Από τις υποβληθείσες προτάσεις οι δεκαπέντε αφορούν φορείς που υπάγονται στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, συνολικού προϋπολογισμού 3,32δις. ευρώ και κοινοτικής συνδρομής 460,5 εκατ. ευρώ Οι άλλες εννέα αφορούν φορείς που υπάγονται στο Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ, συνολικού προϋπολογισμού 109,61 εκατ. ευρώ και κοινοτικής συνδρομής 44,43 εκατ. ευρώ Θα ακολουθήσει, στο τέλος του έτους, η υποβολή προτάσεων για τους Θαλάσσιους Διαδρόμους ή άλλων δράσεων μετά από τη δημοσίευση σχετικών προσκλήσεων από την Ε.Ε.
Για την υποβολή των προτάσεων ο ΥφυπουργόςΟικονομίας και Οικονομικών κ. Χρήστος Φώλιας προχώρησε το προηγούμενο διάστημα σε ενέργειες ενημέρωσης των δυνητικών φορέων υλοποίησης και στην έκδοση και δημοσίευση δύο προσκλήσεων με τις οποίες ζήτησε να υποβληθούν προτάσεις με σκοπό τη διασφάλιση του μεγαλύτερου δυνατού μεριδίου της διαθέσιμης κοινοτικής συνδρομής,με δεδομένο μάλιστα ότι η διαδικασία είναι ανταγωνιστική μεταξύ των Κρατών Μελών.
«Η έγκαιρη και ολοκληρωμένη προετοιμασία καθώς και η εμπρόθεσμη υποβολή των προτάσεών μας εγγυάται το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Η υλοποίηση των προτάσεων που υποβάλαμε θα δώσει πρόσθετες δυνατότητες υποδομών στη χώρα μας συμβάλλοντας αποφασιστικά στην επίτευξη ενός κρίσιμου για τη χώρα μας ζητούμενου, που δεν είναι άλλο από τη φυσική εδαφική συνέχεια, μέσω των νέων Κρατών Μελών της διεύρυνσης, προς την Κεντρική Ευρώπη» επισημαίνει σε σχετική δήλωσή του ο κ. Φώλιας.
Στην κατεύθυνση αυτή το ΥΠΟΙΟ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες, με την υποστήριξη της Ε.Ε. και τη συνεργασία της Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας για την υποβολή προτάσεων που αφορούν τη συνέχιση και ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα 22 και του οδικού άξονα 7 με στόχο την έξοδο της Ελλάδας στην Κεντρική Ευρώπη.
Υπενθυμίζεται ότι στον τομέα των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (Δ.Δ.Μ), που υλοποιούνται στα Κράτη Μέλη περιλαμβάνονται 30 άξονες προτεραιότητας ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος εκ των οποίων οι τέσσερις (4) είναι ελληνικού ενδιαφέροντος:
Aξονας Νο.7: Οδικός ʼξονας Ηγουμενίτσα/Πάτρα-Αθήνα-Σόφια-Βουδαπέστη, ελληνικό τμήμα του οποίου αποτελεί η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ και ο ΠΑΘΕ
Aξονας Νο.22: Σιδηροδρομικός ʼξονας Αθήνα-Σόφια-Βουδαπέστη-Βιέννη-Πράγα-Νυρεμβέργη/Δρέσδη, ελληνικό τμήμα του οποίου αποτελεί ο ΠΑΘΕπ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας/Ειδομένη)
Aξονας Νο.21 : Θαλάσσιοι Διάδρομοι Ν.Α. Μεσογείου
Aξονας Νο.29: Σιδηροδρομικός Διάδρομος Ιονίου/Αδριατικής
Η κοινοτική συνδρομή για τη χρηματοδότηση δράσεων Δ.Δ.Μ., σύμφωνα με το νέο Κανονισμό ανέρχεται σε 8,013 δις. ευρώ για το σύνολο της περιόδου 2007-2013, προέρχεται από το Ταμείο Συνοχής και παρέχεται είτε μέσω επιχορηγήσεων ή νέων χρηματοδοτικών εργαλείων και μορφών χρηματοδότησης σε προτάσεις που θα εγκριθούν και εμπίπτουν στους τομείς των οδικών, σιδηροδρομικών λιμενικών και αεροπορικών μεταφορών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr