Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Ειδικότερα:
Αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα δημιουργίας χώρων φύλαξης και φροντίδας βρεφών μπορούν να υποβάλλουν ενεργές επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα που λειτουργούν νόμιμα, απασχολούν από 100 έως 250 εργαζομένους (μεσαίες) και πάνω από 250 εργαζομένους (μεγάλες) και δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με ελληνικό ΑΦΜ σε επιλέξιμη δραστηριότητα. Για τους σκοπούς της δράσης, ως τέτοια νοείται κάθε οικονομική δραστηριότητα που ασκείται στην ελεύθερη αγορά, εκτός εκείνων που αποτυπώνονται ως μη επιλέξιμες προς ενίσχυση στο πλαίσιο του Κανονισμού 1407/2013 (de minimis). Εξαιρούνται επίσης δραστηριότητες μη εμπορικού χαρακτήρα, όπως οι δραστηριότητες δημόσιας διοίκησης και υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης και οι δραστηριότητες οργανώσεων, νοικοκυριών και μη εξωχώριων οργανισμών.
Οι επιχειρήσεις πρέπει να κατατάσσονται στην Γ΄ Κατηγορία (χαμηλής) επικινδυνότητας σύμφωνα με τον Κώδικα νόμων για την υγεία και ασφάλεια στην Εργασία (ΚΝΥΑΕ) .Επιχείρηση που κατατάσσεται στην Β΄ ή Α΄ Κατηγορία (μεσαίας ή υψηλής επικινδυνότητας) ή, παρότι ανήκει στην Γ΄ Κατηγορία, περιλαμβάνει επιμέρους εργασίες και εκμεταλλεύσεις υψηλότερης επικινδυνότητας είναι επιλέξιμη εφόσον ο χώρος φύλαξης λειτουργεί σε εγκατάσταση που δεν επηρεάζεται από την παραγωγική διαδικασία της επιχείρησης και είναι απαλλαγμένος από έκθεση σε φυσικούς, χημικούς ή βιολογικούς παράγοντες. Εάν πρόκειται για βιομηχανία/ βιοτεχνία, μπορεί να ενταχθεί στη δράση εφόσον, πέραν των ανωτέρω, δεν υφίσταται σε απόσταση 500 μέτρων άλλη βιομηχανική ή βιοτεχνική εγκατάσταση. Επιπροσθέτως δεν πρέπει να έχει επιβληθεί σε βάρος των επιχειρήσεων κύρωση -με τελεσίδικη ισχύ- για παράβαση της νομοθεσίας για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, τουλάχιστον για δύο (2) έτη πριν την υποβολή της αίτησης για ένταξη στη δράση.
Επίσης προβλέπεται ότι μπορούν να συμμετέχουν ενώσεις από μικρές επιχειρήσεις, που όλες μαζί συγκεντρώνουν τον αριθμό των 100 εργαζομένων και να κάνουν κοινοπραξίες. Για την κοινοπραξία θα απαιτείται ιδιωτικό συμφωνητικό όπου θα καθορίζονται τα ποσοστά συμμετοχής του κάθε μέλους και ότι σκοπός της κοινοπραξίας είναι η λειτουργία του χώρου φύλαξης.
Στον πρώτο κύκλο του προγράμματος εντάσσονται έως 50 επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 250 άτομα και έως 25 επιχειρήσεις που απασχολούν από 100 έως 250 εργαζομένους. Οι αιτήσεις χρηματοδότησης κάθε κατηγορίας υποβάλλονται, κατατάσσονται και εγκρίνονται χωριστά, αντλώντας χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό του προγράμματος.
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν τις αιτήσεις τους για συμμετοχή στο πρόγραμμα, ηλεκτρονικά μέσω του ΠΣ Εργάνη, υποβάλλοντας τα απαραίτητα στοιχεία, όπως ενδεικτικά: Οικονομικά στοιχεία, βεβαιώσεις μηχανικού για την διαμόρφωση των χώρων, προϋπολογισμό αιτούμενων ενεργειών διαμόρφωσης χώρου και προμήθειας εξοπλισμού και λοιπά δικαιολογητικά όπως αναλύονται στην σχετική Πρόσκληση.
Οι δυνητικοί δικαιούχοι του προγράμματος καλούνται να λάβουν υπόψη τους τα ακόλουθα χρονικά ορόσημα:
α. Το πραγματικό κόστος των δαπανών για την δημιουργία, την διαμόρφωση και τον εξοπλισμό του χώρου φύλαξης, όπως προκύπτει από τα αντίστοιχα παραστατικά χρηματοδοτείται έως το ποσό των 42.000 ευρώ (ανώτατο όριο) για τις επιχειρήσεις που απασχολούν από 100 έως 250 εργαζομένους και έως το ποσό των 84.500 ευρώ για τις επιχειρήσεις που έχουν πάνω από 250 εργαζομένους.
β. το πραγματικό κόστος για τους μισθούς και την ασφάλιση δύο βρεφονηπιοκόμων για την στελέχωση του χώρου φύλαξης, χρηματοδοτείται κατ’ ανώτατο όριο έως το ποσό των 64.400 ευρώ για δύο (2) έτη απασχόλησης.
Το ύψος της ενίσχυσης δεν μπορεί να υπερβεί τα ανωτέρω ποσά. Αν οι δαπάνες του δικαιούχου υπερβαίνουν τη μέγιστη επιλέξιμη δαπάνη, ο οικονομικός φορέας καλύπτει την διαφορά με ιδία κεφάλαια.
Επιλέξιμες προς χρηματοδότηση από το πρόγραμμα είναι οι ενέργειες και οι δαπάνες για το σχεδιασμό, τη διαμόρφωση, τον εξοπλισμό και την στελέχωση χώρου φύλαξης βρεφών εντός της εγκατάστασης του δικαιούχου, για την εξυπηρέτηση των εργαζόμενων που απασχολούνται σε αυτή.
Για τον σχεδιασμό, την διαμόρφωση και τον εξοπλισμό του χώρου φύλαξης ενισχύονται οι ακόλουθες ενέργειες:
Α) Προπαρασκευαστικές ενέργειες
iii. Έκδοση ή αναθεώρηση απαραίτητων πολεοδομικών αδειών για την προσαρμογή και την νόμιμη εγκατάσταση του χώρου φύλαξης
Οι προπαρασκευαστικές ενέργειες δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 20% του συνολικού προϋπολογισμού για τον σχεδιασμό, την διαμόρφωση και τον εξοπλισμός του χώρου φύλαξης του δυνητικού δικαιούχου
Β) Ενέργειες διαμόρφωσης και εξοπλισμού χώρου φύλαξης:
iii. Δαπάνες αμοιβής φυσικών προσώπων που απασχολούνται, μέσω σύμβασης παροχής υπηρεσιών ή έργου, αποκλειστικά για παροχή υπηρεσιών και εκτέλεση εργασιών σχεδιασμού, διαμόρφωσης/ προσαρμογής, εξοπλισμού του χώρου φύλαξης και δεν περιλαμβάνονται σε άλλες κατηγορίες
Γ) Ενέργειες προετοιμασίας συμμετοχής στην Δράση:
Συμβουλευτικές υπηρεσίες για την προετοιμασία και την υποβολή της αίτησης συμμετοχής στην παρούσα Δράση και του φακέλου των δικαιολογητικών.
Δ) Συμπληρωματικές επιλέξιμες δαπάνες
Συμπληρωματικές επιλέξιμες δαπάνες στη Δράση θεωρούνται:
Για τη στελέχωση του χώρου φύλαξης, χρηματοδοτούνται οι δαπάνες απασχόλησης δύο (2) επαγγελματιών (με ειδικότητα βρεφονηπιοκόμου) για 24 μήνες που συνδέονται με τον δικαιούχο με σχέση εξαρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης, διάρκειας τουλάχιστον 4 ετών.
Υπογραμμίζεται ότι στα πλαίσια του προγράμματος δεκτές γίνονται μόνο συναλλαγές για τις οποίες έχει εκδοθεί το αντίστοιχο παραστατικό (Τιμολόγιο Αγοράς ή Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών σύμφωνα με την κωδικοποίηση που προκύπτει από το MyData). Επιπροσθέτως διευκρινίζεται ότι:
Ως ημερομηνία έναρξης της επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας πρόσκλησης.
Οι υποβληθείσες αιτήσεις αξιολογούνται με τη μέθοδο της άμεσης αξιολόγησης. Κατά τη διαδικασία αυτή, διενεργείται αυτοτελής αξιολόγηση κάθε νόμιμης και εμπρόθεσμης αίτησης, με βάση την αρχή της χρονικής προτεραιότητας και τους διαθέσιμους πόρους.
Η αξιολόγηση έχει δύο στάδια:
α) Τυπικός έλεγχος πληρότητας των απαιτούμενων δικαιολογητικών: εάν διαπιστωθούν τυπικές ελλείψεις ως προς τα απαιτούμενα δικαιολογητικά η Επιτροπή μπορεί να δώσει στον αιτούντα προθεσμία 10 για την προσκόμισή τους. Σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της προθεσμίας ή σε περίπτωση μη πληρότητας των δικαιολογητικών, η αίτηση απορρίπτεται.
β) Αξιολόγηση της πρότασης διαμόρφωσης, εξοπλισμού και στελέχωσης του χώρου φύλαξης: Περιλαμβάνει έλεγχο ουσιαστικής πλήρωσης των απαιτήσεων της Δράσης βάσει των δικαιολογητικών του παραρτήματος II της παρούσας.
Στο πλαίσιο της Δράσης χρηματοδοτούνται οι επιλέξιμες επιχειρήσεις, με χρονική προτεραιότητα βάσει της ημερομηνίας της αίτησης συμμετοχής στη δράση , έως του ορίου του διαθέσιμου προϋπολογισμού.
Σκοπός του χώρου φύλαξης είναι η διευκόλυνση των απασχολούμενων στον δικαιούχο ή στην εγκατάσταση γονέων, μέσω της παροχής υπηρεσιών καθημερινής φροντίδας, ημερήσιας διατροφής και δημιουργικής απασχόλησης των βρεφών τους κατά το χρόνο εργασίας τους.
Η φροντίδα και η δημιουργική απασχόληση των βρεφών παρέχεται με βάση τα σύγχρονα και κοινώς παραδεδεγμένα επιστημονικά δεδομένα, λαμβάνοντας υπόψη τις υποδείξεις του γονέα για τις συνήθειες ύπνου και διατροφής του βρέφους.
Με απόφαση του υπεύθυνου του χώρου φύλαξης ή με τον κανονισμό λειτουργίας του δύναται να ορίζονται συγκεκριμένες ώρες για την προσέλευση και την αναχώρηση των βρεφών και για τις επιμέρους δραστηριότητες με σκοπό την εξυπηρέτηση της εύρυθμης λειτουργίας του χώρου.
Ο γονέας έχει δικαίωμα πρόσβασης και παραμονής στον χώρο φύλαξης, σε προγραμματισμένο χρόνο και κατόπιν συνεννόησης με το αρμόδιο προσωπικό, για την εξυπηρέτηση ιδιαίτερων αναγκών του βρέφους, όπως για τον θηλασμό του και για την χορήγηση θεραπευτικής αγωγής.
Ο χώρος φύλαξης δύναται να λειτουργεί όλες τις ημέρες και ώρες λειτουργίας του δικαιούχου ή της εγκατάστασης στην οποία βρίσκεται και να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας για τα βρέφη, καθώς και οι κανόνες υγείας και ασφάλειας του προσωπικού και των γονέων. Πρέπει δε να αποτελείται τουλάχιστον από:
α. Έναν χώρο αναμονής,
β. Μία αίθουσα με διακριτούς χώρους για τον ύπνο, τον θηλασμό, το τάισμα και την δημιουργική απασχόληση των βρεφών (παιχνίδι),
γ. Ένα WC/χώρος αλλαγής πάνας για τα βρέφη με προδιαγραφές WC για βρέφη με αναπηρία,
δ. Χώρο προσωπικού,
ε. Ένα WC για το προσωπικό και
στ. Αποθηκευτικό χώρο
Η στελέχωση του χώρου φύλαξης θα πρέπει να γίνεται από βρεφονηπιοκόμους και βοηθούς βρεφονηπιοκόμων, που προσλαμβάνει ο Δικαιούχος της Δράσης. Ο ίδιος μπορεί να υποστηρίζει τον χώρο φύλαξης και με παιδοψυχολόγο, παιδίατρο ή άλλη ειδικότητα, με αρμοδιότητες που θα καθορίζονται στις σχετικές συμβάσεις τους. Οι εν λόγω θέσεις δεν χρηματοδοτούνται από τη Δράση. Ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός του προσωπικού ανέρχεται σε έναν/μια βρεφονηπιοκόμο και έναν/μια βοηθό βρεφονηπιοκόμου ανά 8 βρέφη. Σε περίπτωση υπέρβασης της ανωτέρω αναλογίας απαιτείται και ένας επιπλέον βρεφονηπιοκόμος ή βοηθός βρεφονηπιοκόμου με τήρηση σε κάθε περίπτωση της παραπάνω αναλογίας.