Μέσω της συνεργασίας, τα τελευταία δύο χρόνια υλοποιήθηκε ένα μοναδικό έργο αναβάθμισης της ποιότητας της παρεχόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης στις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) Μαθητείας της ΔΥΠΑ. Το έργο τεχνικής βοήθειας, συνολικού προϋπολογισμού 300.000 €, χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Προγράμματος Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων.
Με στόχο την εισαγωγή σύγχρονων μεθόδων και εργαλείων διοίκησης στις ΕΠΑΣ και την ποιοτική αναβάθμισή τους, ώστε να μειωθούν φαινόμενα σχολικής διαρροής και να μεγιστοποιηθεί η απορρόφηση των εκπαιδευομένων στην αγορά εργασίας, το έργο επικεντρώθηκε στην εφαρμογή και αξιολόγηση ανάλυσης αντικτύπου (impact analysis) και πραγματικών στατιστικών δεδομένων της πορείας των αποφοίτων στην αγορά εργασίας, για την αξιολόγηση της συνάφειας και επάρκειας των προγραμμάτων (data based evaluation). Στο πλαίσιο του έργου, χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας, για τις ανάγκες της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, το μοναδικό εργαλείο Αξιολόγησης των Παρόχων Εκπαίδευσης της Παγκόσμιας Τράπεζας (Training Provider Assessment Project (TAP) Tool). Το μοναδικό αυτό έργο έρχεται να συμπληρώσει τη συνολική μεταρρύθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της ΔΥΠΑ, που δρομολογείται τα τελευταία χρόνια.
Μια μεταρρύθμιση που, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, περιλαμβάνει την ενεργειακή και λειτουργική αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων ΕΠΑΣ, τον εκσυγχρονισμό και την προμήθεια σύγχρονου εργαστηριακού εξοπλισμού για 300 εργαστήρια, την επικαιροποίηση των οδηγών κατάρτισης για 39 ειδικότητες που εκπονήθηκαν από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, καθώς και ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα τόσο για την λειτουργία των ΕΠΑΣ και των ΙΕΚ, όσο και για τη διασύνδεση και αξιολόγηση της επαγγελματικής πορείας των αποφοίτων, έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 172 εκ €, που υλοποιούνται ήδη και χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Την ομάδα της Παγκόσμιας Τράπεζας που έχει την ευθύνη του έργου αποτελούν οι Rafael de Hoyos, Program Leader, Human Development – EU, Renata Lemos, Senior Economist, Education Global Practice, Nikos Schmidt, Local Program Coordinator και Ioanna Pantelaiou, Economist, Consultant for Human Development.
Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άδωνις Γεωργιάδης, δήλωσε: «Η μαθητεία, δηλαδή η εκπαίδευση ή επανεκπαίδευση του εργατικού μας δυναμικού, είναι ίσως το μεγαλύτερο στοίχημα για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Θέλω να συγχαρώ τη ΔΥΠΑ, τον διοικητή της και όλη την ομάδα για το έργο που έχει επιτευχθεί. Η πορεία των προγραμμάτων που έχει υλοποιήσει τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο εκπαίδευσης, έχουν ωφελήσει χιλιάδες μαθητές και σπουδαστές στο να βρουν εργασία στον τομέα που έχουν καταρτιστεί. Όμως για να κάνουμε το επόμενο βήμα, χρειαζόμαστε τη βοήθεια τεχνικών εργαλείων. Το πιλοτικό πρόγραμμα Αξιολόγησης των Παροχών Εκπαίδευσης της Παγκόσμιας Τράπεζας έχει παρουσιάσει πολύ εντυπωσιακά αποτελέσματα. Η γνώση και η εμπειρία που αποκομίσαμε από αυτό το πρόγραμμα είναι στο χέρι μας να την αξιοποιήσουμε σωστά και να την εφαρμόσουμε σε ευρύτερη κλίμακα. Τα επόμενα χρόνια θα είναι πολύ μεγάλη η πρόκληση για το υπουργείο Εργασίας και τη ΔΥΠΑ στον τομέα αυτό. Είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρουμε γιατί έχουμε όραμα και στόχους».
Ο Διοικητής της ΔΥΠΑ Σπύρος Πρωτοψάλτης, δήλωσε: «Η αναβάθμιση των σχολών μας αποτελεί προτεραιότητα και η συνεργασία μας με την Παγκόσμια Τράπεζα θα συνδράμει για τη διαρκή βελτίωση και στενότερη διασύνδεσή τους με τις ανάγκες της οικονομίας. Δεν αρκούν μόνο οι κτιριακές παρεμβάσεις και ο εκσυγχρονισμός των εργαστηρίων και του εξοπλισμού – απαιτούνται νέα εργαλεία, νέες μέθοδοι και νέες δράσεις για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής ποιότητας, της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της διοίκησης των σχολών. Συνεχίζουμε τις μεταρρυθμίσεις με πράξεις για καλύτερες επαγγελματικές σχολές και επαγγελματικές προοπτικές για τους μαθητές μας».
Ο Goran Tinjic, Program Manager for Southern Europe, World Bank Group, δήλωσε: «Τα τελευταία δύο χρόνια, η Παγκόσμια Τράπεζα συνεργάστηκε με τη ΔΥΠΑ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να εντοπίσει ευκαιρίες για τη βελτίωση των υπηρεσιών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η τεχνική βοήθεια αναμένεται να οδηγήσει σε βελτιωμένες πρακτικές διαχείρισης καθώς και μαθησιακά αποτελέσματα ευθυγραμμισμένα με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας στη χώρα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr