Όπως επισήμαναν δε στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος του Ε.Λ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ. Βασίλης Μανωλίτσης , ο αντιπρόεδρος του Τμήματος Υπηρεσιών του ΕΒΕΑ και μέλος του Δ.Σ. του Ε.Λ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ. Δημήτρης Τζούρος, ο γραμματέας του Ε.Λ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ. Χρήστος Παπανδρέου, ο Α΄ αντιπρόεδρος του Ε.Λ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ. Αλέκος Χριστόπουλος και ο Β΄ αντιπρόεδρος του Ε.Λ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ. Κώστας Γιαννακόπουλος και ο πρόεδρος της Επιτροπής Δεοντολογίας του Ε.Λ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ. Χρήστος Καλύβας, πρόκειται για ένα συνέδριο υψηλών αξιώσεων το οποίο θα δώσει την ευκαιρία να συγκεντρωθούν και να συνομιλήσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στο θέμα της Επαγγελματικής Κατάρτισης. Χαρακτηρίζεται από μια δυναμική σύνθεση ομιλητών από τον κυβερνητικό χώρο και τους φορείς που σχετίζονται με τη λειτουργία των κέντρων δια βίου μάθησης αλλά και ακαδημαϊκούς. πρόγραμμα περιλαμβάνει διαδραστικές συζητήσεις και μια ποικιλία εξειδικευμένων θεματικών ενοτήτων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι τρεις πρωτογενείς έρευνες που πραγματοποιήθηκαν από κορυφαίες εταιρείες δημοσκοπήσεων μετά από ανάθεση του Ε.Λ.Σ.Ε.Κ.Ε.Κ., τα ευρήματα των οποίων θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια των δύο ημερών του συνεδρίου και αναμένονται με ιδιαίτερη προσμονή από τους φορείς κατάρτισης, αλλά και εκπροσώπους της αγοράς.
Στο πλαίσιο της συνέντευξης το σύνολο των ομιλητών υπογράμμισε ότι ο ρόλος της Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι ουσιώδης ως δυναμικό εργαλείο επανακατάρτισης και αναβάθμισης δεξιοτήτων αρχικώς των ανέργων. Αποσκοπεί στη διασύνδεση των υποψηφίων με τις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας βελτιώνοντας μόνιμα το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης υποψηφίων στην αγορά.
Όπως σημείωσαν ενδεικτικό παράδειγμα για την τοποθέτηση αυτή, είναι οι τομείς των ψηφιακών δεξιοτήτων και της βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς αποτελεί δεδομένο ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η κλιματική αλλαγή δημιουργούν υψηλή ζήτηση για εργαζόμενους με αντίστοιχες γνώσεις, με δεδομένη την πρόβλεψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής & της CEDEFOP ότι μέχρι το 2030, πάνω από το 60% των θέσεων εργασίας θα απαιτούν εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες.
Μέχρι το 2030, πάνω από το 60% των θέσεων εργασίας θα απαιτούν εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ενισχυθούν και να αναπτυχθούν περαιτέρω τα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης.
Σύμφωνα με τις σχετικές μελέτες η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στη χώρα μας είναι ελλιπής σε σχέση με άλλες χώρες της Ε.Ε.
Στο παραπάνω πλαίσιο, ο ΕΛΣΕΚΕΚ, εκπροσωπώντας επιχειρήσεις με 30ετή παρουσία στο χώρο της Επαγγελματικής Κατάρτισης, διερευνά το θέμα πολύπλευρα & επικοινωνεί τα ευρήματα μέσω της διοργάνωσης ενός Συνεδρίου, συνεισφέροντας στο Δημόσιο διάλογο, και παραμένοντας σταθερός αρωγός της Πολιτείας στην κατεύθυνση ποιοτικής αναβάθμισης των παρεχόμενων Υπηρεσιών & ενίσχυσης του θεσμού της Δια Βίου Μάθησης στη χώρα.
Στην Ελλάδα, η ανάγκη για ψηφιακές και τεχνολογικές δεξιότητες είναι ιδιαιτέρως αυξημένη, καθώς η χώρα υστερεί σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Πολλοί εργαζόμενοι δεν διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις σε θέματα όπως η ανάλυση δεδομένων, η τεχνητή νοημοσύνη και η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, κάτι που επιβεβαιώνεται και από πρόσφατη έρευνα του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ).
Η αναβάθμιση δεξιοτήτων μέσω της επαγγελματικής κατάρτισης έχει θετικές επιπτώσεις τόσο στην οικονομία όσο και στην κοινωνία. Οικονομικά, οι εργαζόμενοι με υψηλότερο επίπεδο δεξιοτήτων είναι πιο παραγωγικοί και συμβάλλουν στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, κάτι που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της χώρας σε διεθνές επίπεδο. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, κάθε αύξηση των δεξιοτήτων κατά 1% μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της παραγωγικότητας έως και 0,8%.
Σε σχέση με τις θεματικές ενότητες του συνεδρίου ανέφεραν ενδεικτικά ότι συμπεριλαμβάνονται τα εξής:
- Παρουσίαση πανελλήνιων πρωτογενών ερευνών: Έρευνα σε ανέργους, εργαζόμενους και επιχειρηματίες για τον ρόλο και την αναγκαιότητα της επαγγελματικής κατάρτισης.
- Ο χάρτης του κλάδου: Ο ρόλος και η αναγνώριση της επαγγελματικής κατάρτισης μέσω ενός κοινού πλαισίου κανόνων για όλα τα ΚΔΒΜ, ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.
- Ποιότητα υπηρεσιών: Προϋποθέσεις πιστοποίησης, θεσμικό πλαίσιο και κόστος υπηρεσιών.
- Σχεδιασμός και υλοποίηση δράσεων: Σχεδιασμός προγραμμάτων και οργάνωση του τρόπου υλοποίησής τους.
- Διαφάνεια και εξορθολογισμός: Διαφάνεια και δημοσιότητα στις διαδικασίες συμμετοχής στα διαγωνιστικά έργα.
- Εκσυγχρονισμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων:
- Ο κομβικός ρόλος των ΚΔΒΜ: Ο ρόλος των ΚΔΒΜ στην ανάπτυξη της οικονομίας μέσω κατάρτισης και επανακατάρτισης ανέργων και εργαζομένων.
- Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και της απόδοσής τους.
- Αντιμετώπιση ελλείψεων σε εργαζομένους: Ο ρόλος των ΚΔΒΜ στην κάλυψη κενών σε συγκεκριμένους κλάδους.
- Συνεργασίες με επαγγελματικούς φορείς: Ανάπτυξη συνεργασιών για την ενίσχυση της κατάρτισης, σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε κλάδου.
- Παρουσίαση καλών πρακτικών από την Ελλάδα και το εξωτερικό: Επιτυχημένα παραδείγματα κατάρτισης από άλλες χώρες.
- Κατάρτιση και ΜμΕ: Η ανάγκη για ευέλικτα προγράμματα κατάρτισης που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την εκπαίδευση του προσωπικού τους.
- Προγράμματα τεχνικών επαγγελμάτων: Η ανάγκη δημιουργίας προγραμμάτων τεχνικών επαγγελμάτων, τα οποία θα στοχεύουν στην αξιοποίηση της εμπειρίας μεγαλύτερης ηλικίας εργαζομένων και στη μεταφορά της τεχνογνωσίας τους σε νεότερους.
- Ψηφιακός αναλφαβητισμός: Καταπολέμηση του ψηφιακού αναλφαβητισμού με εκπαιδευτικά προγράμματα που ενσωματώνουν σύγχρονες τεχνολογικές δεξιότητες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr