Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Σε επόμενο βήμα αναμένεται να αξιολογήσουν τα χαρτοφυλάκιά τους και να διαμορφώσουν την σχετική πολιτική, που θα οδηγήσει και στο αντίστοιχο «ξεκαθάρισμα» στο χώρο, τόσο της ποντοπόρου όσο και της ακτοπλοΐας.
Ο φόβος για επισφάλειες, που μπορεί στο τέλος του 2013, λόγω πτώσης στα ναύλα και στις τιμές των πλοίων, να φτάσουν στο 30%, έχει δημιουργήσει πονοκεφάλους στα τραπεζικά επιτελεία, έχοντας «παγώσει», βέβαια, και κάθε χρηματοδότηση δραστηριότητας. Με δεδομένο ότι ο ελληνικός εφοπλισμός, σε ελληνικές και ξένες τράπεζες, το 2011 έχει δανεισμό 67,694 δισ. δολ. (σύμφωνα με στοιχεία της Petrofin Research), με τις ελληνικές δανειοδοτήσεις να φτάνουν στα 14,517 δισ. δολ. σημαίνει, με μια μικρή στατιστική προβολή, ενδεχόμενη τρύπα σχεδόν 4δισ. ευρώ στα ελληνικά πιστωτικά ιδρύματα. Σε αυτό το ποσό θα πρέπει να προσθέσει κανείς και το δανεισμό στην ακτοπλοϊα που ανέρχεται στο 1 δις περίπου, με την πλειονότητα των δανείων να είναι σε ελληνικές τράπεζες.
Στο πλαίσιο αυτό εκπρόσωποι της ποντοπόρου όσο και των ακτοπλόων είναι σε συζητήσεις με τις τράπεζες, προκειμένου να εξασφαλίσουν αλλαγές των όρων των δανείων και αναδιαρθρώσεις, ενώ εξετάζουν πώληση πλοίων ώστε να ανακτήσουν την αναγκαία ρευστότητα.
«Στην ποντοπόρο, υπάρχει ελπίδα καθώς υγιείς επιχειρήσεις κρατούν γερά", αναφέρουν παράγοντες του εφοπλιστικού κόσμου, ενώ με τις διαλύσεις πλοίων ανακτάται ρευστότητα. Μάλιστα, όσοι έχουν χαμηλό ή μηδενικό δανεισμό επωφελούνται της συγκυρίας κι αποκτούν τονάζ, είτε υπό κατασκευή είτε από δεύτερο χέρι σε πολύ ελκυστικές τιμές, ενώ κινούμενοι με προσοχή διασφαλίζουν κυριαρχία την επόμενη μέρα».