-Το κόστος των καυσίμων έχει εκτοξευτεί σε τέτοια επίπεδα που η καθημερινή μετακίνηση με ΙΧ μεγάλου κυβισμού να θεωρείται ασύμφορη. Ήδη, στην αγορά των αυτοκινήτων, οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν αρχίσει μετά μανίας να ρωτούν τις καταναλώσεις του κάθε αυτοκινήτου ανά ΙΧ. Είναι προφανές ότι τα τζιπ υστερούν και γι΄ αυτό τον λόγο έχουν αρχίσει να μειώνονται αισθητά οι πωλήσεις τους. Με κόστος της τάξεως των 0,15 ευρώ ανά χιλιόμετρο και την τιμή της βενζίνης στα 1,2 ευρώ ανά λίτρο, είναι προφανές ότι η εξόρμηση του Σαββατοκύριακου, δεν είναι αμελητέα κίνηση από άποψη κόστους.
-Τον πίνακα με τα τεκμήρια των ΙΧ τα είχαμε ξεχάσει καθώς το υπουργείο Οικονομικών ουσιαστικά τα είχε απενεργοποιήσει (σ.σ το τεκμήριο εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα μόνο για αυτοκίνητα πολύ μεγάλου κυβισμού και εργοστασιακής αξίας άνω των 50.000 ευρώ). Όμως ο πίνακας υπάρχει σε «λανθάνουσα» μορφή μέσα στην φορολογική νομοθεσία. Για να θυμηθούμε τη διάταξη:
«Η ετήσια τεκμαρτή δαπάνη που υπολογίζεται με βάση το ύψος των ετήσιων εξόδων συντήρησης και κυκλοφορίας επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης που προσδιορίζεται ανάλογα με τους φορολογήσιμους ίππους του αυτοκινήτου και της συμμετοχής της τεκμαρτής αυτής δαπάνης στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, ως ακολούθως:
-Μέχρι 7 φορολογήσιμους ίππους: 4.800 ευρώ
-Μέχρι 8 φορολογήσιμους ίππους: 6.100 ευρώ
-Μέχρι 9 φορολογήσιμους ίππους: 8.000 ευρώ
-Μέχρι 10 φορολογήσιμους ίππους: 9.900 ευρώ
-Μέχρι 11 φορολογήσιμους ίππους: 11.800 ευρώ
-Μέχρι 12 φορολογήσιμους ίππους: 14.200 ευρώ
-Μέχρι 13 φορολογήσιμους ίππους: 16.700 ευρώ
-Μέχρι 14 φορολογήσιμους ίππους: 20.500 ευρώ
-Μέχρι 15 φορολογήσιμους ίππους: 26.500 ευρώ
-Μέχρι 16 φορολογήσιμους ίππους: 33.600 ευρώ
-Μέχρι 17 φορολογήσιμους ίππους: 41.300 ευρώ
-Μέχρι 18 φορολογήσιμους ίππους: 49.500 ευρώ
-Μέχρι 19 φορολογήσιμους ίππους: 57.800 ευρώ
-Μέχρι 20 φορολογήσιμους ίππους: 66.600 ευρώ
-Μέχρι 21 φορολογήσιμους ίππους: 75.700 ευρώ
-Μέχρι 22-23 φορολογήσιμους ίππους: 85.300 ευρώ
-Μέχρι 24-25 φορολογήσιμους ίππους: 95.900 ευρώ
-Μέχρι 26-27 φορολογήσιμους ίππους: 107.900 ευρώ
-Από 28 φορολογήσιμους ίππους και πάνω: 112.900 ευρώ
Η τεκμαρτή αυτή δαπάνη από κάθε επιβατικό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης μειώνεται ανάλογα με την παλαιότητά του, η οποία υπολογίζεται από το έτος της πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, κατά ποσοστό:
α) 15% για χρονικό διάστημα πάνω από πέντε (5) έτη και μέχρι δέκα (10) έτη,
β) 25% για χρονικό διάστημα πάνω από δέκα (10) έτη και μέχρι δέκα πέντε (15) έτη,
γ) 40% για χρονικό διάστημα πάνω από δέκα πέντε (15) έτη»
Τι σημαίνει πρακτικά αυτός ο πίνακας; Ότι όποιος έχει τζιπ με 16 φορολογήσιμους ίππους, δηλαδή άνω των 2000-2500 κυβικών, θα πρέπει να εμφανίζει ετήσιο εισόδημα τουλάχιστον 33.600 ευρώ προκειμένου να δικαιολογήσει την κατοχή του αυτοκινήτου. Μα, θα σκεφτείτε, χρειάζονται 33.600 ευρώ τον χρόνο για να συντηρήσεις ένα τζιπ; Όχι. Όμως αυτό είναι το ποσό που προβλέπει ο νόμος. Τώρα το αν θα αναθεωρηθούν αυτά τα ποσά είναι μια άλλη ιστορία.
Να σημειωθεί ότι το τεκμήριο διαβίωσης –αυτό που θέλει να προσθέσει ξανά η κυβέρνηση- είναι τελείως διαφορετική ιστορία από το πόθεν έσχες. Αν κάποιος αγοράσει το ΙΧ μέσα στο 2009, θα έχει δύο τεκμήρια να αντιμετωπίσει καθώς το τεκμήριο διαβίωσης (αυτό που προαναφέρθηκε) θα πρέπει να προστεθεί στην τιμή κτήσης του αυτοκινήτου. Το εισόδημα του ιδιοκτήτη, θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο από το άθροισμα των δύο ποσών.
Θάνος Τσίρος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr