Τα ελληνικά site δημοπρασιών κουβαλούν το «βάρος» του αμερικανού προκατόχου τους που άλλαξε την παγκόσμια αντίληψη για το e-bidding που δεν είναι άλλος από το eBay,το οποίο ιδρύθηκε το 1995 από τον Pierre Omidyar στις ΗΠΑ και αριθμεί αυτή τη στιγμή πάνω από 168 εκατ. χρήστες σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Επιπλέον, η eBay έχει πλέον πολύ σημαντικό ρόλο στην αμερικανική αγορά και συμμετέχει ενεργά στο χρηματιστήριο της Wall Street.
Τα ελληνικά sites δημοπρασιών δεν έχουν πολλά να ζηλέψουν από την eBay, ίσως εκτός του γεγονότος ότι δεν είναι εισηγμένα στο ΧΑ, καθώς αποκτούν ολοένα και περισσότερους οπαδούς.
Η πλειοψηφία των ελληνικών sites δημοπρασιών προσφέρει στον χρήστη αναλυτικότατες οδηγίες για το πώς θα καταχωρήσει το προϊόν που πρόκειται να δημοπρατηθεί και διαθέτει τις υπηρεσίες της εντελώς δωρεάν, ζητώντας σας απλά να κάνετε εγγραφή δημιουργώντας ένα username κι ένα password.
Αυτό που σίγουρα δεν σας προσφέρουν είναι αναλυτικές οδηγίες για το τι πρέπει να προσέξετε όταν δημοπρατείται on-line και κυρίως όταν «χτυπάτε» τα αντικείμενα που σας ενδιαφέρουν. Έτσι:
- Πάντα να ελέγχετε πολύ καλά το «ιστορικό» των προϊόντων που έχουν βγει στο σφυρί. Αν ένα προϊόν που είχατε δει πριν λίγο καιρό να κατοχυρώνεται σε κάποιον αγοραστή επιστρέψει προς δημοπρασία κατά πάσα πιθανότητα ήταν ελαττωματικό ή δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα.
- Πολύ σημαντικό κομμάτι των on-line δημοπρασιών αποτελούν οι αξιολογήσεις μεταξύ των χρηστών. Ένας χρήστης με καλές αξιολογήσεις προφανώς υπήρξε έντιμος στο παρελθόν και είναι πιο έμπιστος από κάποιον με αρνητικές αξιολογήσεις.
- Οι on-line δημοπρασίες απαιτούν χρόνο και συχνή παρακολούθηση. Τα τελευταία λεπτά της δημοπρασίας είναι τα πιο κρίσιμα και τα πιο κατάλληλα για προσφορές.
- Οι χρήστες είναι υποχρεωμένοι να απαντούν στους ενδιαφερόμενους στις διευκρινιστικές ερωτήσεις. Αν ένας χρήστης επιμένει να σας αγνοεί, τότε σίγουρα κάτι δεν πάει καλά με το προϊόν του.
- Προσοχή στις «στημένες» ενισχύσεις τιμών. Έχουν αναφερθεί πολλά επεισόδια κατά τα οποία ο νικητής της δημοπρασίας έχει παραιτηθεί από το αντικείμενο και ο χρήστης σε καλεί να «χτυπήσεις» ξανά το προϊόν. Το 90% αυτών των περιπτώσεων έχουν σκοπό να «φουσκώσουν» την τιμή του αντικειμένου.
- Μην ξεχνάτε τον Δωδεκάλογο (https://www.reporter.gr/default.asp?pid=16&la=1&art_aid=115831) του on-line καταναλωτή, καθώς στις αγορές μέσω Διαδικτύου υπάρχουν κάποια «στάνταρ» σημεία προς επισήμανση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr