Το Μητρώο, σε συνδυασμό με την υποχρέωση για όλους τους κλάδους, από το νέο έτος, να διαθέτουν τερματικά πληρωμών, που θα είναι συνδεδεμένα με τις 450.000 ταμειακές μηχανές, δίνει τη δυναότητα άμεσης γνώσης της ροής πληρωμών αλλά και της αποκάλυψης, τυχόν" παράμνομων μηχανών" που λειτουγούν ως "Δούρειοι Ίπποι". .
Να σημειωθεί ότι το ηλεκτρονικό Μητρώο POS διαμορφώνεται,σε πρώτη φάση, με βάση τα δεδομένα που θα στείλουν οι πάροχοι. Στη συνέχεια θα μπορούν να επικαιροποιήσουν ή να διορθώσουν οι επιχειρήσεις δηλώνοντας τα POS που τυχόν δεν περιλαμβάνονται στο Μητρώο. Μάλιστα και όσες επιχειρήσεις ή επαγγελματίες υποχρεωθούν από Νοέμβριο ή Δεκέμβριο και μετά να διαθέτουν POS, δηλαδή όλες ανεξαιρέτως δέχονται συναλλαγές και πελάτες λιανικής, θα πρέπει να δηλώνουν τα "μηχανάκια" τους.
2. Μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου, πρέπει και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) να δηλώσουν τις συσκευές που ήταν ενεργές ως την 10 Σεπτεμβρίου, Για το χρονικό διάστημα από τις 11 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2023, θα υποβάλουν δηλώσεις έως και την 5η Οκτωβρίου 2023.
Στη συνέχεια, σύμφωνα με Απόφαση του Διοικητή ΑΑΔΕ κ.Γιώργου Πιτσιλή (A.1137/6.9.2023) :
· Οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών εφόσον υφίσταται υποχρέωση, υποβάλλουν Δήλωση Μέσου Πληρωμών μέσω της ψηφιακής πύλης της ΑΑΔΕ (myAADE) από την 11η έως και την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα από την ημερομηνία ενεργοποίησης / απενεργοποίησης/ μεταβολής του μέσου.
· Ως πρώτος μήνας εφαρμογής της σχετικής υποχρέωσης ορίζεται ο Οκτώβριος του 2023. Την πρώτη φορά, θα δηλώσουν τα Μέσα Πληρωμών που ήταν εν χρήσει (ενεργά) κατά την 30ή Σεπτεμβρίου 2023, ανεξάρτητα από ποια ημερομηνία τα είχαν ενεργοποιήσει.
Μόλις δημιουργηθεί η ηλεκτρονική αυτή βάση (Μητρώο Μέσω Πληρωμών), οι νέοι υπόχρεοι απόκτησης συσκευές ή μέσα αποδοχής πληρωμών με κάρτες, smartphone κλπ. θα πρέπει να συμπληρώσουνα τα σχετικά στοιχεία.
Η διαβίβαση των στοιχείων από τους Παρόχους θα γίνεται:
α. Έως και την 15η ημέρα εκάστου μήνα, για αλλαγές μεταξύ 1ης έως και 10ης ημέρα του ιδίου μήνα.
β. Έως και την 25η ημέρα εκάστου μήνα για αλλαγές που συντελούνται από την 11η έως και την 20ή ημέρα του ιδίου μήνα.
γ. Έως και την 5η ημέρα του επόμενου μήνα, για αλλαγές από την 21η έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.
Τι δηλώνεται
1. Η Δήλωση Μέσων Πληρωμών συναλλαγών μέσω τερματικών αποδοχής καρτών πληρωμών και ανάλογων μέσων, που υποβάλλουν οι Πάροχοι, περιέχει –τουλάχιστον- τα εξής πεδία:
· ΑΦΜ και Επωνυμία Χρήστη (υπόχρεου σε POS)
· Αριθμό λογαριασμού πληρωμών που συνδέεται με κάθε Μέσο Πληρωμών.
· Κωδικό Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών (destination Merchant ID – MID.
· Επωνυμία, ΑΦΜ κλπ του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer), είτε εδρεύει στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό.
· Επωνυμία και ΑΦΜ Παρόχου Μέσων Πληρωμών (NSP) ημεδαπής ή αλλοδαπής.
· στ. Αριθμός αναγνώρισης (destination Terminal ID - TID Acquirer) Μέσου Πληρωμών.
· Ημερομηνία ισχύος σύμβασης Μέσων Πληρωμών μεταξύ του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirer) και του Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών ή εναλλακτικά ημερομηνία δημιουργίας από τον Πάροχο προφίλ μέσου πληρωμών του Χρήστη.
· Ένδειξη Εγγραφής/Μεταβολής/Διακοπής.
· Είδος μέσου πληρωμών (ενσύρματο POS/mobile POS/softPOS/ecommerce POS/unattended POS/Λοιπά).
· Ημερομηνία ενεργοποίησης Μέσου Πληρωμών.
· Ημερομηνία απενεργοποίησης Μέσου Πληρωμών.
Σε κάθε επόμενη υποβολή διαβιβάζονται μόνο τα στοιχεία κάθε προσθήκης, μεταβολής ή διαγραφής εντός του διαστήματος αναφοράς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr