Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Η απελευθέρωση θα γίνει σε δύο φάσεις: Η πρώτη θα προβλέπει την εισαγωγή ενός νέου «Πράσινου Δακτυλίου», με την απελευθέρωση των αυτοκινήτων αλλά και ελαφρών φορτηγών diesel και η δεύτερη με την ανανέωση του στόλου των φορτηγών άνω των 12 τόνων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ΕΕ ο στόλος των πετρελαιοκίνητων ΙΧ ξεπερνά το 50% του συνολικού αριθμού κυκλοφορούντων οχημάτων ανά χώρα τη στιγμή που στην Ελλάδα ο εν λόγω αριθμός κυμαίνεται κάτω από το 4%!
Στο Υπουργείο, εξετάζεται η άρση της απαγόρευσης ως ένα μέσο που θα ευνοήσει συνολικά την αγορά αυτοκινήτου, με την προσφορά μιας μεγαλύτερης ποικιλίας μοντέλων, τα οποία μάλιστα είναι οικονομικότερα στη χρήση με πολύ χαμηλή επιβάρυνση κατά την απόκτησή τους. Ειδικότερα η επιβάρυνση ενός πετρελαιοκίνητου ΙΧ από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο κυμαίνεται από 1.000 έως 3.000 ευρώ ενώ ο κάτοχός τους από την άλλη μεριά θα καταβάλλει πολύ χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας, θα επισκέπτεται πιο αραιά τα συνεργεία για τον τακτικό έλεγχο, θα μειώσει κατά τουλάχιστον 25% την κατανάλωση καυσίμου ενώ σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστεί πως το πετρελαιοκίνητο μοντέλο του θα έχει πολύ υψηλότερη μεταπωλητική αξία κάτι το οποίο δεν συμβαίνει σε καμία περίπτωση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα.
Σύμφωνα λοιπόν με τις προτάσεις που εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος σε συνεργασία με το υπουργείο Yποδομών θα απαγορεύεται η κυκλοφορία των παλαιών και ρυπογόνων I.X. από Δευτέρα μέχρι και Παρασκευή με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν από το 1990. Tα οχήματα με 1η άδεια κυκλοφορίας από το 1991 έως και το 2009 θα κυκλοφορούν στο Δακτύλιο βάσει του τελευταίου αριθμού κυκλοφορίας τους (μονά-ζυγά).
Tέλος για τα οχήματα με εκπομπές ρύπων έως 140 γρ. CO2 ανά χλμ. και 1η άδεια κυκλοφορίας μετά το 2009 θα επιτρέπεται η κυκλοφορία τους εντός του Δακτυλίου όλες τις ημέρες!
Oσον αφορά στα βαρέα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων οι προτάσεις του YΠEKA περιλαμβάνουν απαγόρευση της κυκλοφορίας των παλαιών οχημάτων με ηλικία άνω των 15 ετών.
Παράλληλα, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) τάσσεται υπέρ της άμεσης άρσης των περιορισμών κυκλοφορίας στα πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά, εφόσον αυτά καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5 (κατασκευής μετά το 2010).
Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, η άρση της απαγόρευσης για τα πλέον σύγχρονα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά (Euro 5) έχει ήδη μελετηθεί ως προς τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και έχει υπολογιστεί ότι θα επιφέρει σχεδόν μηδενική (κάτω του 1%) αύξηση των εκπεμπόμενων σωματιδιακών ρύπων.
Η λήψη πρωτοβουλιών για την έξοδο από την κυκλοφορία των υπέργηρων φορτηγών και λεωφορείων θα οδηγήσει σε μείωση των σωματιδιακών εκπομπών από τις οδικές μεταφορές κατά περίπου 47%, τη στιγμή που αυτές ως γνωστό συμμετέχουν κατά περίπου 40-70% στο σύνολο των παραγόμενων σχετικών ρύπων.
Πολλαπλά τα οφέλη της απελευθέρωσης για τους καταναλωτές
•Σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου μέχρι και 30% που σε ετήσια βάση θα οδηγήσει σε οικονομία €1.000-1.500 και πλέον, συνέπεια εξαιρετικά σημαντική στις παρούσες οικονομικές συνθήκες
•Δραστική μείωση κόστους χρήσης για τους καταναλωτές που θα επιλέξουν πετρελαιοκίνητο ΙΧ
•Χαμηλά Τέλη Κυκλοφορίας (έως και 50%)
•Αραιότερες επισκέψεις στα συνεργεία για τακτικό έλεγχο, μακροζωία των κινητήρων πετρελαίου, υψηλή μεταπωλητική αξία
•Γρήγορα απόσβεση επένδυσης, ανάλογα φυσικά με τα διανυθέντα χιλιόμετρα
•Ειδικά σε ό,τι αφορά το ελαφρά αυξημένο κόστος κτήσης, εκτιμάται ότι αυτό θα μειωθεί σημαντικά εξαιτίας του ανταγωνισμού