Την ίδια στιγμή οι εταιρείες leasing προσπαθούν να απαλλαγούν από τον «βραχνά» των παγίων που έχει επιστρέψει στα χέρια τους ύστερα από κατασχέσεις και για τον λόγο αυτό αφιερώνουν πλέον μεγάλο μέρος της δουλειάς τους.
«Πονοκέφαλο» γι’ αυτές αποτελούν εκείνα τα πάγια που διακρίνονται από γρήγορη απαξίωση όπως συστήματα μηχανογράφησης, οχήματα, ορισμένες κατηγορίες μηχανολογικού εξοπλισμού, που απαιτούν άμεση πώληση. Αυτό οδηγεί τις εταιρείες σε «ξεπούλημα» δημιουργώντας ελκυστικές ευκαιρίες για επιχειρηματίες ή ακόμη και καταναλωτές που ενδιαφέρονται για εξοπλισμό από «δεύτερο χέρι».
Μεγαλύτερη κινητικότητα παρατηρείται στα κινητά πάγια και κυρίως στα επαγγελματικά οχήματα αλλά και τον βιομηχανικό εξοπλισμό, ενώ «παγωμένες» είναι οι αγοραπωλησίες στα επαγγελματικά ακίνητα.
H καθίζηση της ζήτησης σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό των κατασχεμένων παγίων έχουν ασκήσει μεγάλες πιέσεις στις τιμές πώλησης στη δευτερογενή αγορά. Για παράδειγμα, ένα επαγγελματικό όχημα τετραετίας πριν από την κρίση μπορούσε να πουληθεί στο 65% της αξίας που είχε όταν ήταν καινούργιο και σήμερα πωλείται στο 50%, ή ακόμη και στο 45% της αξίας αυτής.
Οι κατηγορίες που χρήζουν άμεσης πώλησης σχετίζονται με τις μεταφορές και τις κατασκευές, επαγγέλματα που, ως γνωστόν, έχουν «χτυπηθεί» πολύ από τη δημοσιονομική περιπέτεια της χώρας. Ετσι, αυτά που προωθούνται πρώτα από τις εταιρείες leasing είναι κυρίως επαγγελματικά οχήματα, όπως φορτηγά ή μηχανήματα έργου (π.χ. τρακτέρ, γεωτρύπανα, εκσκαφείς, μπουλντόζες κλπ.), τα οποία πωλούνται σε δελεαστικές τιμές. Επίσης, στις «μάντρες» μεταχειρισμένων παρουσιάζονται και τουριστικά πούλμαν, οχήματα που δεν είχαν μέχρι σήμερα «ιστορικό» κατασχέσεων.
Οι συμβάσεις που έχουν καταγγελθεί έχουν αυξηθεί σημαντικά και αναλόγως έχουν αυξηθεί και τα πάγια που έχουν ανακτήσει οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης. Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, κύκλοι του κλάδου εκτιμούν ότι το μέγεθος της δευτερογενούς αγοράς έχει πλέον τριπλασιαστεί σε σχέση με τα επίπεδα που βρίσκονταν πριν από την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης στη χώρα.
Οι εταιρείες έχοντας πια στα χέρια τους εξοπλισμό που κατά το παρελθόν είχαν χρηματοδοτήσει, σπεύδουν στην άμεση πώλησή του, προκειμένου να εξασφαλίσουν νέα έσοδα και βεβαίως να περιορίσουν στο ελάχιστο δυνατό το κόστος αποθήκευσης και διατήρησής του.
Για τη διαχείριση των μεταχειρισμένων παγίων τους έχουν διαμορφώσει συγκεκριμένο μηχανισμό προώθησης, τον οποίο αυτή την περίοδο ενισχύουν. Δηλαδή, πρωτίστως τα αποθηκεύουν σε ιδιόκτητους ή μισθωμένους χώρους και στη συνέχεια προχωρούν στην ενημέρωση του κοινού, είτε με σχετικές αναρτήσεις στις ιστοσελίδες τους, είτε με άμεση ενημέρωση των εμπόρων. Επιπλέον, αρκετές εταιρείες leasing ως κανάλι πώλησης έχουν διαλέξει τις εκθέσεις μεταχειρισμένων, διατηρώντας συνεργασία με ορισμένες από αυτές στις οποίες έχουν «μοιράσει» τα κατασχεμένα επαγγελματικά οχήματα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr