- Εκτύπωση ενημερωτικού σημειώματος επιστροφής μειώσεων συντάξεων. Οι συνταξιούχοι μπορούν να εκτυπώσουν ενημερωτικό σημείωμα επιστροφής μειώσεων συντάξεων, όπου εμφανίζονται αναλυτικά τα ποσά των αναδρομικών. Το ενημερωτικό σημείωμα επιστροφής μειώσεων συντάξεων έχει την εξής μορφή: Πρώην ΦΚΑ/Κατηγορία Σύνταξης/Έτος/Μεικτά Ποσά/Κρατήσεις/Πληρωτέο Ποσό.
- Εκτύπωση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος.
- Εκτύπωση ετήσιας βεβαίωσης συντάξεων για φορολογική χρήση.
- Ηλεκτρονική υπηρεσία πληρωμής εξόδων κηδείας. Πρόκειται για την ηλεκτρονική υπηρεσία που καταργεί μία από τις βασικές παθογένειες του συστήματος παροχών και ασφάλισης στη χώρα και αφορά την έγκαιρη πληρωμή των εξόδων κηδείας, χωρίς ταλαιπωρία των συγγενών των θανόντων. Αρχικά, η εφαρμογή αφορούσε μόνο στις περιπτώσεις που ο θανών είναι συνταξιούχος.
Πριν από λίγες ημέρες, ωστόσο, επεκτάθηκε στο σύνολο των εν ενεργεία ασφαλισμένων. Σε αυτήν την περίπτωση, ο επιμεληθείς για την τελετή (κηδείας-ταφής ή αποτέφρωσης) υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτηση αποζημίωσης για έξοδα κηδείας. Είναι αναγκαίο να έχει ήδη εκδοθεί από την επιχείρηση, που ανέλαβε την τελετή, το παραστατικό για τις δαπάνες με τα στοιχεία του δικαιούχου των εξόδων κηδείας (ΑΦΜ). Επιπλέον, πρέπει η επιχείρηση να έχει καταχωρίσει ηλεκτρονικά το παραστατικό, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή του e-ΕΦΚΑ "Παραστατικά Εξόδων Κηδείας", ενώ απαραίτητα στοιχεία κατά τη διαδικασία αποτελούν ο ΑΜΚΑ του θανόντος, οι προσωπικοί κωδικοί πρόσβασης στο Taxisnet του αιτούντος, ο ΑΦΜ του και ένας έγκυρος και ενεργός αριθμός τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) στον οποίο είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος.
Με την παραπάνω διαδικασία, χιλιάδες συγγενείς θανόντων έχουν δει τα έξοδα κηδείας να πληρώνονται σε χρόνο-ρεκόρ, λύνοντας μια για πάντα το τεράστιο πρόβλημα των καθυστερήσεων στις πληρωμές, που παρατηρούνταν τα προηγούμενα χρόνια. Στοίχημα για τον e-ΕΦΚΑ είναι εντός του έτους να εκκαθαριστεί και το σύνολο των παλαιών περιπτώσεων, που βρίσκονται ακόμα σε εκκρεμότητα».
Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, «οι προσφερόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες έχουν διαμορφωθεί κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να καθίστανται άμεσα προσβάσιμες και φιλικές στη χρήση τους από τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, που είναι λιγότερο εξοικειωμένα με τη σύγχρονη τεχνολογία.
Οι επιτελείς του e-ΕΦΚΑ σχεδιάζουν να αναπτύξουν και νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, προκειμένου να ανταποκριθούν στις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες των συνταξιούχων και με στόχο την βελτίωση της καθημερινότητάς τους σε ό,τι αφορά στις συναλλαγές τους με το χώρο της κοινωνικής ασφάλισης.
Το μεγάλο στοίχημα του e-ΕΦΚΑ, ωστόσο, παραμένει η ταχεία εκκαθάριση του "στοκ" των εκκρεμών συντάξεων μέσα από την ψηφιοποίηση δομών και υπηρεσιών εντός του φορέα, αλλά και την αξιοποίηση πιστοποιημένων εξωτερικών συνεργατών.
Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σε συνεργασία με τον e-ΕΦΚΑ, υλοποιούν ήδη ένα πλάνο ενεργειών, που στόχο έχει, μέχρι το τέλος του έτους, η εικόνα να είναι εντελώς διαφορετική από τη σημερινή.
Ταυτόχρονα, η επέκταση του πληροφοριακού συστήματος ψηφιακής απονομής σύνταξης "ΑΤΛΑΣ", μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, σε όλες τις κατηγορίες ασφαλισμένων θα καταργήσει στην πράξη τη συσσώρευση εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης, καθώς η διαδικασία της απονομής θα εκτελείται ψηφιακά αυτοματοποιημένα.
Αν σε αυτήν τη μεγάλη αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας του φορέα προστεθούν και οι 45 ήδη υπάρχουσες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, καθώς και αυτές που θα προστεθούν μέσα στο 2021, τότε ο e-ΕΦΚΑ έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει δραστικά τόσο την εικόνα του όσο και το επίπεδο εξυπηρέτησης του πολίτη, ο οποίος έχει ταλαιπωρηθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια» υπογραμμίζει ο e-ΕΦΚΑ.