Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου συνιστά στους καταναλωτές να ελέγχουν την τελική τιμή αγοράς, να πραγματοποιούν έρευνα για τις αγορές τους και να εμπιστεύονται τα οργανωμένα εμπορικά καταστήματα και όχι το κάθε μορφής παρεμπόριο.
Επισημαίνει ακόμη ότι:
1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται με απόλυτη ακρίβεια με την εκπτωτική αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
2. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα που λόγω τέλους εποχής και αλλαγής σεζόν εκποιούνται σε χαμηλότερες τιμές και όχι ελαττωματικά και β' διαλογής προϊόντα.
3. Οι καταναλωτές να μην παρασύρονται από ευφάνταστες δελεαστικές διαφημίσεις και να μην ενδίδουν στη μάχη τον μεγάλων ποσοστών εκπτώσεων από εταιρείες που «προσφέρουν» μεγάλες εκπτώσεις όλο το χρόνο, αλλά σε «φουσκωμένες» τιμές.
Από την πλευρά της, η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας προβλέπει ότι «οι καταναλωτές θα κάνουν αγορές με το σταγονόμετρο κατά την διάρκεια των εκπτώσεων» και συνιστά:
- Αγορές με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.
- Σύγκριση τιμών και ποιότητας.
- Έλεγχο των τιμών πριν τις εκπτώσεις ώστε να διαπιστώνεται αν οι μειώσεις τιμών είναι πραγματικές.
- Αγορές χωρίς βιασύνη.
- Αποφυγή χρήσης πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων.
- Προσοχή στα καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
- Ενημέρωση για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών που αγοράζουν κατά την διάρκεια των εκπτώσεων.
- Απόδειξη για όλες τις αγορές.
- Πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις (μηνιαία δόση, ετήσιο πραγματικό επιτόκιο, σύνολο δόσεων, έναρξη δόσεων, τιμή μετρητοίς, κλπ.).
- Όταν διαπιστώνουν πλασματικές εκπτώσεις, οι καταναλωτές να το καταγγέλλουν στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλ. 1520).