Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Όσον αφορά τα ακαδημαϊκά συγγράμματα επεκτείνεται ο ορισμός τους ώστε να συμπεριλαμβάνονται εκτός των έντυπων βιβλίων, τα ηλεκτρονικά βιβλία και οι ακαδημαϊκές σημειώσεις σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή. Συνεχίζεται κανονικά η δωρεάν διανομή των συγγραμμάτων χωρίς κάποιο χρονικό όριο.
Επίσης, δίνεται δυνατότητα συνεργασίας και των ΤΕΙ με ερευνητικά κέντρα.
Σχετικά με τα νέα Συμβούλια των ΑΕΙ η αλλαγή που πραγματοποιείται αφορά στη σύνθεση των μελών και συγκεκριμένα αυξάνεται κατά ένα ο αριθμός των εσωτερικών μελών (8 μέλη) με αντίστοιχη μείωση των εξωτερικών μελών (6 μέλη).
Οι νυν πρυτανικές αρχές συνεχίζουν να ασκούν κανονικά τα καθήκοντά τους έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία εκλογής των νέων οργάνων, και πάντως μέχρι τις 31 Αυγούστου 2012.
Τέσσερα χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου θα γίνει αξιολόγηση της εφαρμογής του από Διεθνή Επιτροπή που θα οριστεί.
Μέσω του Οργανισμού του κάθε Ιδρύματος θα οριστούν όλες οι απαραίτητες λεπτομέρειες για τη διασφάλιση του αδιάβλητου όλων των εξεταστικών διαδικασιών των φοιτητών.
Στις 7μελείς επιτροπές κρίσης των διδασκόντων για την εκλογή τους και εξέλιξή τους θα πρέπει να συμμετέχει τουλάχιστον ένας καθηγητής από Πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Για τη συμμετοχή του στη διαδικασία θα μπορεί να γίνει χρήση όλων των ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας.
Έγινε αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων μεταξύ Συγκλήτου, Πρύτανη και Συμβουλίου, η Σύγκλητος πλέον ασκεί όλες τις ακαδημαϊκές αρμοδιότητες (δηλαδή αρμοδιότητες που αφορούν την εκπαίδευση και την έρευνα)
Η Σχολή εξακολουθεί να αποτελεί τη βασική διοικητική και ακαδημαϊκή μονάδα. Το Τμήμα αποτελεί τη βασική εκπαιδευτική μονάδα που παράγει την επιστήμη, την τεχνολογία, τις τέχνες σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο.
Το απόγευμα αναμένεται η τοποθέτηση του πρωθυπουργού.
ΝΔ: "Όχι" στο διοικητικό ρόλο των Συμβουλίων
Το ζήτημα του αυτοδιοίκητου των ΑΕΙ και της συγκρότησης των Συμβουλίων των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σε ρόλο διοίκησης, με την συμμετοχή και εξωπανεπιστημιακών προσώπων, αναδεικνύονται κατά την συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, του νομοσχεδίου για την ανώτατη παιδεία.
Κατά το ΠΑΣΟΚ, το νομοσχέδιο εξασφαλίζει «πραγματική αυτοδιοίκηση» με ξεχωριστό Οργανισμό σε κάθε Ιδρυμα -ενώ επίσης σημαντική μεταρρύθμιση συνιστά η θεσμοθέτηση των χορηγιών, η «διεθνοποίηση» των σπουδών, τα άτοκα φοιτητικά δάνεια, η κατάργηση του ασύλου υπό την παρούσα του μορφή κ.ά.
Η ΝΔ ζήτησε διά του εισηγητή της, Άρη Σπηλιωτόπουλου, «εθνική συνεννόηση έστω και την ύστατη στιγμή», προκειμένου να θωρακιστεί το νομοσχέδιο απέναντι σε αμφισβητήσεις συνταγματικής φύσεως και «εύλογες αντιδράσεις», αντιπροτείνοντας τον περιορισμό των Συμβουλίων σε καθήκοντα ελέγχου και εποπτείας, αλλά όχι ουσιαστικής διοίκησης.
Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε ο ΛΑΟΣ, αξιώνοντας ακόμη τολμηρότερη σύνδεση της χρηματοδότησης των ΑΕΙ-ΤΕΙ με την αξιολόγηση του έργου τους.
Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκαν τα κόμματα της Αριστεράς: Ο ΣΥΡΙΖΑ επικαλέστηκε και την διαμαρτυρία 1000 καθηγητών απ’ όλο τον κόσμο κατά του νομοσχεδίου (προκαλώντας την απάντηση της υπουργού), ενώ το ΚΚΕ έκανε λόγο για «πανεπιστήμιο παράρτημα των μονοπωλίων», υπενθυμίζοντας και τις επιπτώσεις παρόμοιων νομοθετημάτων στην Γερμανία.
Η αναφορά του ΚΚΕ ότι ακόμα και αν ψηφιστεί το νομοσχέδιο, το κόμμα θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να μην εφαρμοστεί προκάλεσε την έντονη αντίδραση της υπουργού, η οποία κάλεσε τον εισηγή του κόμματος να ανακαλέσει.