Δείγματα καλής πορείας δείχνει ο ελληνικός τουρισμός σύμφωνα με την κ. Γεωργιάδου, η οποία μίλησε στο Reporter.gr για τους έλληνες ταξιδιώτες, τις επιλογές τους και τα μυστικά της επιτυχίας της trivago.
- Πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι εν μέσω οικονομικής κρίσης να προσελκύετε κοινό, που διαβάζει ταξιδιωτικές πληροφορίες ή επιλέγει να κλείσει εισιτήρια από το δικό σας site;
Καταρχήν να ξεκινήσουμε εξηγώντας τι είναι η trivago. Η trivago είναι μια μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης ξενοδοχειακών τιμών σε πραγματικό χρόνο. Ο χρήστης μπορεί αφού επιλέξει τον επιθυμητό προορισμό και τις ημερομηνίες του ταξιδιού του, να συγκρίνει από περισσότερα από 200 διαφορετικά booking sites τις τιμές των ξενοδοχείων και να επιλέξει την πιο συμφέρουσα για αυτόν.
Όπως γίνεται εύκολα αντιπληπτό από τα παραπάνω, η trivago είναι η λύση εν μέσω οικονομικής κρίσης για τον ταξιδιώτη προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα. Παραδοσιακά ο Έλληνας ταξιδεύει και μάλιστα πολύ και είναι μια συνήθεια που δεν αποχωρίζεται ούτε εν μέσω οικονομικής κρίσης.
Η trivago του παρέχει ουσιαστικά μια δίοδο παράκαμψης -έστω και εν μέρει- της οικονομικής κρίσης. Να σημειώσω εδώ ότι ο μέσος χρήστης επισκεπτόμενος την trivago καταφέρνει να «γλιτώσει» έως και 35% κατά μέσο όρο από τα χρήματα του ανά κράτηση. Ποσοστό καθόλου ευκαταφρόνητο.
- Ο έλληνας καταναλωτής εμπιστεύεται να κλείσει τα εισιτήριά του από το Διαδίκτυο;
Οι Έλληνες καταναλωτές είναι η αλήθεια ότι άργησαν να προσαρμοστούν στη νέα e- πραγματικότητα. Παρόλα αυτά, τα πράγματα έχουν αλλάξει και όλο και περισσότεροι εμπιστεύονται το διαδίκτυο για τις παντός είδους αγορές τους.
Να σημειώσω εδώ, ότι οι περισσότεροι Έλληνες χρήστες, περισσότερο φοβόταν να «εμπιστευτούν» τα sites. Αυτό που διαδραμάτισε βασικό ρόλο για να αλλάξει αυτή η συνήθεια, είναι ότι sites , όπως η trivago εν προκειμένω, έχουν κάνει πολύ απλή, διαφανή και απόλυτα ασφαλή τη διαδικασία κράτησης.
Αξίζει να διευκρινιστεί ότι αφού ο χρήστης συγκρίνει τις τιμές στην trivago, εν συνεχεία κατευθύνεται στην ιστοσελίδα του εκάστοτε booking site όπου και ολοκληρώνεται η διαδικασία.
- Η κρίση βοήθησε ή επηρέασε αρνητικά τα ταξιδιωτικά site;- Ποιες είναι οι προοπτικές των ταξιδιωτικών site στην Ελλάδα;
Η οικονομική κρίση επηρέασε όλους τους τομείς της ζωής των Ελλήνων. Αυτό είναι μια πραγματικότητα που δεν αλλάζει. Όπως ανέφερα όμως και παραπάνω, ο Έλληνας δεν αποχωρίζεται εύκολα τη συνήθεια των ταξιδιών. Με αυτή την έννοια, η trivago δεν επηρεάστηκε και δεν επηρεάστηκε καθώς σαν προϊόν ουσιαστικά στεκόμαστε στο πλευρό του χρήστη και του παρέχουμε τη δυνατότητα να μειώσει το κόστος των διακοπών του συγκρίνοντας τις τιμές σε πραγματικό χρόνο.
Όσον αφορά τις προοπτικές που υπάρχουν για τα ταξιδιωτικά sites, πιστεύω ότι πάντα υπάρχουν προοπτικές όταν ένα προϊόν είναι καλό και είναι μια νέα πρόταση που καλύπτει τις ανάγκες του χρήστη.
- Έχετε ένα από τα πιο γνωστά ταξιδιωτικά site, έχουν παίξει ρόλο σε αυτό τα social media;
Τα social media παίζουν ενα συμπληρωματικό αλλά πολύ σημαντικό ρόλο στην προώθηση της κάθε εταιρείας. Η trivago είναι μια online εταιρεία και όπως καταλαβαίνετε έχει ανοιχτές τις διαδικτυακές της πύλες σε ότι καινούργιο. Τα social media και η σημασία τους στο brand awareness της κάθε εταιρείας είναι γνωστή. Έχουμε χτίσει ένα εμπεριστατωμένο σχέδιο δράσης σχετικά με τα social media και βάση αυτού βαδίζουμε. Κύριο μέλημα μας πάντα, ωστόσο, παραμένει η συνεχής βελτιστοποίηση του προϊόντος που προσφέρουμε στο χρήστη.
- Ποια είναι εκτίμησή σας για την πορεία του τουρισμού; Υπάρχει αυξητική τάση; Πως πήγε το φετινό καλοκαίρι για εσάς και τι προβλέπεται για τον χειμώνα. Είναι γνωστό ότι αν κλείσεις πακέτο στην Ελλάδα από το εξωτερικό έρχεται φθηνότερα. Πως σας επηρεάζει αυτό;
Τα μηνύματα που πήραμε από το φετινό καλοκαίρι και τον αριθμό των τουριστών που ήρθε στη χώρα μας είναι σαφώς θετικά και ικανοποιητικά. Είναι αυταπόδεικτο γεγονός ότι η καλοκαιρινή περίοδος έχει επιμηκυνθεί και όπως όλα δείχνουν ο Σεπτέμβριος είναι ο νέος Αύγουστος και ο Οκτώβριος ο νέος Σεπτέμβριος.
Δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε στις δόξες μας καθώς η Ελλάδα παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να έχει προάγει τον τουρισμό σε βασικό πυλώνα της οικονομίας της, αντίθετα ακόμα δεν έχει καταφέρει να έχει σταθερές δομές όσον αφορά στον τουρισμό.
Οι τοπικές αυτοδιοικήσεις δεν έχουν καταφέρει να λειτουργήσουν οργανωμένα ώστε να προωθήσουν τον προορισμό τους. Αυτό που θεωρώ ότι λείπει είναι η εξειδίκευση και η εμπειρία των ανθρώπων εκείνων που θα αναλάβουν το δύσκολο έργο του να χτίσουν από την αρχή ένα σχέδιο προώθησης της Ελλάδας όχι μόνο ως καλοκαιρινό προορισμό αλλά και ως χειμερινό, ως εναλλακτικό, ως αγροτουριστικό προορισμό κ.ο.κ. Επιμένω σε αυτό καθώς προβάλλοντας την Ελλάδα ως προορισμό με διαφορετικά πρόσωπα και διαφορετικές δυνατότητες για τον ταξιδιώτη, θα καταφέρουμε να προσελκύσουμε το είδος των τουριστών που τελικά κάνουν τη διαφορά.
Τι εννοώ με αυτό! Θα προσελκύσουμε τους τουρίστες που είναι διατεθειμένοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη και κατά επέκταση να στηρίξουν την οικονομία σε όλα τα επίπεδα και όχι μόνο τα ξενοδοχεία που προσφέρουν all inclusive υπηρεσίες.
Όσον αφορά το άλλο σκέλος της ερώτησης σας, να επισημάνω ότι περισσότερο πλήττονται τα μικρά ξενοδοχεία από τα all inclusive και κατά επέκταση και όλοι οι υπόλοιποι επιχειρηματίες καθώς, ο τουρίστας δε πηγαίνει στο τοπικό εστιατόριο και ταβέρνα για να φάει, στο μπαρ για να πιεί το ποτό του κ.ο.κ. Νομίζω γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι για το λόγο αυτό πρέπει να υπάρξουν συνέργειες μεταξύ των φορέων προκειμένου να προωθηθεί η Ελλάδα και ως εναλλακτικός ή άλλου τύπου προορισμός πέρα από καλοκαιρινός.
Η Ελλάδα δεν είναι ένα σύνολο νησιών και θάλασσα. Εμείς το ξέρουμε! Καιρός να το μάθουν και οι ξένοι!
- Έχετε συνέργειες με διεθνή sites ή πρακτορεία. Παρέχετε υπηρεσίες και σε άλλες γλώσσες. Έχετε κάνει άνοιγμα στις διεθνείς αγορές. Υπάρχει ανταπόκριση και σε ποιο βαθμό;
Η trivago είναι η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης τιμών στην Ευρώπη. Είναι καθιερωμένη στην Ευρώπη και είναι μια εταιρεία που τολμά να ανανεώνεται και αγαπά τις προκλήσεις.
Έχοντας αυτό στο μυαλό σας μπορείτε εύκολα να αντιληφθείτε ότι ένα άνοιγμα στις αγορές της Ασίας, της Αμερικής και της Αυστραλίας είναι ένα ακόμα στοίχημα που κερδίζει η trivago. Η ανταπόκριση είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική και τα μηνύματα που παίρνουμε μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε προς αυτό το δρόμο της συνεχής εξέλιξης και ανανέωσης.
Νίκος Ιτσινές
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr