκατ. ευρώ και προήλθε από ίδια κεφάλαια, τραπεζικό δανεισμό και την ενίσχυση από ευρωπαϊκά προγράμματα, αναπτυξιακούς νόμους κ.λπ.
Σύμφωνα με τη Διοίκηση της εταιρείας, η συνεχής βελτίωση των εγκαταστάσεων, η αγορά νέου εξοπλισμού, η εγκατάσταση νέων τεχνολογιών και η συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού είναι τα στοιχεία που συνετέλεσαν στη σταθερή ανοδική πορεία της εταιρείας και κρίνονται απαραίτητα για την περαιτέρω εξέλιξή της.
Έμφαση στην ποιότητα
Η εταιρεία ΣΙΟΥΡΑΣ Α.Γ.Β.Ε., προσαρμοσμένη στις διεθνείς απαιτήσεις στον τομέα της υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων, έχει θέσει ως πρωταρχικό στόχο τη διασφάλιση της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων της. Η εταιρεία έχει πιστοποιηθεί με ISO 9001, ISO 22000, BRC, IFS και συνεχώς επιθεωρείται από μεγάλους φορείς του εξωτερικού. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο Διασφάλισης Ποιότητας, κ. Χάρη Σιούρα, Χημικό Μηχανικό, «Η Διοίκηση της εταιρείας θεωρεί τον τομέα διασφάλισης της Ποιότητας πολύ βασικό και απαραίτητη προϋπόθεση όλες τις παραπάνω πιστοποιήσεις, οι οποίες αποτελούν “διαβατήριο”, πλέον, για τις απαιτητικές Αγορές του εξωτερικού».
Προϊόντα
Η εταιρεία αγοράζει αποκλειστικά ελληνικές ελιές από όλες τις περιοχές της Ελλάδας, ανάλογα με την ποικιλία. Έχει καθιερώσει σταθερές συνεργασίες με ελαιοπαραγωγούς και προσπαθεί για την εξασφάλιση όσο το δυνατόν καλύτερης ποιότητας ελιάς που παραλαμβάνει από τον παραγωγό, θέτοντας αυστηρές προδιαγραφές και πραγματοποιώντας αυστηρούς ελέγχους κατά τις παραλαβές.
Ετησίως επεξεργάζονται περίπου 7.000 τόνοι επιτραπέζιας ελιάς. Κυριότερη ποικιλία είναι η ελιά Καλαμών και ακολουθούν η Κονσερβολιά, μαύρη και πράσινη, η πράσινη Χαλκιδικής αλλά και άλλες μικρότερες ποικιλίες όπως η Μεγαρίτικη, η Χονδροελιά, η θρούμπα Θάσου και η θρούμπα Χαλκιδικής.
Όλα τα παραπάνω είδη επεξεργάζονται με φυσικές μεθόδους, χωρίς τη χρήση συντηρητικών ή άλλων χημικών προσθέτων ενώ μετά από σειρά ελέγχων κατά την παραγωγική διαδικασία είναι έτοιμα για τον καταναλωτή. Πέραν της ολόκληρης μορφής της (ελιά με κουκούτσι), πλέον μεγάλη ζήτηση παρουσιάζουν οι ελιές χωρίς κουκούτσι (εκπυρηνωμένες), οι ελιές σε ροδέλες, οι πράσινες γεμιστές με πιπεριά, σκόρδο και αμύγδαλο, αλλά και η πάστα ελιάς.
Τα τελικά προϊόντα συσκευάζονται ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη. Υπάρχει δυνατότητα από μεγάλο πλαστικό βαρέλι 150 κιλών (απευθύνεται σε μεταποιητές-μετασυσκευαστές) μέχρι μικρό πλαστικό δοχείο 2 κιλών, μεταλλικό δοχείο 13-15 κιλών, παστεριωμένα μεταλλικά κουτιά (κονσέρβες) 250 ή 500 γρ., αλλά και παστεριωμένα γυάλινα βάζα 200-1.000 γρ. Γενικά, υπάρχει μεγάλη γκάμα προτάσεων συσκευασίας ανάλογα με τη χρήση του προϊόντος (catering, super market, retail κ.λπ.).
Η εταιρεία ξεκίνησε από την ελληνική Αγορά και αφού καθιερώθηκε με την ποιότητα και τη συνέπειά της ξεκίνησε εξαγωγική δραστηριότητα στη δεκαετία του ’60. Σήμερα περίπου το 95% των πωλήσεων είναι εξαγωγές σε Αμερική, Ευρώπη, αραβικά κράτη, Ρωσία και συνολικά σε 40 χώρες σε όλο τον κόσμο. Το υπόλοιπο 5% διοχετεύεται στην εσωτερική ελληνική Αγορά.
Η προβολή της εταιρείας στις Αγορές του εξωτερικού γίνεται με συμμετοχή σε διεθνείς Εκθέσεις, καταχωρίσεις σε έντυπα και περιοδικά του κλάδου. Τέλος, η εταιρεία είναι μέλος της Π.Ε.Μ.Ε.Τ.Ε (Πανελλήνια Ένωση Μεταποιητών Εξαγωγέων Επιτραπέζιας Ελιάς).
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr