Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Η έρευνα που δημοσιεύεται στο εκτενές report που δημιούργησε το Found.ation σε συνεργασία με το EIT Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας), για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, αποκαλύπτει ενδιαφέρουσες πτυχές της επιχειρηματικής πραγματικότητας στις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί.
Στο report με τίτλο Digital Transformation in Greece 2020-2021 αναλύονται εκτενώς οι διαστάσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού σε αυτή την ιδιαίτερη συγκυρία της πανδημίας, ενώ σκιαγραφείται και η κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα, τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Επίσης, παρουσιάζονται παραδείγματα καλών πρακτικών, όσον αφορά τη στρατηγική τους προσέγγιση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, από το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Σ.Ε.Τ.Ε) και την εταιρεία Κωτσόβολος Dixons. Στην έρευνα συμμετείχαν έμπειρα στελέχη επιχειρήσεων, με στόχο να εξεταστεί κατά πόσο εταιρείες και μεγάλοι οργανισμοί έχουν υιοθετήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό, και με ποιους τρόπους. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, φυσικά, στις προκλήσεις που έφερε η πανδημία, στο κατά πόσο επηρέασε τις εταιρείες και πόσο ψηφιακά προετοιμασμένες ήταν.
Όπως σημειώνει στην τοποθέτησή του στο φετινό report ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης: “Το ξέσπασμα της πανδημίας μετέτρεψε την ψηφιακή στρατηγική της χώρας σε μία αναγκαιότητα. Οι περιορισμοί στα ταξίδια και τις μετακινήσεις σήμαιναν ότι έπρεπε να ψηφιοποιήσουμε υπηρεσίες γρήγορα και αποτελεσματικά, μεταφέροντας τες από τα γκισέ στους υπολογιστές και τα smartphones. Λόγω του επιμελούς σχεδιασμού μας, η πανδημία δεν ανέτρεψε το σχέδιό μας, αντίθετα λειτούργησε ως επιταχυντής της στρατηγικής μας στο κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού.”
Μερικά από τα σημαντικότερα σημεία του report:
Το μήνυμα για το μέλλον πρέπει να είναι αισιόδοξο, παρά τις δυσκολίες. «Φέτος μάθαμε ότι ο μετασχηματισμός δεν είναι όσο αδύνατος, παρακινδυνευμένος ή δύσκολος φανταζόμασταν. Πρέπει να κάνουμε πράξη τα όσα μάθαμε, να καταλάβουμε ότι η τεχνολογία είναι το μέσο για να προχωρήσουμε μπροστά και να νικήσουμε την αβεβαιότητα. Είναι απαραίτητος ο χρηστοκεντρικός σχεδιασμός και η ανάλυση συμπεριφορικών δεδομένων, αλλά και η αναδόμηση των οργανισμών.» αναφέρεται στον πρόλογο που υπογράφει ο Φίλιππος Ζακόπουλος, Managing Partner του Found.ation.