Οι εκπρόσωποι του κλάδου ζητούν, πλέον, συνάντηση με τους πολιτικούς αρχηγούς, ενώ εμμένουν στη σύσταση προς τα μέλη τους να μην διακινούν πετρέλαιο θέρμανσης στην αγορά.
Η εικόνα από την αγορά είναι ότι ελάχιστοι καταναλωτές τηλεφώνησαν, σήμερα, για να πληροφορηθούν πού διαμορφώνονται οι τιμές, ενώ ακόμα λιγότερες ήταν οι παραγγελίες. Οι επαγγελματίες εκτιμούν ότι οι καυστήρες κεντρικής θέρμανσης θα αργήσουν εφέτος πολύ να ανάψουν, ενώ η ζήτηση προβλέπεται να μειωθεί έως και 50% σε σχέση με τον περυσινό χειμώνα, λόγω υψηλών τιμών αλλά και στροφής των καταναλωτών σε εναλλακτικές πηγές θέρμανσης.
Τα αιτήματα των πρατηριούχων προς την κυβέρνηση, όπως επισήμανε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών, κ. Μ. Κιούσης, είναι να μην αυξηθεί ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης, να ληφθούν μέτρα για το λαθρεμπόριο και να εγκατασταθούν συστήματα ελέγχου εισροών- εκροών όγκου καυσίμων σε όλη την αλυσίδα διακίνησης καυσίμων. Σύμφωνα με πληροφορίες, η θέση του υπουργείου Οικονομικών για τον φόρο στη θέρμανση και για το αίτημα να επεκταθεί σε περισσότερους δικαιούχους το επίδομα θέρμανσης ήταν ότι αυτήν τη στιγμή τα δημοσιονομικά δεν επιτρέπουν άλλες λύσεις πέρα από την εξίσωση του φόρου και ότι το ζήτημα μπορεί να επανεξετασθεί μόνο όταν βελτιωθούν τα έσοδα του Δημοσίου.
Το Υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής θα δρομολογήσουν άμεσα τις διαδικασίες, ώστε να θωρακιστεί το σύστημα διακίνησης καυσίμων απέναντι σε όλες τις στρεβλώσεις και πρακτικές νοθείας, καταδολίευσης και φοροδιαφυγής, επισήμανε ακόμη, ο Υπουργός, στους εκπροσώπους των πρατηριούχων υγρών καυσίμων.
Ο Υπουργός αναφέρθηκε, επίσης, στα μέτρα που θα ληφθούν άμεσα για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων και τα οποία έχουν ως αφετηρία το νόμο 4072/2012, οι διατάξεις του οποίου θα ενεργοποιηθούν πλήρως με τα σχέδια υπουργικών αποφάσεων που αναμένονται μέχρι 30 Νοεμβρίου. Μεταξύ των διατάξεων αυτών συμπεριλαμβάνεται η εγκατάσταση συστήματος εισροών εκροών στις φορολογικές αποθήκες, σύστημα GPS στα βυτιοφόρα και στα πλωτά μέσα και η ιχνηθέτηση υγρών καυσίμων με ραδιοϊσότοπα.
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων-Εμπόρων Καυσίμων, κ. Χ. Μαυράκης, δήλωσε σήμερα χαρακτηριστικά, μετά τη συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών, ότι στην Κρήτη «ξηλώνονται» αμπέλια και ελαιόδενδρα για ξυλεία θέρμανσης, ενώ και στη Βόρεια Ελλάδα γίνεται συστηματική υλοτομία στα δάση.
Σημειώνεται ότι η εξίσωση των φόρων στα ντίζελ κίνησης και θέρμανσης οδηγεί σε μείωση της τιμής του πρώτου κατά περίπου 10 λεπτά το λίτρο. Ήδη σήμερα η τιμή διυλιστηρίου για το πετρέλαιο κίνησης μειώθηκε στο 1,099 ευρώ, από 1,181 το Σάββατο (-8,2 λεπτά), διαφορά που θα πρέπει να φανεί άμεσα στις αντλίες. Οι τιμές του πετρελαίου σήμερα, από τις εταιρείες εμπορίας που διακινούν ντίζελ θέρμανσης, ξεκινούν στην Αθήνα από 1,34 ευρώ το λίτρο και κλιμακώνονται στην Περιφέρεια μέχρι 1,4 ευρώ.
Με αυτά τα δεδομένα η Ελλάδα έχει την πέμπτη υψηλότερη τιμή για το πετρέλαιο θέρμανσης στην Ε.Ε., αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της περασμένης εβδομάδας, ακριβότερες είναι οι τιμές στην Ουγγαρία (1,53 ευρώ), τη Δανία (1,52), την Ιταλία (1,46) και τη Σουηδία (1,45). Αμέσως φθηνότερη από την Ελλάδα είναι η Πορτογαλία με 1,31 ευρώ το λίτρο, ενώ η φθηνότερη ευρωπαϊκή χώρα είναι το Λουξεμβούργο όπου το πετρέλαιο θέρμανσης διατίθεται προς 83 λεπτά το λίτρο. Η μέση τιμή στις 27 χώρες-μέλη είναι 1,03 ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr