Πάνω από 60 εκατ. ευρώ ετησίως υπολογίζονται τα έσοδα που χάνει το ελληνικό δημόσιο, από την παντελή έλλειψη ελέγχων στο τελωνείο των Κήπων στον Έβρο και μόνο από την διέλευση των τουρκικών φορτηγών. Σε μία περίοδο οικονομικής κρίσης, σε μία περίοδο που η εργασία των ελλήνων μεταφορέων έχει μειωθεί πάνω από 60%, σε μια περίοδο που κόβονται συντάξεις για να μειωθούν οι δαπάνες κατά μόλις μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, το ελληνικό δημόσιο ανέχεται την προκλητική αυτή κατάσταση στον Έβρο και αφήνει να χάνονται τεράστια ποσά.
Η ΟΦΑΕ έχει κατ’ επανάληψη ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές για την κατάσταση αυτή, αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω…
Σύμφωνα με τους νόμους που ισχύουν κάθε φορτηγό που διέρχεται από το τελωνείο θα πρέπει να φέρει έως 250 λίτρα με καύσιμα. Αυτό όμως ισχύει μόνο στα χαρτιά, αφού η πρακτική άλλα δείχνει.
Σε ελέγχους που πραγματοποίησαν συνεργεία της ΟΦΑΕ διαπίστωσαν ότι σχεδόν το σύνολο των τουρκικών φορτηγών που περνούν από το τελωνείο των Κήπων με κατεύθυνση την Ελλάδα, έχουν τουλάχιστον 1.300 λίτρα πετρέλαιο περίπου το καθένα και όχι 250 λίτρα που πρέπει. Να σημειωθεί ότι από την Τουρκία εφοδιάζονται με πετρέλαιο προς 0,50 € το λίτρο, ενώ στην Ελλάδα κοστίζει πάνω από 1,5 ευρώ το λίτρο σήμερα.
Όταν η ΟΦΑΕ επεσήμανε το ζήτημα στους αρμοδίους στο τελωνείο, έλαβε την «αποστομωτική» απάντηση ότι «όλα γίνονται καλώς». Και βέβαια προκαλεί εντύπωση η προκλητική αυτή χαλαρότητα και η άρνηση των αρχών να εφαρμόσουν τον νόμο. Να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο περνούν από το τελωνείο των Κήπων περίπου 55.000 τούρκικα φορτηγά και καταλαβαίνει ο καθένας για τι εκτεταμένη απώλεια εσόδων γίνεται λόγος.
Η ΟΦΑΕ θα ζητήσει τις επόμενες ημέρες και πάλι συνάντηση με τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να θέσει εκ νέου το ζήτημα, ζητώντας να ληφθούν άμεσα μέτρα, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο αυτό, που εκτός από την τεράστια απώλεια εσόδων που σημαίνει για το ελληνικό δημόσιο πλήττει τον υγιή ανταγωνισμό.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά τα πρατήρια των ΚΑΕ στα σύνορα συνεχίζουν να δίνουν αφορολόγητο πετρέλαιο μόνο σε φορτηγά τρίτων χωρών όχι σε ελληνικά. Και το μείζον ερώτημα που τίθεται προς κάθε αρμόδιο είναι: γιατί; Τι εξυπηρετεί; Ποιος κερδίζει;
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr