Η «βιομηχανία» των πλαστών και εικονικών τιμολογίων, όλοι αναγνωρίζουν πως έχει πάρει γιγαντιαίες διαστάσεις. Η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων το παλιό καλό ΣΔΟΕ αποφάσισε να ρίξει όλο το βάρος των ελέγχων στο μέτωπο των τιμολογίων και να αντιμετωπίσει δυναμικά τις νέες μεθόδους των αετονύχηδων, αφού πέρα από τις γνωστές μορφές των πλαστών ή εικονικών τιμολογίων, έχουν κάνει πλέον αισθητή τη παρουσία τους τιμολόγια που φαινομενικά είναι ΤΕΛΕΙΑ (τρυπημένα, με κανονικές σφραγίδες γνωστών επιχειρήσεων, ΑΦΜ κ.λ.π.), δυστυχώς όμως εξολοκλήρου κατασκευασμένα!
ΟΙ ελεγκτές της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων αυτή την εποχή ψάχνουν για νέου τύπου «ελαττώματα» στα τιμολόγια και φυσικά με νέου τύπου διαδικασίες:
- Επαλήθευση εκτέλεσης της υπηρεσίας ή του έργου και στο ύψος που αυτή αναφέρεται στα φορολογικά στοιχεία. Επίσης εάν πραγματοποιήθηκε ή όχι η συναλλαγή που αφορά στην αγορά αγαθών
- Επαλήθευση των στοιχείων του εκδότη μέσω ΚΕΠΥΟ, με αξιολόγηση της φορολογικής του εικόνας, σε σύγκριση με τα προς έρευνα φορολογικά στοιχεία
- Αντιπαραβολή και αναζήτηση των εκδοτών σε λίστες που κατά καιρούς εκδίδει η Διεύθυνση Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών για τους ανύπαρκτους ή φορολογικά ανύπαρκτους επιτηδευματίες και επιχειρήσεις που εντοπίσθηκαν από τελεσίδικους ελέγχους να εκδίδουν εικονικά ή πλαστά φορολογικά στοιχεία καθώς και για απολεσθέντα ή κλαπέντα φορολογικά στοιχεία
- Δημιουργία Αρχείου Προμηθευτών των επιχειρήσεων που ελέγχθηκαν, για τους οποίους ο κατ αρχήν έλεγχος δεν διαπίστωσε τυχόν εικονικότητα. Τα στοιχεία αυτά αντλούνται από φωτοαντίγραφα Συγκεντρωτικών Καταστάσεων Προμηθευτών, τα οποία μπορεί να παραλαμβάνονται κατά το προληπτικό έλεγχο των επιχειρήσεων για να αξιοποιηθούν μεταγενέστερα εντός των υπηρεσιών
- Λήψη στοιχείων από τη Δ.Ο.Υ. του εκδότη με ανταλλαγή Δελτίων Πληροφοριών
- Αν για τη συναλλαγή που αναφέρεται σε ένα φορολογικό στοιχείο μιας επιχείρησης είναι πρόδηλη η εικονικότητα, ο έλεγχος επεκτείνεται σε όλα- αν αυτό είναι εφικτό- τα φορολογικά στοιχεία της επιχείρησης, αφού είναι περισσότερο από βέβαιο ότι δεν θα πρόκειται για μεμονωμένη περίπτωση
Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα και με δεδομένη τη σοβαρότητα της φορολογικής παράβασης, απαιτείται από τα ελεγκτικά όργανα ιδιαίτερη προσοχή και μελέτη της οποιασδήποτε συναλλαγής κρίνεται ως εικονική ή καλυπτόμενη με πλαστό φορολογικό στοιχείο. Κάτι που θα πρέπει να διατυπώνεται στην Έκθεση Ελέγχου ΚΒΣ με σαφήνεια και όχι ως συμπέρασμα, με τεκμηρίωση και περιεχόμενο των θέσεων του ελέγχου που θα απαντούν στα εξής ερωτήματα:
1.Ποιο φορολογικό στοιχείο κρίνεται;
2.Ποιος εμφανίζεται ως εκδότης του στοιχείου;
3.Ποιο είναι το περιεχόμενο του στοιχείου (είδος, υπηρεσία κ.λ.π.)
4.Ποια είναι η αξία του στοιχείου και ποιος ο αναλογών ΦΠΑ;
5.Σε ποιο βιβλίο καταχωρήθηκε το στοιχείο;
6.Ποιο είναι το αποτέλεσμα της χρήσης του εικονικού ή πλαστού στοιχείου;
7.Στη θέση του ελέγχου ποιος είναι ο ισχυρισμός περί του αντιθέτου από τον φορολογούμενο;
8.Ποια είναι η θέση του ελέγχου στους ισχυρισμούς του φορολογούμενου;
9.Ποια είναι τα στοιχεία του ελέγχου που αναιρούν χωρίς αμφισβήτηση πιθανούς ισχυρισμούς του φορολογούμενου;
10.Η εικονικότητα ενός στοιχείου αφορά στη συναλλαγή ή στα συναλλασσόμενα πρόσωπα;
11.Στη περίπτωση που αφορά στη συναλλαγή, η εικονικότητα αφορά στο σύνολο ή σε μέρος αυτής;
Στο στόχαστρο και οι παραλήπτες
Το κυνήγι των ελεγκτικών οργάνων και η επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων δεν περιορίζεται, όμως, μόνο στους εκδότες των ύποπτων στοιχείων. Πολύτιμο όπλο στα χέρια των ελεγκτών αποτελούν οι αποφάσεις 690-692/88 και 3198/96 του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις οποίες στο στόχαστρο μπαίνουν και οι παραλήπτες των στοιχείων. Ειδικότερα, στην απόφαση 3198/96 ορίζεται ρητώς ότι «η διαπίστωση και μόνο από τη φορολογική αρχή ότι οι αναγραφόμενοι σε τιμολόγια ως εκδότες τους είναι άγνωστα πρόσωπα (με την έννοια ότι δεν είχαν δηλ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr