1. Προμήθειες. Δεν επιτρέπεται η είσπραξη οποιασδήποτε προμήθειας. Επιτρέπονται οι εφάπαξ δαπάνες και έξοδα υπέρ τρίτων.
2. Επιτόκιο. Το ύψος των βασικών επιτοκίων θα πρέπει να διακρίνεται από τις λοιπές επιβαρύνσεις.
3. Περίοδος εκτοκισμού. H έναρξη και η λήξη της περιόδου εκτοκισμού, δηλαδή από πότε αρχίζει να «τρέχει» το επιτόκιο, θα πρέπει να διευκρινίζεται από την τράπεζα.
4. Περίοδος χάριτος. Πρέπει να διευκρινίζεται πότε ακριβώς αρχίζει και πότε λήγει και αν είναι έντοκη ή άτοκη.
5. Τόκος. H τράπεζα πρέπει να διευκρινίζει τον τρόπο με τον οποίο υπολογίζει τους τόκους.
6. Κυμαινόμενο επιτόκιο. Πρέπει να διευκρινίζεται πώς προκύπτει το κυμαινόμενο επιτόκιο. Δηλαδή, ποιο επιτόκιο είναι η βάση και τι μεταβάλλεται.
7. Μεταβολή επιτοκίου. Ο δανειολήπτης πρέπει να ενημερώνεται από την τράπεζα πόσο μπορεί να επιβαρυνθεί από ενδεχόμενη αύξηση των επιτοκίων. Πρέπει να ζητάει τουλάχιστον τρία σενάρια.
8. Ανάλυση δόσεων. Ο δανειολήπτης πρέπει να ζητάει την ανάλυση των δόσεων, δηλαδή έναν ξεχωριστό πίνακα που να αναφέρει πόσο από το κεφάλαιο και ποιο κομμάτι των τόκων πληρώνει κάθε μήνα.
9. Επιτόκιο υπερημερίας. H τράπεζα πρέπει να αναφέρει το ύψος του επιτοκίου υπερημερίας αλλά και το πώς και το πότε εφαρμόζεται.
10. Επιπτώσεις. Ο δανειολήπτης πρέπει να γνωρίζει τις συνέπειες και τις σχετικές επιβαρύνσεις σε περιπτώσεις που παραβεί κάποιους από τους όρους της σύμβασης.
11. Ολική ή μερική εξόφληση. H τράπεζα πρέπει να διευκρινίζει το κόστος και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να γίνει μερική ή ολική προεξόφληση του δανείου.
12. Εξασφαλίσεις. Ο ενδιαφερόμενος κατά την έρευνα αγοράς θα πρέπει να αναζητήσει τράπεζα που του προσφέρει εξασφαλίσεις από ενδεχόμενη αύξηση των επιτοκίων.
13. Aνοιγμα λογαριασμού. Ο κάτοχος της κάρτας πρέπει να μαθαίνει, αν είναι υποχρεωμένος να ανοίξει καταθετικό λογαριασμό στην τράπεζα που του δίνει δάνειο ή κάρτα. Επίσης, το ελάχιστο ποσό κατάθεσης και για πόσο διάστημα μπορεί να έχει ακίνητο τον λογαριασμό. Προβλέπονται επιβαρύνσεις για μικρά ποσά και για ακίνητους λογαριασμούς.
14. Δάνεια εκτός τραπέζης. Προσοχή στις συμβάσεις για χορήγηση πιστωτικών καρτών εκτός τράπεζας. Καλό είναι να αποφεύγεται η πρακτική αυτή και κατά την υπογραφή των συμβάσεων να παρίσταται αρμόδιο τραπεζικό στέλεχος.
15. Ληξιπρόθεσμες οφειλές. H τράπεζα πρέπει να ενημερώνει εγκαίρως τους πελάτες της για τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές, για τις συνέπειες και για τον τρόπο αντιμετώπισής τους.
Με τη συνεργασία του site eranistis.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr