Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Μερικά από τα ελαττώματα αφορούν δυσλειτουργίες της οθόνης, αδυναμία ενεργοποίησης και αποκολλήσεις μερών της συσκευής χωρίς να οφείλονται σε «σκληρή» χρήση. Aλλες φορές, ενώ η συσκευή λειτουργεί κανονικά, ξαφνικά «σβήνει» κτλ.
Το πρόβλημα όμως εντοπίζεται σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ στη στάση που επιδεικνύουν οι περισσότεροι προμηθευτές κινητών τηλεφώνων ως προς τις επιλύσεις των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές. Όπως είναι γνωστό, οι περισσότερες συσκευές καλύπτονται από εγγύηση δύο ετών, η οποία όμως αίρεται όταν το πρόβλημα οφείλεται σε κακή χρήση από τον καταναλωτή. Ακριβώς σε αυτή την προϋπόθεση βρίσκουν έρεισμα οι προμηθευτές προκειμένου να επιβαρύνουν τους καταναλωτές με τα έξοδα της επισκευής. Ως συνηθέστερο λόγο έκπτωσης από την εγγύηση επικαλούνται αόριστα την επαφή της συσκευής με υγρά, χωρίς τις περισσότερες φορές να αποδεικνύουν αυτόν τον ισχυρισμό.
Η προβληματική στάση όμως των προμηθευτών δεν περιορίζεται στο θέμα της εγγύησης, καθώς συχνά παραβιάζουν τα δικαιώματα που ο νόμος επιφυλάσσει στους καταναλωτές. Συνηθέστερο παράδειγμα αποτελεί το δικαίωμα αντικατάστασης της ελαττωματικής συσκευής, το οποίο δεν αναγνωρίζουν στους καταναλωτές και μάλιστα έπειτα από επανειλημμένες επισκευές χωρίς να αποκαθίσταται το πρόβλημα, επικαλούμενοι ότι πολιτική της εταιρίας είναι να μην αντικαθιστά τα ελαττωματικά προϊόντα.
Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. από την πλευρά της, έχει πραγματοποιήσει δεκάδες παρεμβάσεις ώστε να επιλυθούν τα προβλήματα των μελών της, κοινοποιώντας όλες τις καταγγελίες στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, ενώ το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους δυσαρεστημένους από την αγορά κινητού καταναλωτές να απευθυνθούν στα μέλη του για την επίλυση των διαφορών τους, καθώς όπως προκύπτει από δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα του έχει ήδη παρέμβει επιτυχώς στο εν λόγω ζήτημα αρκετές φορές.