Η ιδέα σύμφωνα με πληροφορίες έχει «πέσει» εδώ και καιρό στο τραπέζει των συσκέψεων του υπουργείου Οικονομικών για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής αλλά δεν είχε ακόμη εφαρμοσθεί, καθώς όλοι γνωρίζουν ότι εάν δεν είχε υποχρεωτικό χαρακτήρα θα αγνοείτο πλήρως από τους επαγγελματίες, που βεβαίως δεν επιθυμούν να προσφέρουν στην εφορία μία ακόμη δυνατότητα για εύκολες διασταυρώσεις. Προκειμένου όμως το μέτρο να έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα έπρεπε να γίνουν οι σχετικές αναβαθμίσεις στο σύστημα Taxis, οι οποίες όπως είναι γνωστόν, ολοκληρώθηκαν μόλις πρόσφατα. Ετσι, μετά την αναβάθμιση είναι δυνατή η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος, το οποίο θα λειτουργήσει προαιρετικά εντός του έτους και θα απευθύνεται σε πρώτη φάση στους επιτηδευματίες που τηρούν βιβλία δεύτερης κατηγορίας. Στα θετικά του συστήματος, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ως κίνητρο ένταξης, είναι και η δυνατότητα ηλεκτρονικής έκδοσης των τιμολογίων, που σήμερα εκδίδονται μόνο χειρόγραφα και τα οποία αποτελούν την μεγαλύτερη πληγή για τα εικονικά τιμολόγια.
Πως θα γίνεται η τήρηση βιβλίων
Το διαδικτυακό λογιστήριο θα παρέχεται από την ηλεκτρονική διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www. gsis.gr) στην οποία οι μικρομεσαίοι θα έχουν τη δυνατότητα να τηρούν απ' ευθείας το βιβλίο εσόδων και εξόδων τους. Συγκεκριμένα, κατόπιν πιστοποίησης στο Taxis, θα μπορούν να εισέρχονται στην υπηρεσία και να συμπληρώνουν τα στοιχεία με τις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών που πραγματοποίησαν (αξία αγοράς, στοιχεία πωλητή κ.λπ.). Επίσης θα συμπληρώνουν και τα στοιχεία με τις πωλήσεις τους αλλά και τις εισπράξεις από την παροχή υπηρεσιών (ποσά που εισπράχθηκαν, στοιχεία πελατών κ.λπ.). Από την ίδια διεύθυνση θα είναι εφικτή και η έκδοση του ηλεκτρονικού τιμολογίου πώλησης ή παροχής υπηρεσιών. Συγκεκριμένα στη σχετική φόρμα συμπλήρωσης, ο επιτηδευματίας πληκτρολογώντας το ΑΦΜ του πελάτη θα λαμβάνει αυτόματα όλες τις πληροφορίες που είναι καταχωρημένες στο Μητρώο με ειδική φορολογική σήμανση, προκειμένου να εκδίδεται τιμολόγιο μόνο με υπαρκτά στοιχεία αφού σε περίπτωση πλαστών στοιχείων το σύστημα θα τον «πετάει» έξω. Ετσι, η μοναδική παρέμβαση του επαγγελματία θα έχει να κάνει με το είδος, την τιμή και την ποσότητα του προϊόντος.
Παράλληλα, το σύστημα θα κάνει αυτομάτως τις αθροίσεις που απαιτούνται και για τις άλλες δηλώσεις όπως το Ε3, οι περιοδικές και εκκαθαριστικές δηλώσεις Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και το βασικό έντυπο της φορολογικής δήλωσης Ε1. Η διευκόλυνση θα γίνεται με τη μεταφορά των σχετικών ποσών που προκύτπουν από το βιβλίο εσόδων και εξόδων στα υπόλοιπα έντυπα δηλώσεων, ενώ θα καταργηθεί η υποχρέωση υποβολής των συγκεντρωτικών καταστάσεων λόγω ακριβώς της ηλεκτρονικής έκδοσης των στοιχείων που επιτρέπει την άμεση διασταύρωση.
"Ηλεκτρονικός φραγμός" στα πλαστά τιμολόγια.
Πέραν αυτών για την καθημερινή παρακολούθηση των συναλλαγών η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων προχωρεί στη δημιουργία ειδικού ηλεκτρονικού προγράμματος που θα επιτρέπει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο κάθε παραστατικού. Πρόκειται για το Σύστημα Πιστοποίησης Συναλλαγών i-TAX, το οποίο θα διασφαλίζει την άμεση είσπραξη του Φ Π Α και ταυτοχρόνως θα «καθαρίζει» την αγορά από την λαίλαπα των πλαστών τιμολογίων .
Με την εφαρμογή του "iΤΑΧ" που θα λειτουργεί βάσει του υπάρχοντος Ελληνικού και Ευρωπαϊκού νομικού πλαισίου ,οι συναλλαγές θα πραγματοποιούνται όπως και σήμερα, ενώ μέσω του μηχανισμού "iΤΑΧ" μεταφέρονται τα στοιχεία της συναλλαγής στην βάση δεδομένων του Υπουργείου Οικονομικών. Ετσι, ως διαχειριστής των δεδομένων το Υπουργείο Οικονομικών εξασφαλίζει ότι:
- Οι Ελληνικές φορολογικές αρχές θα εισπράττουν στην ώρα τους και όχι ετεροχρονισμένα τα έσοδα ΦΠΑ
- Παρακολουθείται η απόδοση ΦΠΑ σε ημερήσια βάση από όλους τους υπόχρεους.
- Δεν διαταράσσεται η σχέση του κράτους με τους φορολογούμενους μιας και οι φορολογικοί έλεγχοι θα έχουν κατασταλτικό και όχι προληπτικό χαρακτήρα.
- Διασφαλίζονται
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr