Σύμφωνα με στοιχεία της Symphony -IRI, οι πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού στα σουπερμάρκετ κατά το χρονικό διάστημα 1/1/2012 -9/9/2012 διαμορφώθηκαν σε όγκο στα 187.969.735 λίτρα έναντι 193.773.668 λίτρα το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, καταγράφοντας μείωση κατά 3%. Οι πωλήσεις σε αξία ανήλθαν στα 125.425.646 ευρώ από 122.530.731 ευρώ πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2,4%. Ειδικότερα, οι πωλήσεις φυσικού εμφιαλωμένου νερού διαμορφώθηκαν σε όγκο στα 182.543.221 λίτρα, μειωμένες κατά 2,8%, ενώ σε αξία αυξήθηκαν κατά 2,1%, φθάνοντας τα 80.932.607 ευρώ. Μείωση της τάξης του 7,7% σε όγκο, παρουσίασαν οι πωλήσεις ανθρακούχου νερού, φθάνοντας τα 5.426.514 λίτρα, ενώ σε αξία, κατέγραψαν αύξηση κατά 5,6% φθάνοντας τα 26.962.745 ευρώ. Αντίθετη πορεία ακολούθησαν οι πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού ιδιωτικής ετικέτας, παρουσιάζοντας αύξηση σε όγκο 7,5%, φθάνοντας τα 22.938.104 λίτρα, αλλά μείωση 1,8% σε αξία, φθάνοντας τα 8.801.495 ευρώ.
2012
Η εικόνα που παρουσίασε η αγορά το 2012, αποτελεί συνέχεια αυτής του 2011, όπου η κατανάλωση εμφιαλωμένων νερών στη χώρα μας παρουσίασε μείωση κατά 8%, έναντι ποσοστού μείωσης 4,5% το 2010. Ιστορικά αναφέρεται ότι η εγχώρια κατανάλωση εμφιαλωμένων νερών (σε λίτρα) αυξήθηκε την περίοδο 1990-2008 με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 12%. Ωστόσο, σύμφωνα με στοιχεία της Icap, το 2009 ο ρυθμός ανόδου επιβραδύνθηκε σημαντικά (αύξηση μόλις 2%), ενώ το 2010 η αγορά παρουσίασε πτώση 4,5% και το 2011 περαιτέρω μείωση της τάξης του 8%. Η ζήτηση καλύπτεται ουσιαστικά από εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα, εφόσον τα εισαγόμενα αφορούν μόλις το 1% της αγοράς. Οι εξαγωγές κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Οσον αφορά στη διάθρωση της αγοράς, η κατηγορία των φυσικών μεταλλικών νερών καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας παραγωγής εμφιαλωμένων νερών, αποσπώντας μερίδιο 72% . Ακολουθεί με διαφορά η κατηγορία των επιτραπέζιων νερών με 23,5% και η κατηγορία των ανθρακούχων με 4,5% περίπου.
Mικρομεσαίες
Ο κλάδος των εμφιαλωμένων νερών περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ολιγάριθμες μεγάλες εταιρείες (Coca Cola 3E, Nestle, Χήτος-Ζαγόρι, Βίκος), οι οποίες είτε ασχολούνται αποκλειστικά με την εμφιάλωση νερού, είτε δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο τροφίμων και ποτών. Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα η μέση ετήσια κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού είναι 90 λίτρα κατά κεφαλή (με βάση στοιχεία του 2011), έναντι 150 λίτρων που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος. Αν και σε σχέση με τα 30 λίτρα/άτομο που ήταν η μέση ετήσια κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα πριν από δέκα χρόνια, παρατηρείται τώρα σημαντική αύξηση, θεωρείται ότι υπάρχει ακόμη σημαντικό περιθώριο αύξησης της κατανάλωσης, με την προϋπόθεση βέβαια της ανάκαμψης της κατανάλωσης και της τουριστικής κίνησης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr