Πρόκειται για αύξηση 0,25% με το απλό εισιτήριο των 0,80 ευρώ να ανέρχεται στο 1 ευρώ, «απαραίτητη» όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος της ΑΜΕΛ, καθώς η εταιρεία δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει στο υψηλό κόστος λειτουργίας.
Όπως ανέφερε ο κος Δρακάκης, σε περίπτωση που ο εισιτήριο παραμείνει στα σημερινά επίπεδα, η ΑΜΕΛ δεν θα είναι ικανή να ανταπεξέλθει στην προοπτική λειτουργίας των νέων σταθμών.
Για την περεταίρω ενίσχυση των εσόδων, η ΑΜΕΛ αναμένεται να προβεί ακόμα στη διεξαγωγή διαγωνισμού για τη μίσθωση διαφημιστικού χώρου στους σταθμούς και τους συρμούς του Μετρό.
Ο κος Δρακάκης τόνισε επίσης ότι λόγω του υψηλού κόστους η ΑΜΕΛ δυσκολεύεται να επεκτείνει τις ώρες λειτουργίας του Μετρό σε 24ωρη και καθημερινή βάση. Ωστόσο, από το πρώτο Σαββατοκύριακο του Φεβρουαρίου η λειτουργία του Μετρό θα παραταθεί μέχρι τις 2 τα ξημερώματα για τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου.
Αττικό Μετρό: Το φθηνότερο αντίτιμο στην Ευρώπη.
Την ίδια ώρα, τα αντίτιμα των εισιτηρίων στο Μετρό της Αθήνας παραμένουν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τις μεγάλες Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, καθώς η Ελλάδα παραμένει αρκετά χαμηλά και στην κατάταξη του κατά κεφαλήν εισοδήματος.
Για του λόγου το αληθές, το Λονδίνο αναδεικνύεται σε μια από τις ακριβότερες σε θέματα μετακίνησης Ευρωπαϊκές πόλεις καθώς το αντίτιμο ενός εισιτηρίου στο Μετρό ξεκινά από 4 λίρες (γύρω στα 5 ευρώ) και γι αυτό ακριβώς τον λόγο οι Βρετανοί μετακινούνται κυρίως με το σύστημα των travel cards.
Αναλυτικότερα, μια ημερήσια travel card για τις 2 κεντρικότερες ζώνες του Βρετανικού Μετρό σε ώρες αιχμής κοστίζει 6,80 λίρες (8 ευρώ περίπου), ενώ εκτός ωρών αιχμής 5,30 λίρες (7 ευρώ). Την ίδια ώρα ένα 24ωρο εισιτήριο στη χώρα μας κοστίζει μόλις 3 ευρώ.
Το σύστημα των καρτών διαδρομής δεν φαίνεται να το προτιμούν και οι Παριζιάνοι, αφού εκεί είναι περισσότερο δημοφιλής η πρακτική των carnets. Το απλό εισιτήριο δεν συμφέρει για τη μετακίνηση ούτε στο Παρίσι, ωστόσο, η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη από ότι στη Μ. Βρετανία, καθώς το απλό εισιτήριο στο Γαλλικό Μετρό κοστίζει 1,50 ευρώ, ενώ είναι και ενιαίο, διάρκειας μιας ώρας. Τα Γαλλικά carnets κοστίζουν 11,50 ευρώ και περιέχουν 10 εισιτήρια. Η εβδομαδιαίες κάρτες μετακίνησης στο Παρίσι ξεκινούν από 14,70 ευρώ και φτάνουν τα 36,10 ευρώ ανάλογα με το εύρος των ζωνών που καλύπτουν, ενώ οι μηνιαίες ξεκινούν από 48,20 ευρώ και φτάνουν τα 118,50.
Τέλος, στην Στοκχόλμη, όπου το «Σουηδικό μοντέλο» είναι σε πλήρη εφαρμογή, το απλό εισιτήριο κοστίζει 20 κορώνες (2 ευρώ), ενώ το καρνέ των 10 εισητηρίων 160 κορώνες (16,90 ευρώ). Η κάρτες μετακίνησης φαίνεται πως και εδώ είναι η πιο οικονομική λύση, καθώς η 24ωρη κοστίζει 90 κορώνες (9,50 ευρώ), η τριήμερη 190 κορώνες (20 ευρώ), η 7ημερη 230 κορώνες (24 ευρώ) και η μηνιαία 620 κορώνες (65 ευρώ).
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ακόμα οι Έλληνες επιβάτες είναι σε αρκετά προνομιούχα θέση σε σχέση με τους Δυτικοευρωπαίους συμπολίτες τους, καθώς η τιμή των εισιτηρίων παραμένει, ευτυχώς, σε λογικά επίπεδα. Ωστόσο, θα πρέπει να λογαριάσουμε και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η κάθε υπηρεσία μεταφοράς. Για παράδειγμα, το Μετρό του Λονδίνου που είναι το ακριβότερο έχει και το πιο εκτενές δίκτυο. Αντίστοιχα, το ίδιο συμβαίνει με το Μετρό της Στοκχόλμης, το οποίο έχει και εκτενέστερο ωράριο.
Την ίδια ώρα στην Πορτογαλία, που είναι πιο κοντά στην Ελλάδα όσον αφορά στα εισοδήματα, τα εισιτήρια ξεκινούν κάτω από το ευρώ (0,90 λεπτά) και οι μηνιαίες κάρτες επιβίβασης από τα 23 ευρώ. Το θέμα είναι ότι και τα ωράρια παραμένουν μέχρι τις 12 το βράδυ.
Ελένη Χρέπα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr