Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι το λύκειο να γίνει "μια αυτόνομη μονάδα, όπου το παιδί ως πολίτης θα πρέπει να συμπληρώνει τη γνώση του". Όσο για τις αλλαγές στις πανελλήνιες εξετάσεις του 2011, η υπουργός είπε ότι έχει ήδη ανακοινωθεί αναδιάρθρωση όλης της ύλης η οποία έχει μειωθεί. Συγχρόνως μελετώνται αλλαγές στα μηχανογραφικά.
Ιδιαίτερα όμως η υπουργός αναφέρθηκε στο νέο ψηφιακό σχολείο. Συγκεκριμένα από τον Οκτώβριο θα αρχίσει να λειτουργεί ένα σύστημα σύμφωνα με το οποίο η ύλη βρίσκεται στο διαδίκτυο και οι μαθητές μπορούν να ο παρακολουθούν ζωντανά από την οθόνη του υπολογιστή. Να βλέπουν τον εκπαιδευτικό, να κάνουν ερωτήσεις και να παίρνουν απαντήσεις. Η αρχή για το ψηφιακό σχολείο γίνεται από τα δημοτικά στα οποία θα πάνε φορητά εργαστήρια με υπολογιστές, που θα μπαίνουν στις τάξεις για να γίνεται το μάθημα, ενώ θα τοποθετηθούν διαδραστικοί πίνακες στην β΄τάξη γυμνασίου.
Αλλά και τα παιδιά του λυκείου θα έχουν την υποστήριξη της διδασκαλίας από το διαδίκτυο.
"Στόχος για τη β΄και γ΄λυκείου" είπε η υπουργός "είναι ο μαθητής να μην χρειάζεται ούτε φροντιστήριο, ούτε βοήθεια. Έχουμε φτάσει στο σημείο να κάνουν φροντιστήριο τα παιδιά του δημοτικού και οι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από το σύστημα πρέπει και εμείς να αλλάξουμε ως νοοτροπία".
Σε ερώτημα σχετικά με την έλλειψη υποδομών στα σχολεία, η υπουργός απάντησε: "Θα αφήσουμε μια γενιά παιδιών πίσω, θεωρώντας ότι πρέπει να κάνουμε πρώτα το τέλειο σχολείο και μετά να βάλουμε τον υπολογιστή; Εμείς θέλουμε αυτή η γενιά, να είναι μια γενιά που θα έχει στα χέρια της όλα αυτά που χρειάζεται για να ανταγωνιστεί, σε παγκόσμιο επίπεδο".
Η υπουργός διευκρίνισε πάντως ότι δεν θα δοθούν φορητοί υπολογιστές στους μαθητές της α΄γυμνασίου καθώς όπως είπε "η Ευρωπαϊκή Ένωση μας ζητάει πίσω τα λεφτά για τους υπολογιστές που είχαν δοθεί χωρίς να υπάρχει ψηφιακό περιεχόμενο, χωρίς να υπάρχει μάθημα και εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Πήραν τα παιδιά τους υπολογιστές στα σπίτια τους και παίζανε".
Η υπουργός διευκρίνισε ότι όσον αφορά στις οικονομικές εκκρεμότητες προς τους εκπαιδευτικούς, "έχουν πληρωθεί όλοι οι ωρομίσθιοι και αναπληρωτές. Όπως επίσης και από την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη που έγινε πέρσι. Υπάρχει πρόβλημα με την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη του 2008 και 2009, όπως και με έναν αριθμό διδασκόντων σε ευρωπαϊκά προγράμματα, γιατί έγιναν τα προγράμματα αυτά και πήραν ανθρώπους χωρίς να υπάρχουν προβλέψεις και πιστώσεις αλλά και καμία νομική δέσμευση. Πάντως εξαντλείται κάθε προσπάθεια για να λυθεί το θέμα".
Σχετικά με τη συζήτηση για τα εκπαιδευτικά κενά και τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, η υπουργός επισήμανε ότι τα κενά που υπάρχουν είναι 2.500. Τα 1500 είναι σε 70 ειδικότητες και τα 1000 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. "Ανακοινώσαμε", τόνισε, "και 4.200 εκπαιδευτικούς ως πλεόνασμα, πράγμα που σημαίνει ότι σχολεία και διευθύνσεις έχουν περισσότερους εκπαιδευτικούς, σε συγκεκριμένες ειδικότητες, από αυτούς που χρειάζονται".
Για τον αριθμό των μαθητών η Άννα Διαμαντοπούλου υπενθύμισε το νόμο που λέει ότι στην τάξη μπορούν να είναι μέχρι 30 παιδιά όσον αφορά στη δευτεροβάθμια και 25 στην Πρωτοβάθμια. "Στόχος μας - είπε - είναι τα 25 παιδιά ανά τμήμα. Εκεί που υπάρχει θέμα χώρου ή άλλου είδους ζητήματα πάμε από τα 25 στο σύν 10%. Σύμφωνα με στοιχεία από τους περιφερειακούς διευθυντές δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα πάνω από 30 παιδιά και μόνο ένα ποσοστό 7% των τμημάτων φτάνει στα 27-28 παιδιά".
Ακόμη η υπουργός είπε ότι τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και τα Σχολεία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης θα λειτουργήσουν κανονικά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr