Συγκεκριμένα με βάση όσα είπε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλής στην ΕΡΤ, την Τρίτη, «πριν κάνει κάποιος μία δραστηριότητα θα πρέπει να μας δηλώνει που θα την κάνει, θα έχει αυτό τον αριθμό ατόμων, κ.α. Ποια είναι δηλαδή η συμφωνία του ώστε να δούμε τι θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε σαν έσοδα»
Ουσιαστικά, η ψηφιακή καταγραφή των πελατών από κλάδους με υψηλές επιδόσεις στη φοροδιαφυγή αναμένεται να συμπληρώσει τη διαδικασία ηλεκτρονικής τιμολόγησης και θα αποτελεί μια σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν μέχρι το 2012 οι περισσότερες επαγγελματικές κατηγορίες.
Το προφίλ του ψηφιακού πελατολογίου
Όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη το ψηφιακό πελατολόγιο θα “πατά” σε ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.
Στο πρόγραμμα αυτό θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα μπορεί στη συνέχει η φορολογική διοίκηση να συγκρίνει το κατά πόσο ο αριθμός των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται από κάθε επαγγελματία θα περνάει και στο MyData.
Μάλιστα, οι επαγγελματίες θα πρέπει να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο, ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και να συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα.
Εφόσον, όμως, διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Ποιους επαγγελματίες αφορά
Συμφώνα με πληροφορίες, ο κατάλογος των επαγγελματιών που θα ενταχθούν είναι υπό συζήτηση αλλά αναμένεται κυρίως να ενταχθούν:
- επιχειρήσεις από την εστίαση ή από τον κλάδο διοργανώσεως και φιλοξενίας.
- Επίσης, το ψηφιακό πελατολόγιο αναμένεται να είναι υποχρεωτικό για γιατρούς, οδοντιάτρους, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας μέχρι εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία κ.λπ
Ωστόσο, υπάρχουν ενστάσεις και βέβαια τεχνικές παράμετροι που πρέπει να προσμετρηθούν. Π.χ. πηγές από το δικηγορικό κλάδο αναφέρουν ότι δεν αποτελεί κριτήριο η πυκνότητα των επισκέψεων για έσοδα, εάν μάλιστα πρόκειται για υποθέσεις με «βάθος».
Σε κάθε περίπτωση, οι δικηγόροι κρούουν τον κώδωνα για την ιδιαιτερότητα τους, καθώς στις περιπτώσεις συμβουλευτικής, που παρέχουν σε πολίτες, δεν θα πρέπει να χρεώνεται τίποτα, αν και σε κάποιες περιπτώσεις ειδικά σε δικηγόρους υπάρχει χρονοχρέωση.
Σημειώνεται ότι τα πρόσθετα βιβλία σε χειρόγραφη μορφή ήταν υποχρεωτικά για αρκετές δεκαετίες σε πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, όπως γιατροί, οδοντίατροι, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας μέχρι εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία κ.λπ.
Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη γινόταν εμμέσως πιεστική και η έκδοση απόδειξης παροχής υπηρεσιών. Με την καθιέρωση του νέου Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών καταργήθηκε ο Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων και στο πλαίσιο της απλοποίησης καταργήθηκαν και τα πρόσθετα βιβλία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr