Πιο συγκεκριμένα, η Ξένια Κούρτογλου της Focus Bari σημείωσε πως η τεχνολογία, ο τρόπος που έχουν μεγαλώσει και γαλουχηθεί, αλλά και η σημερινή εξέλιξη των millennials, οδηγεί τους νέους της Gen Z να λειτουργούν με νέα ζητούμενα, γρήγορες ταχύτητες, ανυπομονησία, απαιτήσεις για ισορροπία προσωπικής-επαγγελματικής ζωής και ανάγκη έκφρασης και αναγνώρισης από τις μεγαλύτερες γενιές, πράγμα που φέρνει τις παλιότερες γενιές σε αμηχανία και αδυναμία συνεννόησης.
Στην ουσία όμως, η κάθε γενιά αναγνωρίζει ότι οι όλες οι άλλες έχουν τις μοναδικότητές τους, έχει η κάθε μία να φέρει κάτι σημαντικό «στο τραπέζι» και ιδανικά θα ήθελαν όλες τις γενιές μαζί να συνεισφέρουν, η κάθε μία με τον δικό της τρόπο, στον ίδιο σκοπό, που δεν είναι άλλος από την ευημερία για την επιχείρηση, την κοινωνία και τους ίδιους.
Τα πιο σημαντικά ευρήματα της έρευνας:
Ξεκινώντας με τις αξίες ζωής τους, τέσσερις στους πέντε ερωτώμενους υποστηρίζουν ότι η οικογένειά τους δίνει νόημα στη ζωή τους. Μαζί με τους φίλους, είναι η ανθρώπινη επαφή που αποτελεί το Νο. 1 νόημα ζωής για όλους.
Παράλληλα, για όλες τις γενιές το αγαπημένο hobby, η κοινωνική προσφορά και η δουλειά, αποτελούν τις επιμέρους επιλογές οι οποίες φαίνεται να δίνουν αξία στην καθημερινότητα.
Όσον αφορά στις εργασιακές αξίες, φαίνεται ότι το τόσο η Generation Z όσο και οι Millennials τοποθετούν στην κορυφή την οικονομική ανταμοιβή, την ανεξαρτησία/ελευθερία που έχουν στο εργασιακό τους περιβάλλον αλλά και την ανάπτυξη/πρόοδο που μπορεί να τους προσφέρει μια θέση εργασίας.
Παράλληλα, όσον αφορά στις προτιμήσεις τους ανάμεσα στην τηλεργασία και την εργασία από το σπίτι, οι Gen Zers και οι Millennials προτιμούν περισσότερο από τις υπόλοιπες γενιές την τηλεργασία, ωστόσο το «υβριδικό μοντέλο» φαίνεται πως κερδίζει.
Εν ολίγοις, η έρευνα καταδεικνύει ότι παρά τις μικρές διαφορές, οι οικονομικές ανταμοιβές, η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και μια ανθρωποκεντρική κουλτούρα αναζητούνται από όλους σε μια θέση εργασίας και σε μια εταιρεία εργοδότη.
Συνδυάζοντας τα ποιοτικά και ποσοτικά ευρήματα, οι διαφορές μεταξύ των γενεών δείχνουν ότι:
- Δεν υπάρχει μακροπρόθεσμο όραμα, είναι απογοητευμένοι από τα επίπεδα μισθών.
- Αναζητούν δεξιότητες, γνώσεις, ανάπτυξη, αναγνώριση.
- Η ανυπομονησία τους κάνει να κινούνται γρήγορα από δουλειά σε δουλειά, αν δεν ακούγονται, κατανοούνται, εκτιμώνται.
- «Αν δεν με σέβονται και δεν με αναγνωρίζουν, γιατί να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό;»
- Δίνουν μεγαλύτερη σημασία στις οικονομικές ανταμοιβές και στην ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής περισσότερο από άλλες γενιές, ενώ είναι στριμωγμένοι ανάμεσα στη δουλειά, τις οικογενειακές υποχρεώσεις και την επιθυμία τους να ταξιδέψουν και να απολαύσουν εμπειρίες ζωής.
- Κορυφαία σημασία στις οικονομικές ανταμοιβές (οικογενειακές υποχρεώσεις).
- Η ασφάλεια της εργασίας είναι το κύριο μέλημά τους.
- Φόβος μήπως χρειαστεί να προλάβουν τις γρήγορες αλλαγές τεχνολογίας, με τις οποίες αισθάνονται άβολα και δεν είναι αρκετά επαρκείς, προσπαθώντας να μην το δείξουν.
- Η πλειοψηφία είναι «ένα βήμα πριν τη σύνταξη».
- Απογοητευμένοι με τις γρήγορες αλλαγές και τους νέους.
- Μια μικρή «elite» αναλογία των boomers είναι εξαιρετικά ανοιχτόμυαλοι, εποικοδομητικά δημιουργικοί και αποτελούν πηγή έμπνευσης για τους νέους, από τους οποίους αποκτούν έναν νέο αέρα καινοτομίας, κινήτρων και χαράς ενθαρρύνοντάς τους και χαίρονται να είναι ο μέντοράς τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr