Ειδικότερα, ο αντιπρόεδρος και επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, Κιμ Κάλας δήλωσε ότι "όλοι θέλουμε να παραμένουμε συνδεδεμένοι όταν ταξιδεύουμε, αλλά η ασφάλεια προέχει".
Για το λόγο αυτό, ζήτησε να εξεταστεί το θέμα με γνώμονα μια σαφή αρχή: "αν δεν είναι ασφαλής η σύνδεση, δεν πρέπει να επιτραπεί, αλλά αν είναι ασφαλής μπορεί να επιτρέπεται εφόσον τηρούνται οι κανόνες".
Όπως είπε ο επίτροπος, γίνεται ένα πρώτο βήμα για να διευρυνθεί η ασφαλής χρήση ηλεκτρονικών συσκευών εντός του αεροσκάφους κατά την τροχοδρόμηση, την απογείωση και την προσγείωση. "Στη συνέχεια, θέλουμε να εξετάσουμε πώς μπορούμε να συνδεόμαστε με το δίκτυο εντός του αεροσκάφους. Η διαδικασία αυτή θα πάρει χρόνο και πρέπει να βασίζεται σε αποδεικτικά στοιχεία. Εντός του επόμενου έτους, αναμένουμε την έκδοση νέων οδηγιών της ΕΕ σχετικά με τη χρήση των συσκευών μετάδοσης στα αεροσκάφη ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών", πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
Να σημειωθεί ότι οι επικαιροποιημένες οδηγίες ασφάλειας που δημοσιεύονται, αφορούν τις φορητές ηλεκτρονικές συσκευές που χρησιμοποιούνται σε λειτουργία «μη μετάδοσης», περισσότερο γνωστή ως «λειτουργία πτήσης». Επιτρέπουν, για πρώτη φορά, τη χρήση προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών σε λειτουργία πτήσης, σε όλα τα στάδια και σε όλη τη διάρκεια της πτήσης.
Μέχρι τώρα, όλες οι προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές έπρεπε να τίθενται εκτός λειτουργίας κατά την τροχοδρόμηση, την απογείωση και την προσγείωση.
Γενικά, οι αεροπορικές εταιρείες δεν επιτρέπουν, προς το παρόν, τηλεφωνική ή wi-fi σύνδεση από τη στιγμή που θα κλείσουν οι θύρες του αεροσκάφους έως ότου το αεροσκάφος φθάσει στον προορισμό του και ανοίξουν οι θύρες.
Σήμερα, μόνον ειδικά εξοπλισμένα αεροσκάφη έχουν τη δυνατότητα να συνδέουν τους επιβάτες με ένα δίκτυο (μπορεί να επιτρέπεται μόνο σε ύψος πλεύσης). Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο επιβάτης δεν συνδέεται με το δίκτυο εδάφους, αλλά με ένα πιστοποιημένο ως προς την ασφάλεια σύστημα που διαθέτει το αεροσκάφος.
Μέχρι στιγμής, υπάρχουν λίγα μόνον τέτοια εξοπλισμένα αεροσκάφη, αλλά αναμένεται ότι θα αυξηθούν τα επόμενα έτη. Για τα αεροσκάφη που είναι κατάλληλα εξοπλισμένα, η Επιτροπή έλαβε πρόσφατα αποφάσεις για τις τηλεπικοινωνίες που καθιστούν δυνατή την παροχή 3G και 4G ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα των συνδέσεων για τις συσκευές μετάδοσης.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι πλέον εναπόκειται σε κάθε αεροπορική εταιρεία να επικαιροποιήσει τους κανόνες λειτουργίας της. Πολλές εταιρείες αναμένεται να το πράξουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr