Έτσι, από τις 31 Αυγούστου έως και τις 31 Οκτωβρίου 2021 οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ηλεκτρονικές ταμειακές μηχανές και φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς υποχρεούνται να αποσύρουν τις παλαιές ταμειακές μηχανές και να τις αντικαταστήσουν με σύγχρονες ώστε όλα τα στοιχεία των αποδείξεων να μεταβιβάζονται άμεσα στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA:
Να σημειωθεί ότι οι νέες ταμειακές ή μέσα από αναβάθμιση παλαιότερες θα πρέπει να εκτυπώνουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης,
Η όλη διαδικασία απόσυρσης αντικατάστασης των περίπου 500.000 ταμειακών μηχανών παλαιού τύπου με νέας τεχνολογίας αναμένεται να γίνει σε τρία στάδια, ώστε σταδιακά κάθε απόδειξη που θα εκδίδεται να περνά και να καταγράφεται στο ηλεκτρονικό βιβλίο της επιχείρησης που θα λειτουργεί στο myData.
Επίσης πέραν από τις ταμειακές μηχανές, θα συνδεθούν με το myData και τα μηχανήματα των ηλεκτρονικών πληρωμών POS, με στόχο να υπάρχει διασφάλιση ότι όλες οι συναλλαγές θα καταχωρίζονται στα ηλεκτρονικά βιβλία κάθε επιχείρησης.
Το νέο χρονοδιάγραμμα απόσυρσης
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα:
- Μέχρι την 31 Αυγούστου 2021 επιχειρήσεις που δεν εντάχθηκαν στους πληττόμενους ΚΑΔ λόγω COVID-19 σύμφωνα με τις κανονιστικές πράξεις της Διοίκησης και το φορολογικό έτος 2019 είχαν ακαθάριστα έσοδα πάνω από 100.000 ευρώ υποχρεούνται σε απόσυρση από τη χρήση των παλιών ταμειακών μηχανών.
- Για πιχειρήσεις που δεν εντάχθηκαν στους πληττόμενους ΚΑΔ λόγω COVID-19 σύμφωνα με τις κανονιστικές πράξεις της Διοίκησης και το φορολογικό έτος 2019 είχαν ακαθάριστα έσοδα μέχρι και 100.000 ευρώ η απόσυρση από τη χρήση αυτών των τύπων Φ.Η.Μ., ολοκληρώνεται υποχρεωτικά μέχρι την 30 Σεπτεμβρίου 2021.
- Για όλες τις υπόλοιπες επιχειρήσεις η απόσυρση των παλαιού τύπου ταμειακών μηχανών ολοκληρώνεται υποχρεωτικά μέχρι την 31 Οκτωβρίου 2021.
Πρόστιμα
Να σημειωθεί ότι οι επιχειρήσεις που δεν θα αντικαταστήσουν τις ταμειακές μηχανές με νέου τύπου θα βρεθούν αντιμέτωπες με τα πρόστιμα που προβλέπουν οι σχετικές διατάξεις του ν. 4174/2013. Πιο συγκεκριμένα προβλέπονται πρόστιμα που φτάνουν στο 15% των εσόδων της επιχείρησης για κάθε έτος, όπου διαπιστώνεται παράβαση, με ελάχιστο ποσό ανά έτος τα 10.000 ευρώ για απλογραφικά και 30.000 ευρώ για διπλογραφικά βιβλία. Μάλιστα, εάν δεν έχει υποβληθεί φορολογική δήλωση τα τρία τελευταία χρόνια, το πρόστιμο είναι κατ΄ ελάχιστον 30.000 και 50.000 ευρώ αντίστοιχα για τα απλογραφικά και τα διπλογραφικά βιβλία.
Κίνητρα
Αντίθετα με την ηλεκτρονική τιμολόγηση, την καθολική ένταξη στην πλατφόρμα myDATA και τη διασύνδεση των φορολογικών μηχανισμών προβλέπονται και μια σειρά κινήτρων.
Έτσι οι επιχειρήσεις θα απαλλαγούν από την υποχρέωση υποβολής συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών.
Επίσης:
– Μειώνεται στα 3 έτη από 5 για τον εκδότη του τιμολογίου και στα 4 για τον λήπτη ο χρόνος παραγραφής του δικαιώματος της φορολογικής διοίκησης να εκδώσει πράξη προσδιορισμού φόρου.
– Περιορίζεται σε 45 ημέρες από 90 το χρονικό διάστημα που η φορολογική διοίκηση εξετάζει τα αιτήματα επιστροφής φόρου για τα έτη που εφαρμόζεται ηλεκτρονική τιμολόγηση.
– Παρέχεται αυξημένη κατά 100% απόσβεση της αρχικής δαπάνης για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, κατά το έτος πραγματοποίησής της, ως αντιστάθμισμα του κόστους χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
– Χορηγείται υπερέκπτωση κατά 100% της αξίας των δαπανών για τη λήψη υπηρεσιών παρόχου.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr