Σύμφωνα με τον ίδιο, τις δύο τελευταίες ημέρες, το δίκτυο Sprider εμφάνισε άνοδο πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι της τάξεως του 11%-13% και κάπως έτσι προβλέπεται να κλείσει ο μήνας. Βεβαίως επισημαίνει ο ίδιος, το εννεάμηνο η εταιρεία σε επίπεδο πωλήσεων ήταν πάνω κατά 30% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ποσοστό που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αγγίξει ο φετινός Δεκέμβρης κατά τον ίδιο, γεγονός που συνέβαλε και στην αναθεώρηση των προβλέψεων από την πλευρά της εταιρείας.
Ζεσταμένη μεν, μαγκωμένη δε χαρακτηρίζει την αγορά και ο Σωτήρης Θεοδωρίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στην Pasal Development. Όπως ο ίδιος αναφέρει οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν μπει στο πνεύμα των εορτών με ότι αυτό συνεπάγεται για τις αγορές τους. Βεβαίως από την άλλη, επισημαίνει, η ανασφάλεια του αύριο είναι τόσο μεγάλη που έχει κάνει αρκετούς καταναλωτές διστακτικούς και πιο επιλεκτικούς στις αγορές τους.
Ο μεγάλος κερδισμένος και σε αυτές τις γιορτές εμφανίζεται να είναι η αγορά των παιχνιδιών, καθώς ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Jumbo Ευάγγελος Παπαευαγγέλου εμφανίζεται πεπεισμένος ότι ο κλάδος θα πιάσει τους στόχους του. Όπως λέει, ακόμη και αν η ψυχολογία των καταναλωτών είναι πολύ άσχημη και το αίσθημα αβεβαιότητας μεγάλο, κανείς ενήλικας δεν κάνει «σκόντο» στις επιθυμίες των παιδιών του αυτές τις ημέρες.
’ποψη που συμμερίζεται και ο Οθωνας Πυλαρινός, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στην θεσσαλονικιότικη αλυσίδα Κου Κου και συμπληρώνει σημαντική συμβολή στην καλή πορεία της αγοράς διαδραματίζει και το γεγονός ότι το παιχνίδι εξακολουθεί να κοστίζει φθηνά. Και συνεχίζει ο μέσος όρος απόδειξης κυμαίνεται μεταξύ 30-40 ευρώ. Ποσό που ο οποιοσδήποτε δίνει για το παιδί του. Μία εξίσου σημαντική διαπίστωση που κάνει ο ίδιος, είναι ότι για πρώτη φορά φέτος τα περιφερειακά καταστήματα θα δουλέψουν καλύτερα από τα κεντρικά σημεία είτε των Αθηνών είτε της Θεσσαλονίκης , τα οποία όμως είδαν τις πωλήσεις τους να πέφτουν έως και 70%. Οπως αναφέρει, ο ίδιος, η στροφή του καταναλωτή στην περιφέρεια εξηγείται από τα πρόσφατα γεγονότα που συνέβησαν και τα οποία επί της ουσίας δεν έχουν σταματήσει απλώς είναι λιγότερα και μικρότερης ισχύς. Όπως ο ίδιος λέει ο καταναλωτής θέλει να αισθάνεται χαρούμενος και ασφαλής κατά τις αγορές του. Αίσθημα που μεγεθύνεται όταν συνοδεύεται από την οικογένειά του.
Καλύτερη τις τελευταίες ημέρες χαρακτηρίζει την αγορά και στέλεχος της αλυσίδας ηλεκτρικών ειδών Expert. Σύμφωνα με αυτή τη πηγή, τα καταστήματα του κλάδου όπως ήταν και το αναμενόμενο πωλούν περισσότερο μαύρες συσκευές και μικροσυσκευές ενώ υποτονική χαρακτηρίζεται η κίνηση στις λευκές και στις εντοιχιζόμενες συσκευές.Όπως αναφέρει η ίδια πηγή μολονότι το αγοραστικό ενδιαφέρον στην αγορά τις τελευταίες ημέρες έχει τονωθεί, ενδεικτικό του κλίματος ανασφάλειας που επικρατεί είναι ότι έχει πέσει σημαντικά ο μέσος όρος της απόδειξης. Κατάσταση που δεν προβλέπεται να αλλάξει άμεσα.
’πιαστο όνειρο φαντάζουν τα 300 εκατ. ευρώ που αντιπροσωπεύεται ο Δεκέμβρης για την λιανική αγορά των καλλυντικών. Σύμφωνα με τον Θόδωρο Ρούλια, διευθύνων σύμβουλο στην αλυσίδα καλλυντικών Αroma το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκέμβρη η αγορά ήταν κάτω κατά 17% σε σχέση με πέρυσι, ενώ τελικά οι απώλειες για τον μήνα θα είναι της τάξεως του 10%.Και ο ίδιος αναμένει καλύτερα αποτελέσματα για τα μαγαζιά της περιφέρειας, απ ότι στο κέντρο, καθώς οι τριγμοί από τα πρόσφατα γεγονότα δεν έχουν ακόμη κοπάσει. Μία εξίσου σημαντική διαπίστωση που κάνει ο ίδιος, είναι ότι οι περισσότερες αγορές στα καταστήματα καλλυντικών γίνονται το τελευταίο διάστημα με μετρητά και όχι με πιστωτικές κάρτες, επιβεβαιώνοντας την άσχημη ψυχολογία του καταναλωτή, όχι μόνο λόγω των πρόσφατων γεγονότων αλλά και ως απόρροια των υπερφορτωμένων υποχρεώσεών του.
Δ. Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr