Ο κ. Βενιάμης σημείωσε ακόμη ότι η μεγάλη συμμετοχή στην έκθεση αποτελεί μια ένδειξη αναγνώρισης και σεβασμού απέναντι στην ελληνική ναυτιλία.
Είναι γεγονός, όπως σημείωσε και ο Θεόδωρος Βώκος, Project Director των Εκθέσεων Ποσειδώνια, ότι η έκθεση δεν θα είχε τόση επιτυχία εάν δεν «διέθετε» ως θέλγητρο την παρουσία των Ελλήνων εφοπλιστών και των εκπροσώπων τους, που διαθέτουν συλλογικά το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου.
Πιο συγκεκριμένα, ένας στόλος από 3.325 πλοία συνδυασμένης χωρητικότητας 227 εκατομμυρίων dwt και μέσης ηλικίας 10,5 ετών βρίσκεται σε ελληνικά χέρια σήμερα, γεγονός που καθιστά τους Ελληνες εφοπλιστές σημαντικό παράγοντα επιρροής στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, καθώς και διακαή εμπορικό στόχο για το συνολικό εύρος του πολύπτυχου ναυτιλιακού κλάδου.
Εξ αυτού του λόγου ίσως η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία θα αποτελέσει για ακόμα μια φορά την ισχυρότερη παρουσία, με πολλούς εκθέτες να παρατάσσονται στο εθνικό περίπτερο της Κίνας έκτασης 1.300 τετραγωνικών μέτρων. Συνολικά 21 κράτη από την Αφρική, την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική, τη Λατινική Αμερική και την Ασία έχουν δεσμεύσει εκθεσιακό χώρο για τα φετινά Ποσειδώνια.
Στα εθνικά περίπτερα της Ασίας συγκαταλέγονται αυτά της Ιαπωνίας, της Νότιας Κορέας και της Σιγκαπούρης, ενώ σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία, το 76% των 2.066 σκαφών που δραστηριοποιούνται σήμερα υπό ελληνική σημαία κατασκευάστηκαν σε κινεζικά και νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία.
Συνολικά συμμετέχοντες από 87 διαφορετικές χώρες θα συνυπάρξουν για μια εβδομάδα στον εκθεσιακό χώρο, γεγονός που αποτελεί σαφή ένδειξη της παγκόσμιας έλξης των Ποσειδωνίων.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ελληνικός στόλος συμβάλλει σημαντικά στην ελληνική οικονομία, καθώς εκτιμάται ότι, κατά τη δεκαετία 2000-2010, η ελληνική ναυτιλία συνεισέφερε στην ελληνική οικονομία συνολικά 140 δισ. ευρώ, ποσό ισοδύναμο με το 50% του δημόσιου χρέους της χώρας το 2009.
Στην εκδήλωση μίλησαν ακόμη ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής των Ποσειδωνίων και μέλος της Διοικήσεως της ΕΕΕ, Γιάννης Λύρας, ο οποίος αναφέρθηκε στη σημασία των Ποσειδωνίων για τη διεθνή ναυτιλία, ενώ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην επιτυχημένη πορεία της έκθεσης που στηρίζεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία.
Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Γράτσος, ανέφερε ότι η ποντοπόρος ναυτιλία χαρακτηρίζεται από εξωστρέφεια και πρέπει να αποτελέσει γενικότερο παράδειγμα για την χώρα.
Στο δυναμισμό της ναυτιλίας αναφέρθηκε και ο δήμαρχος Πειραιά, Β. Μιχαλολιάκος, ενώ την εκδήλωση χαιρέτισε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης Θ. Πάλλης και ο εκπρόσωπος του Lloyd's Register, Ρίτσαρντ Σάντλερ.
Ισχυρές αντοχές
Την ίδια ώρα, ισχυρές αντοχές έχει επιδείξει η ελληνική ναυτιλία, τα τελευταία δυο χρόνια, στα οποία τόσο η ελληνική όσο και η διεθνής οικονομία ταλανίζονται από την πρωτοφανή χρηματοπιστωτική κρίση.
Είναι ενδεικτικό ότι παρ' όλο που έως το Μάρτιο του 2012 ο ελληνόκτητος στόλος εμφάνισε οριακή μόνο μείωση σε αριθμό πλοίων, η συνολική χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 2,5%.
Τα παραπάνω επισημαίνει η Ernst & Young η οποία συμπληρώνει σε ανάλυσή της ότι σε ανάλυσή της ότι στις παρούσες συνθήκες, τη σοβαρότερη πρόκληση για την ελληνική ναυτιλία, και όχι μόνο, αποτελεί η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα και η εξασφάλιση των αναγκαίων κεφαλαίων.
Η διαμορφούμενη κατάσταση δεν περιορίζεται μόνο στην Ελλάδα, όπου εξαιτίας των συνθηκών που επικρατούν η ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος είναι περιορισμένη, αλλά έχει παγκόσμια διάσταση.
Τα στοιχεία παγκοσμίως δεν είναι διόλου ενθαρρυντικά, καθώς ο όγκος της δανειοδοτήσεως πλοίων έχει μειωθεί δραματικά φθάνοντας το πρώτο τρίμηνο του έτους σε χαμηλό 5ετίας.
Αισιοδοξία για το θεσμικό πλαίσιο
Ησυχος ότι δεν θα υπάρξει οποιαδήποτε αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλίας εμφανίστηκε ο κ. Θανάσης Μαρτίνος, ιδρυτής της Eastern Mediterranean Ltd, μιλώντας σε συνέδριο για τη ναυτιλία, το οποίο διοργάνωσαν το Economia Business Tank και το Business File στον ΟΛΠ.
Κληθείς να απαντήσει στο ερώτημα εάν τίθεται ζήτημα αποχώρησης ναυτιλιακών επιχειρήσεων από την Ελλάδα σε περίπτωση που θα υπάρξει διαφορετική φορολογική πολιτική, ο κ. Μαρτίνος σημείωσε ότι «όποια κυβέρνηση και να προκύψει, δεν θα αλλάξει το καθεστώς της ναυτιλίας. Θα πρεσβεύσει η λογική».
Στο ίδιο ερώτημα, ο κ. Γιώργος Γουρδομιχάλης της G. Bros Maritime S.A. απάντησε ότι «όποια κυβέρνηση και να προκύψει από τις εκλογές θα ακολουθήσει ευρωπαϊκή πορεία». Σύμφωνα με τον κ. Βασίλη Μπακολίτσα της Sea Pioneer Shipping Co, άμα επιχειρηθεί οποιαδήποτε αλλαγή καθεστώτος, απλώς θα μετακινηθεί η έδρα εταιρειών σε άλλες χώρες, δεν θα υπάρξει όμως μαζική αποχώρηση εταιρειών από την Ελλάδα.
Λιγότερο αισιόδοξος ήταν ο Χάρης Βαφειάς του Ομίλου Βαφειά, ο οποίος είπε ότι ορισμένες εταιρείες -ιδίως εισηγμένες- έχουν ήδη ρωτήσει τα στελέχη τους εάν θα ακολουθήσουν, αν χρειαστεί να μετακινηθούν, στο Ντουμπάι ή στη Σιγκαπούρη και έχουν λάβει θετική απάντηση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr