Η Δράση εντάσσεται στο Μέτρο 2.8 «Ευφυείς θαλάσσιες μεταφορές» και αποσκοπεί στην ενίσχυση ιδιωτικών επενδύσεων στον τομέα των θαλασσίων μεταφορών, με στόχο την ανάπτυξη ενός εύρωστου περιβάλλοντος παροχής ηλεκτρονικών υπηρεσιών στον χώρο της ακτοπλοΐας, της εμπορευματικής ναυτιλίας και των λιμενικών υπηρεσιών, μέσω της υιοθέτησης των συστημάτων ευφυών μεταφορών από τις επιχειρήσεις του κλάδου.
Σύμφωνα με τον οδηγό του Προγράμματος, δικαίωμα συμμετοχής έχουν μεμονωμένες υφιστάμενες, νεοϊδρυθείσες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις (όχι ενώσεις ή κοινοπραξίες αυτών), ιδιωτικού δικαίου, για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά οι παρακάτω προϋποθέσεις:
- Δραστηριοποιούνται στον δευτερογενή ή στον τριτογενή τομέα της οικονομίας και δεν εντάσσονται στις εξαιρέσεις του ΚΑΝ 70/2001.
- Ο κύκλος εργασιών και το ενεργητικό τους εμπίπτουν σε συγκεκριμένα όρια (ετήσιος κύκλος εργασιών <50.000.000 ευρώ ή ενεργητικό <43.000.000 ευρώ).
- Ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού είναι μικρότερος ή ίσος των 250 ατόμων.
- Λειτουργούν νόμιμα στην ελληνική επικράτεια, διατηρώντας σε ισχύ όλες τις προβλεπόμενες από το νόμο άδειες λειτουργίας.
Η διάρκεια των έργων που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο της δράσης δεν είναι δυνατό να ξεπεράσει το χρονικό διάστημα των εννέα μηνών από την επίσημη έναρξη του έργου (υπογραφή σύμβασης), ενώ οι επιχειρήσεις δεσμεύονται να διατηρήσουν την επένδυση για 5 έτη μετά την ολοκλήρωση του ενισχυόμενου έργου.
Τι χρηματοδοτείται
Oπως αναφέρεται και στο site της ΚτΠ, οι ενέργειες που θα χρηματοδοτηθούν σχετίζονται με την παροχή προηγμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών που ενδεικτικά μπορούν να καλύπτουν κάποιες από τις παρακάτω κατηγορίες:
- Ενημέρωση επιβατών πριν από την αναχώρηση (προγραμματισμένα δρομολόγια πλοίων, ώρες απόπλου, κατάπλου και δυνατότητα συνδυασμού δρομολογίων και γενικά μέσων για την πραγματοποίηση μετακινήσεων μεταξύ διαφορετικών προελεύσεων και προορισμών, στον επιθυμητό χρόνο κ.λπ.).
- Ενημέρωση επιβατών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για τα προγραμματισμένα και έκτακτα δρομολόγια πλοίων, πιθανές καθυστερήσεις πλοίων, ακυρώσεις προγραμματισμένων δρομολογίων, αλλαγή προβλήτας, αλλαγή ώρας αναχώρησης, δυναμική ενημέρωση για τις πιθανές ώρες απόπλου και κατάπλου κ.λπ.).
- Ηλεκτρονική κράτηση θέσεων / έκδοση εισιτηρίων και χρήση έξυπνων καρτών.
- Πληροφόρηση και εξυπηρέτηση της επικοινωνίας φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων - πολίτη - τρίτων μερών
- Συνδυασμένες υπηρεσίες τουρισμού (ενημέρωση επιβάτη για το τουριστικό προϊόν ενός τόπου, κρατήσεις και ενοικιάσεις σκαφών αναψυχής, μετεωρολογικές προβλέψεις κ.λπ.).
- Ηλεκτρονικές υπηρεσίες υποστήριξης εφοδιαστικών αλυσίδων συνδυασμένων μεταφορών, με έμφαση στις θαλάσσιες μεταφορές
- Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Πληροφόρησης και Συναλλαγών εταιρειών που προσφέρουν υπηρεσίες σε πλοία και χρήστες του λιμένα ή παρέχουν υπηρεσίες χερσαίων μεταφορών για τη διασύνδεση των λιμένων με χερσαία δίκτυα.
Επισημαίνεται ότι η παραπάνω λίστα είναι ενδεικτική και όχι δεσμευτική.
Υψος και είδος ενίσχυσης
Το ύψος της παρεχόμενης ενίσχυσης ανά υποβαλλόμενη πρόταση θα είναι ίσο με:
- Το 50% του εγκεκριμένου προϋπολογισμού, όταν η πρόταση υποβάλλεται από μικρή ή πολύ μικρή επιχείρηση*.
- Το 40% του εγκεκριμένου προϋπολογισμού, όταν η πρόταση υποβάλλεται από μεσαία επιχείρηση*.
O μέγιστος επιχορηγούμενος προϋπολογισμός ανά υποβαλλόμενη πρόταση ανέρχεται στα 1.000.000 ευρώ, ενώ ο ελάχιστος επιχορηγούμενος προϋπολογισμός ανά υποβαλλόμενη πρόταση, δεν μπορεί να είναι μικρότερος από 150.000 ευρώ.
Το ποσοστό της ίδιας συμμετοχής της επιχείρησης στην υλοποίηση του έργου, δεν μπορεί να είναι κατώτερο του 25% του συνολικού προϋπολογισμού.
Επιλέξιμες δαπάνες
Περιλαμβάνουν το κόστος των σημαντικότερων στοιχείων που απαρτίζουν μια ολοκληρωμένη και λειτουργική λύση και αφορούν:
- Επενδύσεις σε πάγια (υλικά και άυλα στοιχεία ενεργητικού), όπως προμήθεια και εγκατάστ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr