Εάν πιστεύετε πως πέσατε θύμα απάτης ή δόλου, ακολουθήστε αμέσως τα παρακάτω βήματα. Όσο ταχύτερα επικοινωνήσετε με τις αρμόδιες αρχές, τόσο πιθανότερο είναι να μειώσετε τη ζημιά που μπορεί να κάνει ο απατεώνας με τα στοιχεία σας, την πιστωτική σας κάρτα και τον τραπεζικό σας λογαριασμό.
Βήμα 1: Κλείστε όλους τους λογαριασμούς που επηρεάζονται
Επικοινωνήστε με την αρχική εταιρεία ή τον οργανισμό εάν πιστεύετε πως δώσατε ευαίσθητες πληροφορίες σε άγνωστη πηγή, η οποία προσποιήθηκε πώς ήταν η πραγματική εταιρεία ή οργανισμός. Εάν επικοινωνήσετε αμέσως με την πραγματική εταιρεία, ίσως μπορέσουν να περιορίσουν τη ζημιά προς εσάς και προς τους υπολοίπους. Κατόπιν:
Επικοινωνήστε με το τμήμα ασφάλειας ή απάτης κάθε τράπεζας ή πιστωτικού ιδρύματος με το οποίο συνεργάζεστε, συμπεριλαμβανομένων των εταιριών πιστωτικών καρτών, οργανισμών κοινής ωφέλειας, εταιρειών παροχής υπηρεσιών Internet και άλλων τοποθεσιών όπου χρησιμοποιείτε την πιστωτική σας κάρτα, για κάθε ύποπτη πρόσβαση ή άνοιγμα λογαριασμού.
Στη συνέχεια, στείλτε μία επιστολή και κρατήστε και ένα αντίγραφο για εσάς. Όταν ανοίξετε νέους λογαριασμούς χρησιμοποιήστε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης, όχι δηλαδή το γένος της μητέρας σας και έναν νέο αριθμό λογαριασμού.
Βήμα 2: Aλλάξτε τους κωδικούς πρόσβασης σε όλους σας τους λογαριασμούς στο Internet.
Oταν αλλάξετε τους κωδικούς ή όταν ανοίξετε νέους λογαριασμούς, χρησιμοποιήστε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στην ενότητα Προστατέψτε τα προσωπικά σας στοιχεία με ισχυρούς κωδικούς.
Βήμα 3: Προσθέστε ειδοποίηση απάτης στους πιστωτικούς λογαριασμούς
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με αυτά τα τρία γραφεία υπηρεσιών πίστωσης:
Equifax (800) 525-6285
Experian (888) 397-3742
TransUnion (800) 680-7289
Για κάθε γραφείο υπηρεσιών πίστωσης:
Ζητήστε ένα αντίγραφο της αναλυτικής κατάστασης του λογαριασμού σας (τα θύματα κλοπής στοιχείων ταυτότητας μπορούν να λάβουν αντίγραφα των αναλυτικών καταστάσεων των πιστωτικών τους λογαριασμών δωρεάν) και ζητήστε να μην γίνει καμία νέα πίστωση του λογαριασμού χωρίς την έγκρισή σας.
Βεβαιωθείτε πως ο λογαριασμός σας διαθέτει επισήμανση "ειδοποίησης απάτης" και "δήλωση θύματος" και επιμείνετε ώστε η προειδοποίηση να παραμείνει ενεργή για εφτά χρόνια το μέγιστο
Στείλτε τις αιτήσεις γραπτώς και φυλάξτε αντίγραφα για εσάς
Εξετάστε προσεκτικά τις αναλυτικές καταστάσεις. Ψάξτε για ερωτήσεις που δεν κάνατε, λογαριασμούς που δεν ανοίξατε και ανεξήγητες χρεώσεις.
Εκτός των Η.Π.Α., επικοινωνήστε με την τράπεζά σας ή το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα και ζητήστε από κάποιον πληροφορίες για τον αρμόδιο οργανισμό ή την υπηρεσία.
Βήμα 4: Επικοινωνήστε με τις αρμόδιες αρχές
Εντός των Ηνωμένων Πολιτειών, επικοινωνήστε με την Federal Trade commission (FTC- Ομοσπονδιακή επιτροπή εμπορίου).
Καταθέστε μια καταγγελία. Εάν πέσατε θύμα οποιουδήποτε είδους κλοπής ταυτότητας, μπορείτε να το καταγγείλετε τηλεφωνώντας χωρίς χρέωση στη γραμμή Identity Theft Hotline της FTC, (877) ID-THEFT ή (877) 438-4338. Ειδικοί σύμβουλοι θα σας παράσχουν καθοδήγηση για το πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν σε σχέση με την πιστοληπτική σας ικανότητα λόγω της κλοπής της ταυτότητάς σας
Κάντε λήψη και τυπώστε την ένορκη βεβαίωση κλοπής ταυτότητας της FTC. Συμπληρώστε την και στείλτε την σε όλα τα οικονομικά ιδρύματα που ενέχονται, για να μειώσετε τις ευθύνες σας για χρέη που προέρχονται από αυτούς που έκλεψαν την ταυτότητά σας. Η υπόθεση σας θα καταχωριστεί στην εθνική βάση δεδομένων της FTC "Consumer Sentinel" για τις υποθέσεις κλοπής ταυτοτήτων, που βοηθά τις αρχές ασφαλείας να εντοπίσουν εγκληματικά κυκλώματα και να συλλάβουν το
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr