Η οικονομία άλλαξε σελίδα στην ιστορία της. Υπό τη σκέπη των νέων δεδομένων και εν τω μέσω -ή μάλλον της αρχής- μιας κρίσης, πως αναμένεται να διαμορφωθεί το συνολικό τοπίο του τουρισμού και των άμεσων εμπλεκομένων επιχειρήσεων στη χώρα μας στο άμεσο μέλλον;
Οι πρώτες ενδείξεις που έχουμε από τη διεθνή έκθεση World Travel Market δεν είναι ενθαρρυντικές καθώς παρατηρείται μεγάλη πτώση στις κρατήσεις από Μ. Βρετανία που αποτελεί μια εκ των κυριότερων αγορών μας. Παράλληλα οι tour operators εκμεταλλευόμενοι την αρνητική ψυχολογία της αγοράς πιέζουν για μειώσεις τιμών που φτάνουν μέχρι και το 15%. Πιστεύω όμως ότι οι επερχόμενεςεκθέσεις του Μιλάνου και του Βερολίνου θα δώσουν το τελικό στίγμα για το 2009.
Σε ότι αφορά στον τουρισμό πολυτέλειας που είναι οπυρήνας δραστηριοποίησης του Grand Resort Lagonissi, αποτελεί την πλέον αναπτυσσόμενη μορφή τουρισμού στη παγκόσμια βιομηχανία των ταξιδιών αποτελώντας το 3% της παγκόσμιας τουριστικής κίνησης και αποφέροντας το 25% των ταξιδιωτικών δαπανών. Παράλληλα αποτελεί ένα είδος τουρισμού που επηρεάζεται ελάχιστα από τις αρνητικές οικονομικές συγκυρίες. Υπό αυτό το πρίσμα οι αλλαγές που θα δούμε στη συμπεριφορά των ταξιδιωτών πολυτέλειας θα έχουν να κάνουν με το χρόνο κλεισίματος εντείνοντας έτσι το last minute booking ενώ θα εμφανίζονται πιο απαιτητικοί αναζητώντας περισσότερες υπηρεσίες στο ίδιο πακέτο.
Σε επίπεδο βιωσιμότητας και ανάπτυξης επιχειρήσεων, η αμυντική δανειοδοτική πολιτική που ασκούν οι ελληνικές τράπεζες έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό κλίμα για τις τουριστικές επιχειρήσεις, τις διαστάσεις του οποίου δεν είμαστε σε θέση να προβλέψουμε. Στο παραπάνω πλαίσιο διαμορφώνεται αφενός ο κίνδυνος της επιβίωσης για πολλές ξενοδοχειακές μονάδες και αφετέρου η διαμόρφωση αρνητικής κατάστασης για άλλες παράπλευρες ή εξαρτώμενες από τον τουρισμό υπηρεσίες και επιχειρήσεις.
Με δεδομένο, ότι οι επιπτώσεις της κρίσης χτυπούν ανεξαιρέτως μεγέθους τις επιχειρήσεις, πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τις επιπτώσεις της κρίσης -εμπορική πολιτική, τιμολογιακή, συμφωνίες με τουριστικά γραφεία κ.λ.π.- έτσι ώστε αυτές να περιοριστούν;
Η φετινή τουριστική περίοδος απαιτεί από όλους μας στοχευμένες δράσεις, εξειδικευμένες πρωτοβουλίες και συντονισμένες ενέργειες προκειμένου το 2009 να μας βρει έτοιμους και καλύτερα οργανωμένους. Από την πλευρά μας θα κινηθούμε με μεγαλύτερη ευελιξία σε ότι αγορά στη κατάρτιση ενός τιμοκαταλόγου που θα αντικατοπτρίζει την αξία των υπηρεσιώνμας ενώ παράλληλα προσανατολιζόμαστε στην προσφορά value for money προϊόντων εμπλουτίζοντας τα προσφερόμενα πακέτα με εξτρά υπηρεσίες (π.χ παροχές για παιδιά).
Που θα εστιάσετε την στρατηγική σας τη προσεχή διετία και πως αυτό μεταφράζεται σε επενδύσεις;
Με δεδομένο ότι ο τουρισμός αποτελεί ένα δυναμικό και εξελισσόμενο προϊόν η στρατηγική μας προσδιορίζεται πάντα σύμφωνα με τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς. Παραμένουμε όμως σταθερά προσανατολισμένοι στο συνεχή εμπλουτισμό και αναβάθμιση του προϊόντος και των υπηρεσιών μας. Έτσι, για το 2009 προγραμματίζονται κάποιες επεμβάσεις στο συνεδριακό μας κέντρο ενώ ανακαινίζονται και δημιουργούνται επιπλέον δωμάτια στο κεντρικό κτίριο του ξενοδοχείου. Παράλληλα υπάρχει η σκέψη για τη δημιουργία ενός θεματικού εστιατορίου.
Όσον αφορά την πορεία του συγκροτήματος, ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την τρέχουσα περίοδο. Σε τι επίπεδα διαμορφώνεται σήμερα η επισκεψιμότητα και πως θα κλείσει για όλη τη χρονιά;
Το 2008 έκλεισε πολύ κοντά στα επίπεδα της περυσινής χρονιάς εμφανίζοντας αύξηση στους μεμονωμένους πελάτες και μια υποχώρηση των συνεδρίων που κατά τη γνώμη μου έδωσε το στίγμα για το επόμενο έτος. Σε ότι αφορά στη νέα σαιζόν, οι κρατήσεις των μεμονωμένων ταξιδιωτών κινούνται στα ίδια επίπεδα με τη αντίστοιχη περυσινή περίοδο ενώ όπως κάθε χρόνο αναμένουμε αύξηση τη περίοδο των διακοπών.
Τα ερωτηματικά παραμένουν όσον αφορά τα groups, τα συνεδρία και, ασφαλώς, πολύ περισσότερο τα incentives καθώς οιεταιρείες μειώνουν τις δαπάνες τους για αυτού του είδους τις δραστηρ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr