Ωστόσο, όπως τονίζει ο Θεόδωρος Βάρδας, πρόεδρος του ομώνυμου ομίλου ένδυσης και πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος, η εποχή που οι εκπτώσεις θεωρούνταν από τους επιχειρηματίες ως μία επιπλέον πηγή εσόδων έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Με τα σημερινά δεδομένα της αγοράς, συνεχίζει ο ίδιος, ο επιχειρηματίας προσπαθεί με τις εκπτώσεις να ρευστοποιήσει μέρος των αποθεμάτων του για να καλύψει τμήμα των απωλειών που έχει στα έσοδά του. Και όπως αποκαλύπτει ο Θεόδωρος Βάρδας, οι απώλειες αυτές είναι μεγάλες, με το 80% των επιχειρήσεων του κλάδου να εμφανίζουν από αρχές του έτους μείωση εσόδων πάνω από 15%. Σε καλύτερη μοίρα βρίσκονται μόνο οι αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα, τα οποία σύμφωνα με τον ίδιο, οι απώλειες εσόδων δεν ξεπερνούν το 5%.
Παραδοσιακά, συνεχίζει η Αλίκη Μπενρουμπή διευθύνουσα σύμβουλος στον ομώνυμο όμιλο ειδών οικιακού εξοπλισμού, οι εκπτώσεις ξεκινούν δυναμικά για να κάνουν στη συνέχεια «κοιλιά». Το ίδιο αναμένει να συμβεί και φέτος, καθώς όπως λέει, ο καταναλωτής κάνει τις αγορές που θέλει στην αρχή των εκπτώσεων και στη συνέχεια ανάλογα με την οικονομική του κατάσταση λειτουργεί αντανακλαστικά, αποταμιεύοντας -κυρίως- μέρος των διαθέσιμων χρημάτων του.
Υποτονική παραμένει η κίνηση και στην αγορά των καλλυντικών, όπως αναφέρει ο Σπύρος Σπυριδωνίδης διευθύνων σύμβουλος στην αλυσίδα καλλυντικών Galerie de Beaute. Μολονότι, όπως υποστηρίζει ο ίδιος, οι εκπτώσεις από τις εταιρείες του κλάδου φθάνουν το 50%, καταναλωτική ζήτηση εμφανίζουν μόνο τα είδη της καλοκαιρινής περιόδου, όπως κρέμες σώματος και αντιηλιακά. Η ζήτηση αυτών των ειδών, όπως λέει, δεν αρκεί για να καλύψουν οι αλυσίδες καλλυντικών τις απώλειες εσόδων που έχουν από αρχές του έτους, ενώ προβλέπει και νέα συρρίκνωση του καθαρού περιθωρίου κέρδους . Πριν από μία τριετία, τονίζει ο Σπύρος Σπυριδωνίδης, το καθαρό περιθώριο κέρδους για τις οργανωμένες αλυσίδες καλλυντικών ήταν 5%, ενώ σήμερα έχει πέσει στο 3% . Ποσοστό που πλησιάζει το 0% ή γίνεται αρνητικό για την πληθώρα των μεμονωμένων καταστημάτων
«Παγωμένη» χαρακτηρίζει την έναρξη των εκπτώσεων ο Θεοχάρης Γιαννούλας, πρόεδρος του ομώνυμου ομίλου στον οποίο ανήκει και το δίκτυο καταστημάτων επίπλων Planet Home. Ο καταναλωτής, σύμφωνα με τον ίδιο, κοιτά τις βιτρίνες των καταστημάτων αλλά δεν αγοράζει, περιμένοντας το τελευταίο 15ήμερο των εκπτώσεων όπου οι προσφορές γίνονται ακόμη πιο δελεαστικές. Αλλά και πάλι, σημειώνει ο Θεοχάρης Γιαννούλας, οι αγορές είναι καλά μελετημένες και περιορίζονται στα άκρως απαραίτητα. Αναφερόμενος στην φετινή περίοδο των εκπτώσεων, ο ίδιος δεν έχει αυταπάτες. Πιστεύει ότι δεν θα είναι καλύτερη από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και θεωρεί αδύνατο να καλυφθούν μέσα σε ενάμιση μήνα που θα διαρκέσουν οι εκπτώσεις οι απώλειες εσόδων, που έχουν οι επιχειρήσεις του κλάδου επίπλου και οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις φθάνουν και το 30%. Σε παρόμοια επίπεδα με τα περυσινά αναμένεται να κινηθεί και η αγορά των ηλεκτρικών ειδών την περίοδο των εκπτώσεων, παρά τις γενναίες προσφορές των αλυσίδων που φθάνουν το 30%. Σε επίπεδο προϊόντων, κλιματιστικά και τηλεοράσεις προβλέπεται ότι θα έχουν τον πρώτο λόγο στην προτίμηση των καταναλωτών την περίοδο των εκπτώσεων.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr