• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
Image on Reporter.gr
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Το Junk food «πλάθει» τη νέα γεννιά

08:25 - 18 Αυγ 2008 | Ατομικά Συμφέροντα
Τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες χώρες παρατηρείται μια μεγάλη αύξηση στην διαφήμιση των φαγητών εκείνων που περιέχουν πολλά λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι. Πολλές από αυτές τις διαφημίσεις έχουν ως κύριο αποδέκτη τα μικρά παιδιά. Το νέο ΙΝΚΑ μας προειδοποιεί ότι παρατηρείται και μια ανησυχητικά μεγάλη αύξηση στα ποσοστά της παιδικής παχυσαρκίας.

 

Καθώς οι ανησυχίες για αυτή την νέα πανδημία μεγαλώνουν, πολλαπλασιάζονται και οι έρευνες που θα μας δείξουν τον τρόπο για να απαλλαγούμε από αυτές τις επικίνδυνες συνήθειες. Το νέο ΙΝΚΑ μας προειδοποιεί ότι οι τηλεοπτικές διαφημίσεις παίζουν ένα καθοριστικό παράγοντα στην παραπάνω εξέλιξη καθώς θεωρούνται από τους επιστήμονες ως ο παράγοντας εκείνος που καθορίζει στο μεγαλύτερο βαθμό τις επιλογές μας στην διατροφή. Όλοιαναγνωρίζουν ότι η διαφήμιση είναι καθοριστικός παράγοντας της ενημέρωσης των καταναλωτών. Εν τούτοις, η τηλεοπτική διαφήμιση δεν είναι μία αντικειμενική πηγή πληροφόρησης καθώς ο βασικός σκοπός της είναι να πείσει παρά να ενημερώσει.

Η διαφήμιση είναι ένα ισχυρό εργαλείο που έχει την δύναμη να αλλάξει την γνώμη ακόμη και του πιο συνειδητοποιημένου καταναλωτή. Έχει την δύναμη να μας κάνει να μην αγοράσουμε ένα προϊόν που εμπιστευόμασταν χρόνια και να επιλέξουμε ένα καινούργιο που ίσως αποδειχθεί και κατώτερης ποιότητας. Τα παιδιά όπως αντιλαμβανόμαστε είναι ακόμη πιο ευαίσθητα στα μηνύματα που βλέπουν στην τηλεόραση καθώς δεν μπορούν ακόμη να καταλάβουν τις παρελκυστικές μεθόδους που ακολουθούν οι διαφημιζόμενοι. Οι κανονισμοί στους οποίους υπόκεινται οι διαφημίσεις σε διεθνές επίπεδο, έχουν προσανατολιστεί στο να μπορέσουν να προστατέψουν τα παιδιά από την εκμετάλλευση εξαιτίας της παιδικής τους αφέλειας, της έλλειψης εμπειρίας και κριτικής ικανότητας. Πολλές χώρες για το λόγο αυτό έχουν εισάγει απαγορευτικούς κανόνες στην διαφήμιση καπνού, αλκοόλ. Παρόλα αυτά όμως οι διαφημίσεις που αφορούν στην διατροφή των παιδιών υπόκεινται σε ελάχιστους περιοριστικούς κανόνες. Πριν όμως υιοθετηθούν κάποιοι κανόνες και στρατηγικές παρέμβασης, είναι σημαντικό να καταλάβουμε τις δυνάμεις που επηρεάζουν την συμπεριφορά των καταναλωτών και την σύνδεση που αυτές έχουν με την συμπεριφορά, την διαφήμιση και την ενημέρωση.

Η έρευνα αυτή παραθέτει τα ευρήματα της Consumers International πάνω στις διαφημιστικές καμπάνιες που στοχεύουν στα παιδιά. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 6 χώρες, την Ινδία, την Ινδονησία, την Μαλαισία, το Πακιστάν, τις Φιλλιπίνες, και την Β. Κορέα. Παρατίθενται στοιχεία και από άλλες χώρες του Δυτικού κόσμου τα οποία και ενσωματώνονται σε κάποια σημεία της έρευνας. Όπως θα διαπιστώσετε δίνεται ιδιαίτερη σημασία στην ανησυχία που επικρατεί για την εξέλιξη της διατροφής των παιδιών, τον πόλο των διαφημιστικών εταιριών, την έλλειψη νομοθετικού πλαισίου και την ανάγκη για πληρέστερη ενημέρωση.

Το νέο ΙΝΚΑ μας παραθέτει τα αποτελέσματα της έρευνας.

Η δύναμη της τηλεόρασης

Μέσα από την τηλεόραση οι διαφημιζόμενοι μπορούν να απευθυνθούν σε ένα ευρύ κοινό. Τα παιδιά εκτίθενται σε ένα εξαιρετικά μεγάλο αριθμό διαφημίσεων καθώς υπάρχει νομοθετικό κενό που να καθορίζει τον αριθμό των διαφημίσεων που απευθύνονται σε παιδιά, σε ημερήσια βάση.Το 30% των παιδιών στην Μαλαισία παρακολουθούν κατά μέσο όρο 8 ώρες τηλεόραση τις ημέρες των αργιών και όπως επισημαίνεται εκτίθενται σε 2,5 ώρες διαφημίσεων την ημέρα. Τα περισσότερα παιδιά κεντρίζονται από τα διαφημιστικά σποτ και επηρεάζονται εύκολα. Το 73% των παιδιών στο Πακιστάν δηλώνουν ότι τους αρέσει να παρακολουθούν διαφημίσεις, όπως και το 68% των παιδιών στις Φιλλιπίνες. Τα παιδιά στην Μαλαισία δεν αρέσκονται στο να βλέπουν διαφημίσεις καθώς η τηλεόραση στην Μαλαισία έχει τα συχνότερα και μεγαλύτερα διαφημιστικά διαλλείματα από τις χώρες που ερευνήθηκαν.

O παράγοντας διαφήμιση

Στην Ινδία το 50% των διαφημίσεων που προβάλλονται κατά την διάρκεια των παιδικών προγραμμάτων, αφορούν διαφημίσεις για τρόφιμα. Στο Πακιστάν, τις Φιλλιπίνες και την Μαλαισία το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 75%. Περισσότεροι από το 50% των γονέων που ρωτήθηκαν για τις ανάγκες της έρευνας δήλωσαν ότι τα παιδιά τους αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για το ποια πράγματα θα επιλέξουν να αγοράσουν στο σούπερ μάρκετ. Οι γονείς στην Ινδία, την Μαλαισία και το Πακιστάν δήλωσαν ότι αγοράζουν περισσότερο αυτό που επιθυμούν τα παιδιά τους από αυτό που θα επέλεγαν οι ίδιοι.

Διατροφικές γνώσειςΑκολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Reporter.gr on Google News

Image on Reporter.gr Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman