Παρ' όλα αυτά, ένας στους πέντε χρήστες δεν νιώθει άνετα να μοιράζεται τα οικονομικά του στοιχεία στο διαδίκτυο. Καθώς αυξάνεται το ηλεκτρονικό εμπόριο και διευρύνεται η χρήση υπολογιστών, tablets και smartphones σε ολόκληρο τον κόσμο, οι πιστωτικές κάρτες της MasterCard αποτελούν μια ασφαλή και εύκολη λύση για τις διαδικτυακές συναλλαγές σας, τόσο εντός, όσο και εκτός συνόρων.
Η MasterCard συγκέντρωσε για εσάς ορισμένες πρακτικές οδηγίες προκειμένου να σας βοηθήσει να περιηγείστε στα διαδικτυακά καταστήματα με ασφάλεια και σιγουριά, απολαμβάνοντας έτσι τις ευκαιρίες των ηλεκτρονικών εκπτώσεων από την ζεστασιά και την άνεση του σπιτιού σας. Αποφύγετε την κίνηση, το κόστος στάθμευσης, τις ουρές στα δοκιμαστήρια και τις ατελείωτες ουρές στα ταμεία που συχνά συνοδεύουν τις αγορές από ένα φυσικό κατάστημα. Για αλλαγή, κάντε τα ψώνια σας ακόμη και με τις πιζάμες!
Πριν κάνετε κάποια αγορά
1. Αναζητήστε ηλεκτρονικές διευθύνσεις που ξεκινούν από https:// (όπου το‘s’ σημαίνει ότι ο συγκεκριμένος ιστότοπος είναι ασφαλής) και συνοδεύονται από ένα λουκέτο στην κάτω δεξιά γωνία του browser. Αυτό εξασφαλίζει ότι η μετάδοση των προσωπικών σας στοιχείων θα γίνει με ασφάλεια.
2. Go international: Ξεκινήστε την αναζήτησή σας από τον διεθνή ιστότοπο της εταιρίας που σας ενδιαφέρει. Από εκεί, ακολουθείστε τους παρεχόμενους συνδέσμους για τον ιστότοπο που η ίδια προτείνει για ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα.
3. Διαβάστε την πολιτική απορρήτου της εταιρίας. Μάθετε για την πολιτική προστασίας που χρησιμοποιεί η εταιρία για τα προσωπικά σας δεδομένα, καθώς και για τη διαδικασία συλλογής, χρήσης και μεταφοράς των στοιχείων αυτών σε τρίτους.
4. Επαληθεύστε τη νομική και φορολογική ταυτότητα του ηλεκτρονικού καταστήματος. Αυτή περιλαμβάνει τα στοιχεία επικοινωνίας, την αναγνώριση από το Εμπορικό Επιμελητήριο, τον αριθμό του φορολογικού μητρώου, τους τρόπους πληρωμής και παράδοσης, τους όρους χρήσης, τις προθεσμίες και την πολιτική επιστροφής του καταστήματος.
5. Να είστε προσεκτικοί. Συμβουλευτείτε την οικογένειά σας, τους φίλους σας αλλά και ενώσεις καταναλωτών για συστάσεις και κριτικές όσον αφορά τη λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος που σας ενδιαφέρει. Μην αγοράζετε ακριβά προϊόντα ή υπηρεσίες από εμπόρους που δεν γνωρίζετε.
Κατά την διάρκεια της ηλεκτρονικής αγοράς
1. Μπορεί να σας ζητηθεί να παράσχετε προσωπικά και οικονομικά στοιχεία, απαραίτητα για την ολοκλήρωση της συναλλαγής μέσω της πιστωτικής σας κάρτας. Αυτά περιλαμβάνουν: τον τύπο και τον αριθμό της κάρτας, το όνομα του κατόχου, την ημερομηνία λήξης, τον κωδικό ασφαλείας και τη διεύθυνση αποστολής των λογαριασμών.
2. Πληρώστε με πιστωτική κάρτα ώστε να έχετε τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια κατά τις συναλλαγές σας. Ωστόσο,
• Ποτέ μην δίνετε τον κωδικό PIN της πιστωτικής σας κάρτας στο διαδίκτυο.
• Ποτέ μην δίνετε οικονομικά και προσωπικά δεδομένα μετά από αίτημα που φτάνει σε εσάς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οι εταιρίες των πιστωτικών καρτών και οι τράπεζες δεν θα ζητούσαν ποτέ τέτοιου είδους πληροφορίες μέσω email.
Σημειώνεται ότι στη MasterCard λειτουργεί αδιαλείπτως ένα ειδικό πρόγραμμα για την ανίχνευση περιστατικών διαδικτυακής απάτης, το οποίο σαρώνει το διαδίκτυο προκειμένου να εντοπίζει ιστοσελίδες ύποπτου περιεχομένου. Σε περίπτωση που το σύστημα εντοπίσει μία τέτοια σελίδα, ζητείται από τον πάροχο να την κλείσει και ειδοποιούνται οι αρμόδιες αρχές.
Μετά την ολοκλήρωση της αγοράς
1. Κρατήστε αρχείο των ηλεκτρονικών σας συναλλαγών, στο οποίο θα καταχωρείτε είτε το έντυπο, είτε το ηλεκτρονικό αντίγραφο της σελίδας της συναλλαγής και/ή της σελίδας επιβεβαίωσης. Το αντίγραφό αυτό αποτελεί την απόδειξή σας.
2. Ελέγξτε το λογαριασμό της πιστωτικής σας κάρτας ώστε να βεβαιωθείτε ότι οι αγορές που πραγματοποιήσατε μέσω διαδικτύου έχουν καταγραφεί σωστά.
3. Ελέγξτε τους όρους και τις προϋποθέσεις του «Δικαιώματος επιστροφής» στον ιστότοπο του ηλεκτρονικού καταστήματος πριν πραγματοποιήσετε την αγορά σας. Τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα παρέχουν την δυνατότητα επιστροφής των προϊόντων εντός περιορισμένου χρονικού διαστήματος αμέσως μετά την αγορά, στην περίπτωση που δεν μείνετε ικανοποιημένοι από τα προϊόντα που αγοράσατε.
4. Μέσω της υπηρεσίας ChargebackServices της MasterCard, μπορείτε να ζητήσετε την επιστροφήτων χρημάτων σας αν διαπιστώσετε ότι κάτι δεν πήγε καλά σε σχέση με την online αγορά σας. Αν, για παράδειγμα, δεν παραλάβατε την παραγγελία σας, αν χρεωθήκατε για αγορές που δεν κάνατε ή αν η απόδειξη χρέωσης περιέχει λάθη . Σε τέτοιες περιπτώσεις συνιστάται πάντα στους καταναλωτές να επικοινωνούν πρώτα με το ηλεκτρονικό κατάστημα. Παρ' όλα αυτά, εάν το πρόβλημα παραμείνει, ο καταναλωτής θα πρέπει να επικοινωνήσει με τον εκδότη της κάρτας του ώστε να ενημερωθεί καλύτερα για τις επιλογές που έχει στη διάθεση του. Οι όροι της υπηρεσίας Chargeback Service μπορεί να διαφέρουν, ανάλογα με την εκδότρια τράπεζα. Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε με την τράπεζά σας.
5. Μηδενική Υποχρέωση Πληρωμής: Σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής της κάρτας σας θα πρέπει να ειδοποιήσετε άμεσα την εκδότρια τράπεζά σας ώστε να μην έχετε καμία υποχρέωση πληρωμής μεταγενέστερων συναλλαγών.
εύκολα και με ασφάλεια, και να επωφεληθείτε από ένα όλο και μεγαλύτερο αριθμό online προσφορών και εκπτώσεων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr