Αναμφίβολα οι ευκαιρίες και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η ανάπτυξη μιας αλυσίδας με την μέθοδο του master franchise είναι πολλά παρέχοντας στον επενδυτή την ασφάλεια ενός concept με εδραιωμένο όνομα. Ο βαθμός αναγνωρισιμότητας του σήματος (που αναγκαστικά θα πρέπει είναι ξενόγλωσσο) θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα υψηλός, που σημαίνει, ότι το δίκτυο έχει είτε μεγάλη γεωγραφική διασπορά, είτε ότι ο δικαιοπάροχος έχει επενδύσει σε πανελλαδική διαφήμιση.
Λίγα λόγια για το master - franchising
O Master - Franchisee (δικαιοδόχος ενός Master - franchising), αποκτά από τον franchisor (δικαιοπάροχο) την άδεια για την δημιουργία (και κατ΄ επέκταση τη λειτουργία) ενός συστήματος franchise σε μια χώρα ή γεωγραφικό διαμέρισμα.
Ο Master - licensee (ο δικαιοπάροχος που εκχωρεί την άδεια για τη δημιουργία ενός Master-franchising) τροποποιεί το concept του συστήματος franchising, σύμφωνα με τις συνθήκες της αγοράς της χώρας όπου αυτό στοχεύει να δραστηριοποιηθεί και υποβάλλει την επιχείρηση σε εντατικές δοκιμές, με την δημιουργία ενός πιλοτικού καταστήματος.
Κατόπιν ο Master αναλαμβάνει τα καθήκοντα δικαιοπάροχου στην χώρα όπου του έχει εκχωρηθεί η άδεια. Τα καθήκοντα αυτά περιλαμβάνουν την αναζήτηση, εκπαίδευση και υποστήριξη των δικαιοδόχων.
Τα franchise fees (έξοδα franchise) που καταβάλλονται σύμφωνα με το συμβόλαιο, μοιράζονται ανάμεσα στον δικαιοπάροχο και τον Master με τρόπο που ο Master λαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο των τρεχόντων εξόδων ως ανταμοιβή για την προσφορά του.
Κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει ωστόσο, στο αρχικό στάδιο της επένδυσης, να αξιολογήσει, απορρίψει, επιλέξει, διαπραγματευτεί, προσαρμόσει και αναπτύξει με επιτυχία την ξένη αυτή εταιρεία στην ελληνική πραγματικότητα.
Oι υποψήφιοι επενδυτές θα πρέπει να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες με σκοπό την εισαγωγή ενός ξένου concept στην ελληνική αγορά με το μικρότερο δυνατό ρίσκο.
ΦΑΣΗ Α: ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ
- Έρευνα και ανάλυση της τοπικής αγοράς, των τμημάτων και των τάσεων που διαμορφώνονται με σκοπό τον προσδιορισμό opportunitygap (επιχειρηματικές ευκαιρίες) στην αγορά σε επίπεδο concept ή προϊόντων/ υπηρεσιών.
- Έρευνα, ανάλυση και αξιολόγηση του ενδιαφερόμενου επενδυτή/ εταιρείας όσον αφορά την δυνατότητα ανάπτυξης MasterFranchiseconcept (συμβατότητα δραστηριοτήτων, αρχικό επίπεδο επένδυσης, startupcost, ζητούμενη απόδοση, κ.ο.κ).
- Απόφαση για ανάπτυξη (ή όχι) και καθορισμός κριτηρίων και προϋποθέσεων.
ΦΑΣΗ Β: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ
- Διερεύνηση της παγκόσμιας αγοράς για concepts που εκπληρώνουν τα κριτήρια που έχουν τεθεί στην Α φάση- αξιολόγηση concepts.
- Συγγραφή επιχειρηματικού προφίλ εταιρείας με σκοπό την προσέγγιση MasterFranchise εταιρειών.
- Ανάλυση και αξιολόγηση εναλλακτικών στρατηγικών ανάπτυξης (MasterFranchise, MasterLicensee, AreaDeveloper, JointVenture, κ.ο.κ).
ΦΑΣΗ Γ: SCREENING ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
- Επικοινωνία με MasterFranchisors που έχουν επιλεγεί στην Β φάση.
- Αξιολόγηση προσφερόμενου πακέτου Masterfranchise (υπηρεσίες υποστήριξης, εκπαίδευση, τροφοδοσία, προώθηση, κ.ο.κ).
- Έρευνα (σε συνεργασία με εταιρείες συμβούλων του εξωτερικού) για τον έλεγχο της αξιοπιστίας των υποψήφιων εταιρειών και για την πορεία τους στην αγορά που δραστηριοποιούνται.
- Screening εναλλακτικών επενδυτικών ευκαιριών και επιλογή των πλέον κατάλληλων για την ελληνική αγορά.
ΦΑΣΗ Δ: ΤΕΛΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ
- Ανάπτυξη Businessplan για τον καθορισμό της αποδοτικότητας του δικτύου- χρηματοοικονομικές προβλέψεις.
- Ανάλυση των περιθωρίων αποδοτικότητας της υποψήφιας εταιρείας.
- Αξιολόγηση της Σύμβασης MasterFranchise.
ΦΑΣΗ Ε: ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Κύρια χαρακτηριστικά του MasterFranchisedconcept- καθορισμός πακέτου franchise.
- Εξειδικευ Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr