Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Σημειώνεται ότι οι ελληνικές αρχές έχουν εγκρίνει την Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από τον περασμένο Ιούλιο και έχουν αποδεχθεί την πληρότητα της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Σύμφωνα με την προμελέτη, ο αγωγός:
-Θα έχει μεταφορική ικανότητα 35 εκατ. τόνων πετρελαίου ετησίως, με δυνατότητα επαύξησης στα 50 εκατ. μετά από 4 χρόνια.
-Θα μεταφέρει αργό πετρέλαιο από το Καζακστάν και τη Ρωσία, με προέλευση τερματικούς σταθμούς του Νοβοροσίσκ.
-Θα ξεκινά από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα κοντά στο χωριό Ορμένιο. Από εκεί θα ακολουθεί νότια κατεύθυνση για περίπου 132.5 χιλιόμετρα και θα καταλήγει στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης.
-Οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης τοποθετούνται κοντά στη Βιομηχανικής Περιοχής του 'Αβαντα, στον Δήμο Αλεξανδρούπολης. Θα αποτελούνται, στην πλήρη τους διαμόρφωση, από 8 δεξαμενές αργού πετρελαίου συνολικής δυναμικότητας 1.200.000 κυβικών μέτρων και θα καταλαμβάνουν έκταση περίπου 950 στρεμμάτων.
-Στη συνέχεια, το αργό πετρέλαιο θα προωθείται στις πλωτές εγκαταστάσεις φόρτωσης μέσω χερσαίων αγωγών μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων έως την ακτή, και υποθαλάσσιων αγωγών μήκους περίπου 20 χιλιομέτρων σε κατεύθυνση νότια-νοτιοδυτικά ανοικτά της Αλεξανδρούπολης.
-Οι πλωτές εγκαταστάσεις φόρτωσης, θα μπορούν να εξυπηρετήσουν διάφορα είδη δεξαμενοπλοίων ανάμεσα στα οποία και VLCC δυναμικότητας 320.000 τόνων.
Στην αυριανή σύσκεψη στο υπουργείο έχουν κληθεί οι βουλευτές Έβρου, Γ. Ντόλιος, Όλγα Ρενταρή - Τέντε, Ε. Τσιαούση και Αλ. Δερμεντζόπουλος, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Αρ. Γιαννακίδης και οι Δήμαρχοι Αλεξανδρούπολης, Διδυμοτείχου, Ορεστιάδας, Σαμοθράκης και Σουφλίου, Ευ. Λαμπάκης, Παρ. Πατσουρίδης, Δ. Μουζάς, Γ. Χανός και Β. Πουλιλιός, αντίστοιχα.
Στη σύσκεψη, όπως ανακοίνωσε το ΥΠΕΚΑ, θα γίνει ανασκόπηση των εξελίξεων και θα εξετασθούν τα επόμενα βήματα για την πορεία του έργου το οποίο με τον Νόμο 4001/2011 έχει χαρακτηριστεί ως εθνικής σημασίας και θα προσφέρει σημαντικά οφέλη σε εθνικό και τοπικό επίπεδο.