Μια πρόχειρη ματιά στα στατιστικά στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, δείχνει διπλασιασμό των υβριδικών ΙΧ. Γνωστό μοντέλο, πούλησε στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2008, 234 «κομμάτια» έναντι 113 ΙΧ στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ο λόγος της αύξησης των πωλήσεων είναι προφανής: Μερίδα οδηγών ψάχνει να βρει το «αντίδοτο» στην εκρηκτική αύξηση των καυσίμων και καταφεύγει στην λύση του υβριδικού. Φυσικά, όταν φτάνει στην αντιπροσωπεία, συνειδητοποιεί ότι η τιμή πώλησης ενός υβριδικού είναι υψηλότερη από ένα αντίστοιχο ΙΧ συμβατικής τεχνολογίας. Κάπου εδώ λοιπόν αρχίζουν οι... υπολογισμοί: Συμφέρει το υβριδικό; Να κάνουμε την επένδυση και αν ναι πότε;
Αν η αγορά ενός υβριδικού ΙΧ κριθεί αποκλειστικά με οικονομικά κριτήρια, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως επένδυση με 4ετή ή 5ετή περίοδο απόσβεσης. Και να γιατί:
·Η αγορά ενός υβριδικού, κοστίζει περίπου 5000-6000 ευρώ περισσότερο από ένα αυτοκίνητο συμβατικής τεχνολογίας.
·Το υβριδικό, καταναλώνει περίπου τη μισή βενζίνη σε σχέση με το συμβατικό. Με δεδομένο ότι η τιμή ανά λίτρο, κυμαίνεται περίπου στα 1,25 ευρώ, το υβριδικό μπορεί να σας εξοικονομήσει περίπου 900-1000 ευρώ τον χρόνο για μια μέση χρήση της τάξεως των 15000 χιλιομέτρων.
·Το υβριδικό απαλλάσσεται των τελών κυκλοφορίας. Επομένως, προκύπτει πρόσθετο οικονομικό όφελος ύψους περίπου 170 ευρώ για ένα αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού.
Ανάλογα με την χρήση του ΙΧ, η περίοδος απόσβεσης μπορεί να είναι μικρότερη ή μεγαλύτερη. Έτσι, όσο μεγαλύτερη είναι η ετήσια χρήση, τόσο γρηγορότερα γίνεται η απόσβεση. Για χρήση 20.000 χιλιομέτρων ετησίως, το όφελος από την μείωση την κατανάλωση βενζίνης υπερβαίνει τα 1200 ευρώ. Επίσης, ταχύτερη είναι η απόσβεση αν το ΙΧ κινείται κατά κύριο λόγο μέσα στην πόλη. Κι αυτό διότι τα υβριδικά, σε αντίθεση με τα συμβατικά αυτοκίνητα, επιτυγχάνουν μικρότερη κατανάλωση εντός της πόλης παρά εκτός.
Στην σύγκριση δεν λαμβάνουμε υπόψη τις αυτονόητες ευεργετικές επιδράσεις στο περιβάλλον καθώς ο υποψήφιος αγοραστής δεν θα μπει στη διαδικασία να προσμετρήσει τον θετικό οικονομικό αντίκτυπο από την μείωση των καυσαερίων στον οικογενειακό του προϋπολογισμό. Ίσως όμως, θα πρέπει να λάβει υπόψη του το γεγονός ότι τα υβριδικά μπαίνουν χωρίς περιορισμούς στον δακτύλιο.
Θάνος Τσίρος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr