Σημειώνεται ότι το μνημόνιο συμφωνίας για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας προέβλεπε αυξήσεις 1,5% για το 2010 και 1% για το 2011 για μισθούς και για όλα τα επιδόματα των ναυτικών.
Η κατάσταση όμως περιπλέχτηκε όταν από το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) αποχώρησε η ακτοπλοϊκή εταιρεία Aegean Speed Lines ενώ ΑΝΕΚ και Hellenic Seaways, επέστρεψαν στην άλλη ένωση των ακτοπλόων από την οποία είχαν αποχωρήσει το Δεκέμβριο, την Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ). Αποτέλεσμα ήταν να αλλάξει ο συσχετισμός δυνάμεων ανάμεσα στις δύο ενώσεις και στο ποιος θα πάρει εντολή να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με τους ναυτεργάτες.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΘΥΝΑΛ ήταν προβληματισμένη και είχε ζητήσει για το θέμα την άποψη νομικών συμβούλων και σύμφωνα με πληροφορίες η απόφαση του υπουργού να προχωρήσει στην υπογραφή των συμβάσεων στηρίχθηκε στο σκεπτικό, ότι όταν αυτές συμφωνήθηκαν, ο ΣΕΕΝ είχε την πλειοψηφία της ακτοπλοϊκής αγοράς. Αυτό που αναμένεται τώρα είναι τη στάση θα κρατήσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία η οποία έχει εξαγγείλει απεργιακές κινητοποιήσεις μέσα στο Μάιο. Εκτός της υπογραφής των ΣΣΕ βεβαίως, οι ναυτεργάτες διεκδικούν και την απορρόφηση όλων των ανέργων ναυτικών, την προστασία των θέσεων εργασίας και την ανάκληση της πολιτικής επιστράτευσής τους.
Η ΠΝΟ προανήγγειλε επίσης 24ωρη απεργία των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων για τις 11 Μαΐου, συμμετέχοντας παράλληλα στη Γενική Απεργία της ΓΣΕΕ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr