-Την επιβολή αυξήσεων των τελών κυκλοφορίας για τη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν μετά το 2007. Ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας θα γίνεται με βάση τον κυβισμό για τα οχήματα που κυκλοφόρησαν ως το τέλος του 2006 και με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) για αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν από την 1.1.2007 και μετά. Μειώσεις θα δουν μόνο οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από 2.000 κυβικά.
-Ειδική επιβάρυνση μελετάται για τα όσους αγόρασαν ακριβό αυτοκίνητο την τελευταία πενταετία, πιθανόν με βάση την τιμή αγοράς του αυτοκινήτου όπως αυτή δηλώνεται στα ασφαλιστήρια συμβόλαια.
-Παράλληλα εξετάζεται μείωση ως 10% των τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν πριν από το 2005 με ακόμη μεγαλύτερες ελαφρύνσεις (ως και 40%) για οχήματα άνω των 16 ετών, δηλαδή για Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν πριν από το 2000.
-Φέτος, για πρώτη φορά θα κληθούν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας όσοι αγόρασαν «πράσινα» οχήματα με εκπομπές διοξειδίου CO2 κάτω από 90 γρ./χλμ.. Υπενθυμίζεται ότι από πέρυσι το όριο των εκπομπών ρύπων για αυτοκίνητα που απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας έπεσε από τα 100 γρ./χλμ. στα 90 γρ./χλμ.. Για το 2017 το όριο αυτό αναμένεται να κατέβει ακόμη πιο χαμηλά, πιθανότατα στα 80 γρ./χλμ., αποκλείοντας τη συντριπτική πλειοψηφία των οικολογικών οχημάτων ευρείας κυκλοφορίας με προσιτή τιμή. Επιπλέον, εδικό «καπέλο» ύψους 10 ευρώ αναμένεται να επιβληθεί στα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ.
- Για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα θα ισχύει ο συντελεστής παλαιότητας με βάση το έτος πρώτης ταξινόμησης σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης και όχι το έτος ταξινόμησης μετά την εισαγωγή τους στην Ελλάδα, γεγονός που θα επιφέρει ελαφρύνσεις με βάση την παλαιότητα.
Γ.Α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr