1. Οι υποδομές για την πρόσβαση στο χώρο τόσο από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» όσο και από την πόλη βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο όπως πριν από δέκα χρόνια και χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις, ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις προσβασιμότητας.
2. Το κόστος κατασκευής των εκθεσιακών και συνεδριακών εγκαταστάσεων κρίνεται στη σημερινή συγκυρία υψηλό, αφού διαμορφώνεται στα 283,64 εκατ. ευρώ.
3. Η βιωσιμότητα της επένδυσης εμφανίζεται αρνητική και δε φαίνεται ότι θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή της.
Αντίθετα η μελέτη εκτιμά ότι η ανάπλαση του υφιστάμενου εκθεσιακού κέντρου «όχι μόνο αποτελεί μονόδρομο σε βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, αλλά ίσως και ευκαιρία για νέο επιχειρηματικό ξεκίνημα της ΔΕΘ – Helexpo προσαρμοσμένο στις νέες απαιτήσεις και στις πολύ διαφορετικές από το παρελθόν προοπτικές της».
Η σχετική πρόταση προβλέπει τη διάθεση 86,5 από τα συνολικά 175 στρέμματα του σημερινού εκθεσιακού κέντρου για τη δημιουργία ενιαίας ζώνης πρασίνου, δηλαδή μητροπολιτικού πάρκου. Για τα υπόλοιπα 88,5 στρέμματα προτείνονται τα εξής: εκθεσιακό κέντρο (δημιουργία ή διατήρηση) 40.000 – 50.000 τετρ. μέτρα, συνεδριακές εγκαταστάσεων 4.500 – 5.000 τετρ. μέτρα, γραφεία διοίκησης 5.000 τετρ. μέτρα, επιχειρηματικές εγκαταστάσεις (γραφεία, καταστήματα κ.λπ.) 12.000 τετρ. μέτρα, ξενοδοχείο 120 κλινών, πέντε αστέρων, 6.000 τετρ. μέτρα, πολιτιστικοί και αθλητικοί χώροι που ήδη υπάρχουν 16.000 τετρ. μέτρα.
Συνολικά, οι εγκαταστάσεις θα έχουν εμβαδό 84.000 – 94.000 τετρ. μέτρα, θα είναι, δηλαδή, κατά 20% μικρότερες από τις σημερινές, που φτάνουν στις 122.139 τετρ. μέτρα. Η συνολική δαπάνη της ανάπλασης υπολογίζεται στα 124,85 εκατ. ευρώ, ενώ ταυτόχρονα οι μελετητές εκτιμούν ότι τα κεφάλαια αυτά μπορούν να βρεθούν από τον ιδιωτικό τομέα, λόγω της προνομιακής θέσης και της εμπορικής αξίας του.
Δέσποινα Καραγιάννοπουλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr